ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه کریمی
فاطمه کریمی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

داستان‌های من و کلاس کارآفرینی

معرفی سایت Crunchbase

وب سایت کرانچ بیس در سال ۲۰۱۵ کار خود را با هدف تبدیل شدن به مرکز نشر اطلاعات استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای بزرگ در یک پلتفرم بر بستر وب آغاز کرد.

این پلتفرم اطلاعاتی نظیر سرمایه‌گذاران، مخاطبان، میزان سرمایه‌گذاری، تعداد خروج و ...را نمایش می‌دهد؛ همچنین می‌توان پروفایل سرمایه‌گذاران را مشاهده نمود و از طرق مختلف با آن‌ها ارتباط گرفت که آپشن بسیار جذابی است.

کرانچ بیس رتبه‌بندی شرکت‌ها را در اختیار بازدیدکنند‌گان قرار می‌دهد در نتیجه تاحدودی می‌توان سلیقه‌ی کاربران را رصد کرد اما تنها تعداد محدودی را نمایش می‌دهد، درصورت نیاز به دسترسی به اطلاعات سایر رتبه‌بندی‌ها باید اشتراک خریداری شود.

باتوجه به آن که تقریبا تمام افراد روزانه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، من تصمیم گرفتم اپ‌های تلگرام، واتسپ و اینستاگرام را بررسی کنم که نتایج آن به شرح زیر است:

مورد دیگری که مورد توجه من واقع شد میزان پیشرفت بازدید در هر ماه، همراه با اطلاعات تکمیلی بود که نتایج آن به شرح زیر است:

با بررسی این سایت ایده‌ای که به ذهن من رسید این بود که با افراد تاثیرگذار مصاحبه‌هایی صورت گیرد و در این بستر قرار داده شود تا تعامل بصری بازدیدکنندگان افزایش یابد.

یکی از نمونه‌های ایرانی کرانچ بیس، اکوموتیو می‌باشد که فقط مختص به استارت‌آپ‌های ایرانی می‌باشد. این پلتفرم در حوزه‌های مختلف، پیشنهاداتی به بازدیدکننده می‌دهد. برای مثال در زمینه خرید کادو، "کادونت" را معرفی می‌کند که با بررسی آن متوجه شدم تنوع محصولات کم است و نیاز مشتری را برآورده نمی‌کند. ایده‌ای که پیرامون این موضوع به ذهنم رسید این بود که با پیج‌های فروش در اینستاگرام تعامل ایجاد شود و کادونت به عنوان راه ارتباطی بین فروشنده و مشتری نقش خود را ایفا کند ( البته در زمینه خرید و فروش هدیه). در این صورت دیگر نیاز به سرچ‌های طولانی مدت برای یافتن هدیه نیست.

فاطمه کریمی

تکلیف شماره 6

مورخ:13/12/1400


ایدهکرانچ بیس
دانشجوی رشته مهندسی صنایع_ مشاور تحصیلی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید