ویرگول
ورودثبت نام
فرناز شب روز
فرناز شب روز
خواندن ۲ دقیقه·۱ سال پیش

ربکا

ربکا ربکا ربکا..
من با کتابش زندگی کردم
با او همراه شدم
شاید همدرد نبودم
اما همدل بودم
شاید من شبیه او یک دختری که با دیدن افراد جدید دست و پایش را گم میکند نبودم
یا شاید شبیه او به لباس هایی که میپوشیدم بی اهمیت نبودم
یا
شبیه او نبودم که از افراد خشک و رسمی و آنها که ور اندازد میکند نمی ترسیدم
اما ما یک وجه مشترک داشتیم
ما از آنها نبودیم که ی گوشه بنشینیم و بخواهیم بقیه برایمان کمر خم و راست کنند
شبیه آنها نبودیم که از حرف های خاله زنک بازی و غیبت های بی سر وته لذت ببریم
از ان دسته افراد نبودیم که علاقه ای به دیدن هر روزه ی افراد جدید و همسایه هایی که فقط محض فوضولی و یا به جا آوردن رسم و رسومات خشک به دیدارت می آمدند باشیم.
ما از آنهایی هستیم که دوست داریم راحت و صادقانه با افرادی که دوستشان داریم بنشینیم و چای بنوشیم نه آنکه شبیه یک ربات که سنت هایی که نه میدانیم منشاشان از کجاست و نه میدانیم به چه کارمان می آید را بجا بیاوریم!
ما از ان دست دختر هایی بودیم که اگر کسی بخواهد برایمان غذا بپزد،لباس هایمان را بشورد ،عصرانه امان را سروقت بیاورد خجالت میکشیم،نمی توانیم گوشه ای بنشینیم و نظاره گر باشیم.
از آنکه کسی سرسختانه عبور و مرور ما را کنترل کند ناراحت می‌شویم...

در اکثر لحظات داستان
او من بود
و من او بودم
البته با یک تفاوت فاحش!
او خود را کم میدید و به گمانش: نکند از من راضی نباشند، نکند باعث ناراحتیشان شوم، نکند من کافی نباشم..
اما
اما من هرگز اینگونه نبودم!
******
برای خوندن این کتاب از اونجایی که کمی طولانی بود برنامه ریزی انجام دادم و هر روز یک بخشیش رو میخوندم و قرار بود یک‌ماهه تموم کنم اما به قسمت های پایانی کتاب که رسیدم دیگه نتونستم ازش دست بکشم و ساعاتای پیوسته میخوندمش.
اوایل کتاب فقط انگار روح دارک کتاب رو احاطه کرده بود و تا حدود زیادی جزییات اضافه گفته می‌شد اما باز هم باعث نمیشد ازش خسته بشم و می تونست خواننده رو با خودش همراه کنه.
اتفاقات و عواطفی که درون داستان رخ میده رو به خوبی می‌تونی لمس کنی،انگار خودت جای اون ها هستی و تویی که این اتفاقات برات پیش میاد.

رفته رفته هیجان کتاب بیشتر شد مخصوصا قسمت های آخر و یک جورایی نفست بند میاد!
اصلا ورق برمیگرده و کل تصوراتت بهم میخوره!
یک عاشقانه معمایی که بنظرم واقعاً لایق این شهرتش هست!
خوندشو پیشنهاد میکنم
حتی بیشتر از یک بار!..

در آخر معرفی این کتاب به چالش کتابخونی طاقچه برمیگرده که شما هم میتونید شرکت کنید و از مزایاش بهره مند شید:).


https://taaghche.com/book/79056








فرناز شب روزتخس دیوونهچالش کتابخوانی طاقچهربکا
یک مستندسازِ عاشق نویسندگی و تولید محتوا:) پيج اصليم اينه https://virgool.io/@Farnaz.shabrooz
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید