ویرگول
ورودثبت نام
DiGiThink
DiGiThink
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

حرکت در ناحیه نفوذ یا ساخت بهشت تو حباب شخصی

تو کوتاه نوشته قبلی گفتم که ما ایرانی ها عادت کردیم در هر زمینه ای از طب تا نجوم در هر فرصتی در صحبت با هر کسی نظر بدیم و این باعث شده که هم فرصت و انرژی خودمون و دیگران رو تلف می کنیم و هم اینکه مطالبی که چه به صورت شفاهی یا کتبی عرضه می کنیم سبک بی مغز و کهنه به نظر برسه .

تو این بخش از نوشته می خوام بگم از نظر من راه حل ماجرا چیه و این راه حل صد البته از نظر منه ممکنه سایر دوستان با تجربه ای متفاوت راه حلهای بهتری رو به من و باقی خوانندگان عرضه کنند.

بیایم یه آزمایش ذهنی بکنیم الان کشور ما دچار خشکسالیه و ما با بحران آب در اکثر نقاط و در همه زمینه ها مواجهیم..خوب تو هر جمع خانوادگی دوستانه کاری که این بحث مطرح می شه معمولا اظهار نظر هایی تند یا کند مربوط یا نامربوط می شه مثلا تقصیر ایناست...یا آب دریای خزر رو بردن سمنان ...یا سد سازی بیهوده و بی مطالعه....مصرف بی رویه آب تو خونه ها...چه من تو این بحثها شرکت بکنم چه نکنم انرژی و زمان رو از من می گیره البته معتقد نیستم که من وقتم خیلی با ارزشه یا بهتره انرژیم رو برای هوا کردن شاتل بکار ببرم ..نه فقط یه منظور ساده دارم آیا بهتر نیست تو این ۵ دقیقه به جای بحث کمبود آب یه نفر یه جوک بگه همه بخندیم یا یه موسیقی از تو گوشی موبایل پخش کنیم و همه ازش لذت ببریم...


صدای اعتراض شما رو می شنوم که می گین چقدر تو علی بیغمی ...پس مسئولیت اجتماعی چی می شه و..حرفای دیگه که همه درسته.صفحه اینستاگرام یا سایر شبکه های اجتماعی رو ببینیم پر از این بحث های کلی و پر از این فحشها و محکوم کردنای الکی.

پس بگذارید به جای جوک یا موسیقی در پایان بخشیدن به بحث کمبود آب یه پیشنهاد دیگه بدم و اون اینکه بیایم موضوع رو کوچیک تر کنیم بجای حل مشکل بحران آب در کل کشور تو حوزه نفوذمون حرکت کنیم ..ما تا کدوم نقطه تاثیر داریم و کجا تاثیر ما از بین می ره و نمی تونیم کاری انجام بدیم ...مثلا در مورد همین بحران آب حوزه نفوذ من کجاست تا حد امکان آب کمتر مصرف کنیم ؛ماشین رو با آب لوله کشی نشوریم اگه رئیس ساختمون یا طراح تاسیسات هستیم و میشه آب سیفون دستشویی رو از آب شرب جدا کنیم ...من حرفم اینه اینکه الان آب دریای خزر رفته به سمنان رو من می تونم کاری بکنم؟ آیا سد گتوند رو می تونم طراحیش رو اصلاح کنم ؟؟

حالا اگه همه ما یاد بگیریم تو حوزه نفوذمون حرکت کنیم و اگه من مسئول آبخیرداری استان اصفهان بودم و به خودم قول داده بودم تو حوزه نفوذم درست کار کنم و اگر دوستم که نماینده یزد بود و میومد خارج از حوزه نفوذ واقعیش از من می خواست آب زاینده رود رو به یزد ببرم من که به حوزه نفوذم مسلط بودم می دونستم این کار باعث مشکل خوردن استان اصفهان می شه اونجا دوستم رو قانع می کردم بره تو حوزه نفوذ خودش کار کنه اگه برای یزد کاری می خواد بکنه بررسی کنه با مشاورین جلسه بزاره بره تو منطقه ببینه چطور می تونه تو حوزه نفوذش فعالیت کنه مثلا برای ۴ نفر اشتغال ایجاد کنه یه خط اتوبوسرانی بیاره تو شهر یه روستا رو براش حمام بسازه...باور کنید که مردم درک می کنن که تمام کوشش رو کرده.

این مشکل کار کردن تو خارج از حوزه نفوذ از پایین تا بالا داره صورت می گیره به جای اینکه مشکل کشور رو حل کنیم که حوزه اصلی ماست می خوایم مدیریت جهان رو بکنیم.به جای اینکه تو شرکتمون که می تونیم درست کار کنیم می خوایم مشکل کشور رو حل کنیم به جای اینکه مشکل مغازمون رو حل کنیم می خوایم مشکل صنف و بازار رو حل کنیم به جای اینکه مشکل خانوادمون رو حل کنیم می ریم روی مشکل جوانان بحث می کنیم .و به جای اینکه اول از همه به خودمون بپردازیم ایراد بقیه رو روش حرف می زنیم ..

خلاصه برادر من خواهر من این یک درد فرهنگی و توسط تک تک ما باید حل بشه ،توسعه و خوشبختی اون بالا نیست که یکی سی دی رو بزاره تو درایو کشور و خوشبختی و توسعه رو نصب کنه و با خاموش روشن کردن همه خوشبخت بشیم و کشور توسعه پیدا کنه .

بیا امروز با هم شروع کنیم

حوزه نفوذمون رو بشناسیم اون رو خوب روش کار کنیم و تو این حباب حوزه نفوذمون بهشتی رو که می خوایم بسازیم ....بعد این حباب رو گسترش بدیم تا خونمون.محلمون.شهرمون.کشورمون .دنیامون بشه بهشت.

منتظر مطلب بعد تو انتخاب حوزه نفوذ باشیم.

#نظرتون_مهمه

حوزه نفوذتوسعهخوشبختیموفقیترشد
جهان از نقطه ای که من می بینم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید