ویرگول
ورودثبت نام
ابـراهــیم
ابـراهــیم
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

17) ساخت صفحه 404 سفارشی در Nextjs

ساخت صفحه 404 سفارشی در Nextjs
ساخت صفحه 404 سفارشی در Nextjs


در Nextjs می تونیم صفحه Not found رو برای خطای 404 سفارشی سازی کنیم. قبل از انجام این کار، تغییراتی که در درس قبل درون posts/index.js ایجاد کردیم رو به حالت اول بر می گردونیم. دلیلش اینه که استفاده از SSG برای پروژه ما مناسب تره. پس posts/index.js رو به این صورت ایجاد کنید:


فایل js.404 رو درون مسیر /pages به این صورت بسازید:

من سعی کردم این صفحه رو ساده درست کنم. اما شما می تونید خلاقیت بیشتری به خرج بدید
من سعی کردم این صفحه رو ساده درست کنم. اما شما می تونید خلاقیت بیشتری به خرج بدید


حالا به یه مسیر اشتباه مثل localhost:3000/posts/mdx برید. خروجی به این صورت خواهد بود:

به همین سادگی
به همین سادگی


به همین شکل می تونید برای ارور 500 هم صفحه ی سفارشی شده ایجاد کنید. فقط کافیه در مسیر /pages فایلی به نام 500.js بسازید.


ویرایشگر ویرگول پسوند فایل هایی که با عدد شروع میشن مثل 404.js رو جلوشون قرار میده. مشکل از نوشتن من نیست...

منبع

Custom Error Page

nextjsخطای 404not found
ساده بگیر ولی دستِ کم نگیر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید