ویرگول
ورودثبت نام
فریبا صامتی
فریبا صامتی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

تجربه من از یک روز زندگی با ناخن مصنوعی

ناخن مصنوعی یه تجربه جالبه که من به همه دوستانی که محدودیت استفاده ازش رو ندارن (نماز و مدرسه و دانشگاه و محل کار) توصیه می‌کنم یه بار امتحان کنن (اگه هم نمی‌تونین چیزی از دست ندادین ؛) ). من خودم دوست داشتم ناخنام یه کم بلند باشه، چون کلا دست فسقلی ای دارم و انگشتامم خیلی باریک و بلند نیستن؛ ولی مشکل این بود که ناخنای خودم به سختی هم اندازه می‌شدن. معمولا انگشت شست و اشاره به خاطر استفاده زیاد زودتر می‌شکنن و اصولا سرعت رشد و فرم هر ناخن با بغلیش فرق می‌کنه.


اینجور شد که تو دیجی یه چرخی زدم. معمولا لازمه همراه این ناخنا یه چسپ هم بگیرین که نسبتا گرونه، مثلا من یه بسته ۱۰ گرمیش رو تو ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ با قیمت ۱۷ هزار تومن خریدم (کمتر از یه دلار :دی).


بسته‌ها با تعداد متفاوتی وجود دارن. تو هر بسته خود ناخنا سایزبندی دارن، هرچند که واقعا به همه سایزی نمی‌خوره. اگه یه بسته ۱۰ تایی بخرین احتمالش هست که یه سریاشون اصلا اندازتون نباشه. البته معمولا اونا رو خیلی بزرگتر تولید می‌کنن که انگشت کوچیکایی مث من بتونن با ناخن‌گیر فرم بهش بدن و انگشت بزرگا هم نگران نشن که ای وای، حال چه کنیم.


مسئله دیگه ماندگاریه. نکته اول اینکه چسبش خیییلی تند خشک می‌شه و پاک کردنش مصیبته (فقط با استون حل میشه). برای همین ترجیحا یه دست دیگه قرض بگیرید تا یکیشون چسب رو بزنه و اون یکی بلافاصله ناخن رو بذاره.


برای جدا کردن ناخن از دستتون باید انگشتتون کلی استون مالی بشه. گاهیم می‌تونین ناخن رو بکنین ولی بازم چسب رو ناخن می‌مونه و باید با استون پاک شه. دقت کنین که استون به بافت پوست و ناخن خیییلی صدمه می‌زنه. پس حتما بعد از استفاده از استون، به سر انگشتاتون روغن زیتون (ترجیحا روغن نارگیل) بزنین و حداقل یک هفته به ناخن‌ها اجازه تنفس بدین.


مسئله مهمتر زندگی با این ناخن های جدیده. اگه می‌خواین به شکل روزمره ازشون استفاده کنین، اول ممکنه سر کارایی مثل تاچ گوشی و لپتاپ و تایپ کردن و قلم دست گرفتن و کلا استفاده از انگشتاتون کند بشین؛ چون بدن قرار بوده کم کم به رشد عادت کنه ولی یهویی ناخنتون بلند شده و بدن یه ذره نامتعادل می‌شه. یه احتمالیم هست اونم اینه که چسب ناخن خوب نگیره و هی کنده بشه. سر یه سری کارا هم واقعا ناتوان می‌شین.


خلاصه که ناخن تا این حد بلند یه جورایی بکش و خوشگلم کنه. بعد یکی دو روز تقریبا باهاش می‌تونین به همه کارتون برسین جز کارای خونه. البته من مامانای خفنی رو دیدم که بازم با ناخنای خوشگل و بلندشون به کاراشون می‌رسن (و نمیدونم ناخن مصنوعیه یا کاشته شده)، ولی خب من تجربه خودمو گفتم و خواستم موقع تصمیم گیری برای خریدش، به چیزایی که گفتم هم فکر کنین.

ناخن مصنوعیتجربهآرایشیناخن
دانش‌دوست، کُره‌پسند، بازگردان.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید