ویرگول
ورودثبت نام
ابـراهــیم
ابـراهــیم
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

معرفی Pichon

نرم افزاری جامع برای دسترسی به انواع آیکن به صورت آفلاین
نرم افزاری جامع برای دسترسی به انواع آیکن به صورت آفلاین

سلام


دو روش برای طراحان و برنامه نویسانی که نیاز به پیدا کردن آیکن خاصی دارند، وجود داره:

  • روش آنلاین: به منابع آنلاینی مثل icon finder یا icons8 مراجعه کنیم و آیکن مد نظرمون رو پیدا و دانلود کنیم.
  • روش آفلاین: یه سری icon pack دانلود کنیم و هر وقت آیکنی نیاز داشتیم از درون همونا یکی رو انتخاب کنیم.


من از روش دوم استفاده می کنم. یعنی یه سری icon pack دانلود کردم و هر وقت به آیکنی نیاز داشتم از بین شون پیدا و استفاده می کردم. اما مشکلی که وجود داشت این بود که تعداد آیکن هایی که به صورت آفلاین داشتم (9300 آیکن) نسبت به منابع آنلاین خیلی کمتر بود و اکثر مواقع اون چیزی که دنبالش بودم رو نمی تونستم پیدا کنم.

معرفی Pichon

امروز یه دوره طراحی رابط کاربری (UI) رو شروع کرده بودم که مدرس، بین تدریس نرم افزار Pichon رو معرفی کرد و خودشم ازش استفاده کرد. طبق گفته مدرس، این نرم افزار توسط سایت icons8 ساخته شده و به صورت اپن سورس و رایگان در اختیار همه قرار گرفته. Pichon (با داشتن بیش از 186,000 آیکن) یک منبع کامل آفلاین از انواع آیکن هایی هست که هر کسی ممکنه نیاز داشته باشه. تصویر محیط نرم افزار رو هم در پایین براتون قرار دادم:


محیط نرم افزار Pichon
محیط نرم افزار Pichon


از اونجایی که محیط به شدت ساده ای داره، نیازی به آموزش نحوه استفاده داخل پست ندیدم.


این نرم افزار رو می تونید از سایت icons8 دانلود کنید. همچنین درون Microsoft Store هم در دسترس هست. کسایی هم که مثل من نسخه پرتابل رو ترجیح میدن می تونن از سایت sot98 نسخه پرتابل رو دانلود و استفاده کنند.


امیدوارم که براتون مفید بوده باشه

pichonآیکنمنبعمنبع آیکن
ساده بگیر ولی دستِ کم نگیر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید