ویرگول
ورودثبت نام
فرشاد :)
فرشاد :)
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

من تاثیر می پذیرم، من انسان هستم

یک بار رفتم و از 10 نفر از رفقای حلقه اولم که بیشترین روابط رفاقتی را با ایشان داشتم و همه شان دارای مدارک کارشناسی ارشد یا دکتری هستند، پرسیدم:

چرا شما در اینستاگرام حضور دارید؟

هر کدامشان پاسخ هایی دادند ولی یک پاسخ مشترک بود:

می خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم.

بلافاصله از هر 10 نفرشان بعد از گفتن این حرف خواستم اینستاگرام را باز کنند و قسمت گفتگوی مستقیم شان(دایرکت) را به من نشان دهند.

بعد از باز کردن صفحه گفتم: بشمار

گفتند چه چیزی را؟

گفتم گفتگو هایی که با افرادی غیر ایرانی داشته ای و در زمینه ای خاص اختصاصا برای تو اطلاعات مشخص و مفیدی را فرستاده اند یا تو برای آنها این کار را کرده ای.

8 نفرشان اصلا با هیچ غیر ایرانی ای گفتگویی نداشتند.

2 نفر دیگرشان که مکالمه داشتند سرجمع با 3 نفر ارتباط گرفته بودند و اطلاعات مفیدی که به دردشان بخورد آنهم از طرف مقابل گرفته بودند.

به همه شان گفتم شماها خیلی ... .هستید، دلیل اصلی حضورتان در اینستا و توییتر ارتباط داشتن با دنیا بود اما عملا هیچکدامتان کوچکترین ارتباطی با دنیا نداشته اید.

کوچکترین حرفی نزده اید و محتوایی تولید نکرده اید که به گوششان برسد.

حتی نرفته اید در دایرکت یک نفر کانادایی یا آمریکایی او را حداقل دعوت کنید بیاید ایران و از جاذبه های توریستی ایران دیدن کند.

شما باید دلیل خود برای حضور داشتن در اینستاگرام را اینطور بیان کنید:

می خواهیم از دنیا تاثیر بپذیریم.

اصلا واژه دنیا هم غلط است چون همه دنیا در اینستاگرام حضور ندارد، باید بگویید:

می خواهیم از فرهنگ مترقی کاپیتالیسم آمریکایی که کارش دربند کشیدن نسل بشر است تاثیر بپذیریم.

بعد هم موبایل خودم را بهشان نشان دادم

نه اینستاگرامی رویش نصب بود نه توییتری

اما فقط در اینباکس ورودی ایمیلم بعد از 24 ساعت چک نکردن 5 ایمیل آمده بود که هر 5 تایش مربوط به افراد غیرایرانی بود که چند روز قبل سعی کرده بودم باهاشان ارتباط بگیرم و فقط زیبایی های ایران را نشانشان دهم و درباره طبیعت ایران و جاذبه های گردشگری باهاشان گفتگو کنم.

فقط با فرستادن ایمیل!

اکثرا به این حرفم توجهی نکردند و همچنان هم نمی کنند.

مردم توجه نمی کنند که هیچ چیزی در دنیا بیهوده رایگان نیست.

این همه صفحات رنگارنگ در پلتفرم های خارجی که دارند محتوا تولید میکنند آنهم به رایگان عاشق چشم و ابروی فارسی زبان جماعت نیستند.

شما زمانی که بابت چیزی هزینه را با پول پرداخت نکنید یعنی دارید هزینه را با چیز دیگری میدهید.

هزینه حضور بی فکر و هدف هم در فضای بی در و پیکر مجازی،

افکار و عقاید و تصمیم های آینده شماست.

شاید قبول نکنید ولی واقعیت همین است.

انسان قبل از تصمیم به انجام کاری فکر می کند و تصمیم می گیرد.

وقتی فکر شما این شد که سگ داشتن خوب است ، تصمیم خواهید گرفت سگ داشته باشید.

چرا فکرتان این شد که:

سگ داشتن خوب است؟

یا آیدُل های بی تی اس خدا هستند؟

یا دارید به واسطه برداشتن روسری تان و پوشیدن لباس های داخل خانه در مترو و خیابان کمر جمهوری اسلامی و مسلمان ها را می شکنید؟(در حالی که عملا جنبش هایی چون -می تو- عکس این گزاره را بیان می کنند.)

...

ما در رسانه و جریان سازی فکری افتضاح هستیم.

دلایل خودش را دارد که اصلی ترینش بی سوادی ما و با سوادی طرف مقابلمان است که مهمترین دلیل این موضوع هم عدم توجه اصولی به دانش و کاربردی سازی علوم دانشگاهی در فضای حقیقی است.

به تازگی مجموعه هایی در کشور پدید آمده اند که کمی کار های خوبی در حوزه جریان سازی رسانه ای انجام می دهند.

حامین مدیا یکی از این مجموعه هاست که به حوزه ازدواج و مشکلات پس و پیش آن می پردازد.

اگر یک نوجوان یا جوان هستید دیدن فیلم های تولیدی این مجموعه برای شما واجب و الزامی است.

اگر می خواهید ازدواج کنید افزون بر این کلیپ ها خودتان هم دست به کار شوبد و به خودتان تکانی بدهید کمی کتاب و مقاله بخوانید و پیش مشاور و روانشناس بروید.

فیلم زیر دورهمی زنانه جالبی است و نکات خوبی دارد که همچون آن باید در این وانفسای انقلاب جنسی جوانان عزیزمان به وفور تولید شده و به گوششان برسد.

به امید رهایی از جهل مرکب

https://www.aparat.com/hamin_media

https://www.aparat.com/v/WxzaD

https://www.aparat.com/v/WxzaD

https://vrgl.ir/UVsSw
https://vrgl.ir/sNaU7
https://vrgl.ir/s96Ml
https://vrgl.ir/V8hrk


انقلاب جنسیزن زندگی آزادیاینستاگرامسواد رسانهحامین مدیا
بشكست اگر دل من به فداي چشم مستت / سر خم مي سلامت شكند اگر سبوئی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید