ویرگول
ورودثبت نام
محمد مهدی آقاخانی
محمد مهدی آقاخانی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

لایک بیجا باعث پسرفته

یه موضوعی که از چند سال پیش بهش اعتقاد داشتم و هنوز هم دارم اینه که لایک کردن ما بسیار بسیار زیاد روی فرد مقابل تاثیرگذاره!

مخاطب این پستم افرادی هستند که میرن تو اینستا و یا همین ویرگول، صفحه رو اسکرول می کنن و بدون اینکه به محتوای پست های منتشر شده نگاه کنن اونو لایک می کنند.

شاید چیزی که دارم می گم کمی مسخره به نظر برسه و اصلا کسی توجهی بهش نکنه، ولی موضوعی بود که من بهش توجه کردم و برام جالب شد که برای شما هم به اشتراک بگذارم.

ببینید فلسفه لایک کردن اینه که از چیزی خوشمون بیاد و باهاش حال کنیم، وقتی که الکی چیزی رو لایک می کنیم در بحره اول داریم این چیز رو به خودمون می فهمونیم (به صورت ناخودآگاه) که نسبت به جهان اطرافمون بی توجهیم! و این بی توجهی عوارض خوبی نداره که تو پست های آیندم بهش می پردازم.

دومین چیزی که از لایک کردن بیخود به وجود میاد و موضوع اصلی این بحثه اینه که تاثیر بدی رو میزاره روی فردی که پستش لایک شده!

بازم دارم میگم شاید براتون مسخره باشه این طرز فکرم و بگید که همینجوری داریم یه لایکی می کنیم دیگه چرا قضیه رو فلسفی می کنی. ولی دقیقا بحث انقدر جدیه!

حالا چه تاثیری روی فرد مقابل می زاره رو بررسی می کنم :

در حالت کلی وقتی کاری رو انجام میدیم و مورد تشویق قرار میگیریم به این نتیجه میرسیم که کاری که داریم انجام میدیم خوب و درسته!(کما اینکه واژه خوب و درست خیلی باهم تفاوت دارن که بازم براشون پست میزارم در آینده)

لایک کردن این منظور رو میرسونه که رفتیم پیش طرف و گفتیم داداش دمت گرم حال کردم با کاری که داری میکنی.

حالا اینجا بحث پیش میاد که کاری که داریم طرف مقابل رو براش تشویق میکنیم درسته یا نه!؟

تا حالا به این فکر کردید که میتونید سرنوشت برخی از افراد رو با همین لایک کردن های سادتون عوض کنید؟

به این فکر‌ کردید که اگه یکی داره یه کار اشتباهی رو می کنه شما با لایک کردنش دارید تشویقش میکنید و بهش میفهمونید که کارش درسته؟

نسخه صوتی این پست رو از دست ندید چون حوصله بیشتری به خرج دادم براش.


شبکه های اجتماعیفرهنگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید