ویرگول
ورودثبت نام
مهندس فردین حق پور
مهندس فردین حق پور
خواندن ۴ دقیقه·۴ سال پیش

سه اصل مهم برای قبولی در کنکور

مهندس فردین حق پور
مهندس فردین حق پور

سلام دوستای کنکوری و دانش آموزهای خوب خودم ، میخوام براتون راجعبه سه اصل مهم برای قبولی در کنکور صحبت کنم ، حالا چه رشته های پزشکی چه مهندسی و چه هر رشته ای که علاقه دارید برای قبولی باید این سه اصل رو رعایت کنید .

اصل اول تلاش مستمر هستش یعنی همون ساعت های مطالعتون که بیشتر دانش آموزها راجعبش صحبت می کنند و مشکل دارن ، ولی من مطمعنم شما هم آدمهایی رو میشناسید که خیلی خیلی درس می خوندن و حتی کم میخوابیدن و متاسفانه تو کنکور نتیجه خوبی هم نگرفتن . منظورم من این نیست که ساعت مطالعه بالا بدرد نمیخوره یا مهم نیست ، اتفاقا خیلی هم مهمه ، اما منظور من اینکه مطالعه بالا به تنهایی مثمرثمر نیست و باید در کنارش چیزهای دیگه ای هم باشه .

تلاش مستمر
تلاش مستمر

اصل دوم برنامه ریزی هستش ، مطالعه شما دانش آموزهای گل ، باید طبق یه برنامه ی اصولی باشه یعنی باید یه نقشه راه برای خودتون داشته باشید . مثلا کمک گرفتن از یه مشاور خوب تو مدرسه یا موسسات کنکوری خوب یا معلم خوب ، این برنامه در اختیارتون قرار خواهد گرفت. پس دقت کنید و برای وقتی که دارید برای مطالعه میزارید ارزش قائل شید پس چه بهتر مطالعتون دارای هدف و روش درست باشه تا نتیجه درستی هم داشته باشه.

برنامه ریزی درست
برنامه ریزی درست

اصل سوم شاید اینجاست که فرق رتبه برتر با بقیه دانش آموز ها آشکار میشه ، اون اصل چیزی نیست جز تلاش اصولی ، یعنی کارها رو طوری انجام بدیم که با کمترین زمان ، بیشترین نتیجه رو بگیریم . یه مثال براتون میزنم دانش آموزی برام تعریف می کرد : استاد من زیست رو مشکل دارم ، قاطی میکنم مفاهیم رو ! میگفت تو امتحان های تشریحی نمره خوب میاره اما تو تست درصداش اکثرا پایین بود . تا اینکه متوجه شدم اصولی درس نمیخونه ولی زحمت زیادی میکشه . پس سبک مطالعه شو تغییر دادیم تا تلاشی که داشت انجام میداد اصولی بشه و نتیجه بده نه بیهوده و خدا رو شکر در کنکور سراسری ایشون درس زیست رو فقط دو سوال اشتباه زدن ، شخصی که در آزمون ها زیست رو حداکثر ۱۵ درصد میزد . پس اگه تلاشتون تو مسیر درست قرار بگیره شک نکنید نتیجه درست هم براتون حاصل میشه . اینو یادتون باشه به جای زمان مطالعه زیاد برای یادگیری یه درس سعی کنید ، اول زمانی برای یادگیری اصول اون درس اختصاص بدید .

تلاش اصولی
تلاش اصولی

این مثال رو خوب بخونید : یه هیزم شکن با تبر مشغول قطع درختی بود ولی چون تبرش کند بود زحمت خیلی زیادی می کشید اما بریدن درخت به کندی پیش می رفت . یه نفر بهش گفت چرا تبرتو تیز نمیکنی تا کارت راحت تر بشه ؟ هیزم شکن بهش گفت : من سرم خیلی شلوغه و وقت برای تیز کردن تبر ندارم !!!!! متوجه شدید؟! اگه تبرشو تیز میکرد کارش سریعتر و بهتر انجام میشد ، حالا این جریان خیلی از دانش آموزهای کنکوری ماست ، متاسفانه خیلی از ماها اونقدر که برای کارمون تلاش میکنیم ، یه مقدار کوچیک از اون زمان رو برای یادگیری اصولی انجام اون کار صرف نمیکنیم و این یعنی تلاش غیر اصولی و نتیجه اش چیزی نیست جز شکست !!!

عبرت
عبرت

سوال : چطوری اصول هر کاری رو یاد بگیریم ؟ بهترین راه الگو گرفتن از افراد موفق تو اون حرفه هستش . خیلی از رتبه برتریها هم مثل شما دانش آموز بودند ، همه که نخبه نبودن ولی با تلاش اصولی و مطالعه درست هر درس و هدف گزاری درست تونستن به هدفشون و رویاشون برسن پس یه سوال از خودت بپرس ؟ چرا من نرسم ؟ چرا من نتونم ؟ به خودت ایمان داشته باش و شک نکن وقتی شخصی قبلا تونسته به هدفی که تو داری برسه پس توام میتونی فقط بخواه و تلاش کن .

مهندس فردین حق پور
مهندس فردین حق پور

من فردین حق پور هستم امیدوارم کمک کوچیکی به شما دانش آموزهای کنکوری کرده باشم‌ ، تا شما هم مثل دانش آموزهای من که رتبه های زیر هزار اوردن و انگار دنیا رو بهشون دادن و پاداش زحماتشون روگرفتن ، شما هم به پاداش خودتون برسید ان شالله . ????

? مهندس فردین حق پور مدرس و مشاور کنکور ? با ما در ارتباط باشید ۰۹۱۹۰۸۵۳۵۹۲

مشاورکنکور ۹۹فردین حق پورمشاور رایگانمشاور کنکور
یادداشت های یک مشاور تحصیلی که سالها مشغول راهنمایی رتبه های برتر کنکور بوده و دوست دارد تجربیاتش را با شما به اشتراک بگذارد ...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید