ویرگول
ورودثبت نام
EMO
EMO
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

اجاره خانه مشکل بزرگ سال 1401

سلام دوستان گرامی

در تب و التهاب انتخابات خواستم بگم مشکل بزرگ مسکن را فراموش نکنیم. تا فصل اجاره خانه دو سه ماهی بیشتر نمانده باید قانونی تصویب شود تا از ضرر و زیان اجاره نشینان جلوگیری شود.


آخر کدام شخص عاقلی این ظلم را قبول میکند که مثلا سال 98 مبلغ 10 میلیون رهن داده است و الان باید همان 10 میلیون را پس بگیرید و برود با آن خانه ای جدید اجاره کند؟!

نه صاحب خانه و نه مستاجر مقصر نیستند اما ضرر اصلی را مستاجر می بیند که پولش ده برابر ارزشش کم شده ولی صاحب خانه خانه اش سرجایش است حتی قیمت خانه اش 10 برابر هم شده است

من فکر میکنم تنها راهی که باید وجود داشته باشد حذف ودیعه یا همان پول پیش است یعنی هیچ کس حق ندارد پول پیش بگیرد در واقع پول پیش یک نوع گرو کشی است برای صاحب ملک که اگر اتفاقی رخ داد از آن پول استفاده کند اما باید قانونگذار فکر دیگری به حال این مورد بکند

من چند راه به ذهنم میرسد

⛔ یک - براساس نرخ روز سکه، پول پیش پرداخت شود و هنگام تخلیه هم براساس نرخ روز سکه، بازگردانده شود که به احتمال 99.9 درصد صاحبخانه قبول نخواهد کرد.

⛔ دو - پول پیش کاملا حذف شود

⛔ سه - قانون صاحبخانه ها مجبور کند پول پیش را براساس نرخ تورم ( که هنوز محاسبه نشده)به مستاجر پرداخت کند.

⛔ چهار - قانون صاحبخانه را مجبور کند که مستاجر را با افزایش اجاره بها 15 درصدی نگه دارد.(در حال اجراست و معلوم نیست تا کی دوام خواهد آورد چون بالاخره شاید کسی بخواهد نقل مکان کند یا پسرش استفاده کند و ...)

⛔ پنج - دولت آمار مسکن موجود را در بیاورد و بصورت دستوری نرخ تعیین کند که مثلا خانه فلان متری از فلان تومن تا بهمان تومن حق کرایه را دارد و بیشتر از این مبلغ جرم است


?????????????

و اما طرح من برای مسکن - صاحبخانه ها املاک خود را به دولت کرایه دهند برای مثال هرکس خانه ای برای کرایه دارد دولت ماهانه مبلغ مثل فلان تومن را به آن شخص پرداخت کند و این بار دولت خانه ها را کرایه بدهد به مستاجران. در این بین هم فقط صاحب ملک حق دارد مستاجرش را انتخاب کند یعنی به شخص مورد نظرش بگوید برو و خانه من را اجاره کن.
(منابع این کار هم از خود مردم تامین میشود. فقط دولت مسئولیت این کار مهم را باید برعهده بگیرد چون تا جایی که من خبر دارم همه مشکلات مملکت گردن مردم است مردم ماسک نمیزنند مردم هجوم میآورند مردم تجمع میکنند مردم سفر میروند مردم گران میکنند مردم به خودشان رحم نمیکنند مردم قاچاق میکنند مردم بنزین میفروشند مردم هزار کار دیگر میکنند خلاصه ریشه تمام مشکلات مردم هستند حتی مردم با انتخاب رئیس جمهور برای کشور مشکل درست میکنند خلاصه کنم، پس مردم را کنار بزنید و خودتان بشوید مسئول این کار تا همه چیز درست پیش برود)

????????????????????
این طرح یک خوبی دارد که مالک باید دربه در دنبال مستاجر خوب بگردد و حتما هم باید پیدا کند وگرنه دولت خودش یک شخص رندوم(براساس شانس) را انتخاب میکند.

خوبی دوم این است که قیمت ها حباب نمیگیرد چون یک نفر مسئول دارد و بیخود و بیجهت رها نشده است که سلطان املاک از زیر بته به عمل آید!

خوبی سوم - طبق، فکر کنم قانون ازدواج، دولت باید مسکن رایگان یا ارزان در اختیار کسانی که ازدواج اولشان است قرار بدهد که این هم طرح خوبی است که دولتی که از زیر مسئولیتش شانه خالی کرده است دوباره روی شانه هایش قرار بگیرد چون خودش مسئول کرایه دادن املاک است

خوبی چهارم - چیزی به ذهنم نمیرسد چون مشکل مسکن را حل کرده است اما اگر به ذهنم رسید دوباره بروزرسانی میکنم

منتظر نظرتان ارزشمندتان هستم حتی اگر چند سال بعد هم خواندید

?

مسکناجاره بهارهنمستاجرصاحبخانه
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ و عَجّل فَرَجَهم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید