ویرگول
ورودثبت نام
محمدامین ضرّابی
محمدامین ضرّابی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

چگونه می‌توان حقیقت زندگی را دریافت؟

زندگی
زندگی

پُکی به سیگارش زد

سر بزرگش را بالا آورد

و با نگاهی‌ نشان از پرسشگری صاحبش،

به من رو کرد و گفت:

زندگی را چگونه بفهمم؟

با صدایی که برای خودم تازگی داشت و بعد از سرفه‌ای،

نه از آن‌ها که برای گذران زمان تا یافتن پاسخ است

بل آماده شدن حریفی برای رزمی را مانند،

گفتم:

با مرگ.

قرار را جز با طلب بی‌قراری،

و آرامش را جز‌ در جست‌و‌جوی ناآرامی گام زدن،

و گوارش را جز با خوراندن ناگوار زهر‌ به خود نمی‌توان تجربه کرد.

آن‌چه از دیگران

در پوشش خواهش و در لباس تمنا می‌خواهی،

از خودت بخواه و در خودت بجو.

اراده‌ات را به سان چاقویی بر سنگ تمرین، تیز کن؛

جراح خویشتنِ خویش

به دست خود باش.

حائل نامرئی نادیدنی

میان خود و پیرامون را با دست پندار کنار بزن؛

و ببین آن‌چه نادیدنی‌ می‌نماید.

محمدامین ضرابی هستم - پزشک و نویسنده هستم و علاقه‌مند به کتاب و نوشتن در زمینه‌‌ی روان، رفتار، خودشناسی و علوم ذهن و مغز.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید