ویرگول
ورودثبت نام
دکتر نازی معینی
دکتر نازی معینی
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

مشخصات ساعت هوشمند خوب

یک ساعت هوشمند خوب باید دارای خصوصیات زیر باشد

1️⃣اول دوام باتری

یادم هست چند سال قبل یک ساعت تیسوت کوکی به قیمت گران خریدم که با حرکات مچ دست کوک می‌شد، به اصطلاح با نبض کوک می‌شد. در بروشور نوشته بود حداکثر زمان نگهداری کوک و کارکرد آن ۸۹ ساعت است. این مدت عملا به درد من نمی‌خورد و مثلاً بعد از گذشت یک روز تعطیل که ساعت را بدست می‌کردم می‌دیدم عقربه آن از حرکت ایستاده و خوابیده است. قضیه تنظیم هر روز و هر لحظه آن برایم به کابوسی عذاب آور تبدیل شده بود تا آنکه با ناراحتی بسیار دوباره هزینه کردم و یک ساعت مچی کاسیو عقربه دار آنالوگ خریدم که مشکلم حل شد. همین حالت برای اکثر ساعتهای هوشمند متاسفانه صادق است. یعنی باتری این ساعتها یکی دو روز بیشتر دوام نمی‌آورد و دم به دقیقه باید شارژر دم دستتان باشد به گونه‌ای که آدم عملا مجبور می‌شود از بسیاری از قابلیت‌های ساعت استفاده نکند بلکه باتری آن بیشتر دوام بیاورد. این مورد که مجبور باشید مدام ساعت را از روی مچ دستتان باز کرده و آن را شارژ کنید، می‌تواند به کلی عملکرد یک ساعت هوشمند را با مشکل مواجه کند موضوعی که در برخورد با دارندگان گوشی آیفون بسیار دیده‌ام. دارندگان این گوشی تا به آدم می‌رسند سوال می‌کنند: ببخشید شارژر داری؟!

این بود که بحث مدت زمان ماندگاری و پایداری باتری ساعت هوشمند برایم بسیار مهم بود که باتری ساعت هواوی با ۴۵۵ میلی آمپر، می‌تواند تا ۱۴ روز دوام بیاورد. بدی این مدت طولانی این است که آدم شارژر آن را گم‌ می‌کند و یادش می‌رود بعد از آخرین استفاده آن را کجا گذاشته!

طول عمر بالای باتری

شما با GT۳ مشکلی از بابت شارژ باتری نخواهید داشت و با یک بار شارژ کامل می‌توانید تا ۷ روز در مدل ۴۲ میلی‌متری و تا ۱۴ روز در مدل ۴۶ میلی‌متری به صورت معمول از ساعت هوشمندتان استفاده کنید. به این ترتیب نیازی نیست هرشب ساعت را از مچ‌تان باز کرده و آن را شارژ کنید، چراکه با این کار به کلی قابلیت پایش کیفیت سطح خواب را از دست خواهید داد. یا حتی به صورت طولانی مدت می‌توانید ورزش کنید و مطمئن باشید که ساعت هوشمند GT۳ در حال پایش دقیق فعالیت‌های شماست و در بین کار شارژ آن تمام نمی‌شود.

آیا باید گوشی و ساعت هوشمند هم نام باشند؟

بحث هم نام برند بودن گوشی با ساعت هوشمند هم از آن ماجراهای چالش برانگیز است. طبق بسیاری از رفتارهای ثابت شده قبلی، هم نام بودن برند برای سازگاری هرچه بیشتر این دو سیستم توصیه می‌شود. ولی خب من که گوشی پرچمدار سامسونگ دارم مجبور نیستم از گالاکسی واچ استفاده کنم که فقط ۱۸ تا ۳۶ ساعت باتری نگه می‌دارد. از آنجا که از گوشی اپل خوشم نمی‌آید از محصولات گران و بدرد نخور اپل بحثی نمی‌کنم.‌ متاسفانه گالاکسی واچ سامسونگ علی‌رغم همخوانی بسیار بالا و البته قیمت نسبتا بالا، طول عمر باتری قابل قبولی ندارد. الان بالاترین مدل گالاکسی واچ ۴ است با رنج قیمتی حدود ۹ میلیون تومان. بگذریم که امکان مکالمه با گوشی هم ندارد.

در حال همگی می‌دونید که انتخاب من ساعت هواوی جی تی تری GT3 بوده. با توجه به هزینه و قیمت و میزان بودجه که داشتم بهترین انتخاب بوده در این رابطه فیلم جعبه گشایی این ساعت رو من می‌دیدم که بسیار حرفه‌ای ساخته شده و به نظر من یکی از بهترین و هنرمندانه ترین فیلم هایی هست که میشه برای معرفی این محصول تماشا کرد. اگر دوست داشتید میتونید با لمس لینک زیر این فیلم را در آپارات مشاهده کنید:

https://www.aparat.com/v/ljPA5

ساعت هوشمندطول عمرباتری ساعت هوشمندعمر باتری ساعت هوشمندساعت هوشمند هواوی
فوق تخصص جراحی انکوپلاستی پستان جراحی سرطان پستان ، انکوپلاستی، بازسازی زیبایی، ماموپلاستی، لیفت، پروتز، تزریق چربی.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید