ویرگول
ورودثبت نام
مریم ترابی
مریم ترابی
خواندن ۳ دقیقه·۸ ماه پیش

درباره کتاب شبیخون به خفاش

کتاب شبیخون به خفاش
کتاب شبیخون به خفاش

تاریخ شروع: ۱خرداد

تاریخ پایان: ۴خرداد

امتیاز: ۴.۵

بریده کتاب
چند لحظه به فکر فرو رفت و گفت: بعد از آن واقعه، ما ناچار بودیم از کشور خارج شویم. از راه عراق و سوریه به شوروی رفتیم. در شوروی بودم که خبر خانواده ام را شنیدم. شش نفری که با هم فرار کرده بودیم، در یک پروژه ی ساختمانی در نزدیکی مسکو مشغول به کار شدیم. از طریق رابطمان از ما خواستند که دو نفرمان با هویت جدید به ایران برگردند.
آن دو نفر را مشخص کردیم و آن ها از ما جدا شدند و تا حالا هم از سرنوشتشان خبری ندارم. دو نفر دیگر هم ظاهرًا به خواست خودشان به باکوی آذربایجان منتقل شدند و همان جا ازدواج کردند. من و یکی دیگر از اعضای تیم، همچنان در پروژه ی ساختمانی کار می کردیم. من در تناقضات عقیدهای شدیدی گیر کرده بودم و مشکل را حتی با دوستم هم نمی توانستم در میان بگذارم. اوایل سال 1353 بود که دوستم برای تفریح به لنینگراد رفت و آنجا با یک دختر گرجی آشنا و در کارخانه ی نساجی مشغول به کار شد...

این کتاب شبیخون به خفاش در مورد یک پرونده ی محرمانه و منتشر نشده از یک فتنه ی بزرگه که با تلاش یه گروه بی نام و نشان (اما متعهد به انقلاب اسلامی) و کمک سپاه و عوامل دیگر از راه انقلاب برداشته میشه. باید برای این کتاب خیلی به عقب برید. برید به زمانی که قانون اساسی کشور قراره تصویب بشه. بسیاری از مخالفان نظام و یسری آدم که در ظاهر نظامو قبول دارن با اصل ولایت فقیه مخالفت میکنن (بالاخص آقای شریعتمداری و دارودسته اش). قراره در زمان تصویب قانون اساسی در چند جای کشور بمب گزاری و شورش کنن. حتی در این فتنه آقای قاضی هم ترور میشن. گروه های مخرب حزب خلق مسلمان، سازمان مجاهدین خلق، دموکرات و ... همگی اگر چه شاید به هم خیانت کنند ولی در این آشوب نقش دارن. هدف اصلی یسریا اینه که آذربایجان مستقل بشه (تبریز قشنگمون جدا بشه) و از اونجا که بعضی ها هم هدفشون برای کردستان اینه به این شرایط دامن میزنن و کمک میکنن....

این کتابو اولش تو کتابخونه بهم چشمک میزد که برش داشتم. ولی وقتی تو کتاب #سربلند دیدم شهید حججی عزیز که بسیار من از کتابخوان بودنشون لذت بردم این کتابو توصیه کرده خوشحال شدم

اگه به کتاب های ژانر امنیتی و جاسوسی علاقه دارید و از اون طرف دنبال یک کتابی هستید که در مورد کشور خودمون باشه و بالاخص معتبر، این کتاب نیاز شمارو تامین میکنه.

فکر کنم این کتاب بیاد بما یه سر طناب رو بده تا به این وسیله بتونیم بفهمیم کی خودیه تو مملکت کی نخودی، کی کلا با اصل ولایت فقیهی مشکل داره کی نداره. کی میتونه سر بزنگاه به من من برسه و یادش بره کی اصلح هست و بخاطر اون باید نفسشو کنترل کنه و نشه آتیش بیار معرکه، شخصی مثل شریعتمداری.

ایران عزیز ما چه قبل انقلاب چه بعد انقلاب همیشه آماج فتنه ها و آشوب ها بوده ولی داشتن مردی که به تمام معنا مردیت نشون بده و تکیه زده باشه به آیین تشیع و اسلام و بتونه کشور رو حفظ کنه خداروشکر بی نصیب نبوده. خداروشکر میکنیم که قبل انقلاب اگر چه امام بود و سرنوشت مردم ایران را با سخنرانی هاش عوض کرد اما راه اونو شخص بزرگ دیگری همچون سید علی خامنه ای داره ادامه میده.

آیدی کانال تلگرامی kakaooeet@

اما نقطه ضعف این کتاب: اینقدر شخصیت ها و جریانات زیاده که بعضی وقتا قاطی میکنی. مخصوصا اینک این تیم اصلی مشخصات درست و حسابی از خودشون نشون نمیدن ولی من #توصیه میکنم حتما بخونیدش.

این پست را برای چالش مرور نویسی فراکتاب نوشته‌ام.

مجاهدین خلقولایت فقیهچالش مرور نویسی فراکتابقانون اساسیفراکتاب
عاشق کتاب خوندن و هدیه گرفتن آیدی کانال در تلگرام @kakaooeet
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید