ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه گرجی
فاطمه گرجی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

جعبه لایتنر...آری یا خیر؟

سال کنکور همه با روش های عجیب و غریب آشنا می شیم که هیچ کدوم ادامه دار نمیشن. یادم میاد تمام کسایی که می شناختم جعبه لایتنر رو بلااستفاده میدونستند بنابراین منم پیگیر نشدم.

گذشت و گذشت من استفاده کردم ولی بازم اون طرز فکر که وسیله خوب نیست. نباید برای یادگیری زبان فقط لغت ها را یاد گرفت باید توی جمله با کلمات آشنا شد. همه این کتاب ها و روش ها کلاه برداریه و... .

به پیشنهاد یه فرد حرفه ای کتاب لغت خریدم و به خودم اجازه دادم تا بخونم. اول کتاب نوشته شده بود که می تونید از فلان روش یا بهمان روش یا جعبه لایتنر استفاده کنید. تمام! روشم رو انتخاب کردم.

از توی اینترنت و با جلد دفترهایی که بدون استفاده بودن جعبه لایتنر درست کردم. شروع کردم از درس دهم شروع کردم به وارد کردن لغت ها و هر روز از این روش استفاده کردن.(چرا درس دهم؟ خب با توجه به تجربه ام همیشه از درس اول شروع می کنم و همواره در درس اول میمونم ولی خب درس دهم بهم یه حس جلو بودن میداد و درس های قبل از دهم را کم کم اضافه می کردم.) تصمیم فقط برای رشد شخصی بود بنابراین نه استرسی بود نه اضطراب برای رسیدن به یه آزمون خاص.

موقع استراحت فیلم و سریال دیدن باعث شد من بفهمم که جعبه لاینتر مفید بود. اینکه چون اون لغت رو قبلا خونده بودم با اینکه حتی معنی شو نمی دونستم دفعه بعدی که این لغت رو می خوندم کاملا توی ذهن من موند!!

اما برگردیم به سوال اصلی: جعبه لایتنر...آری یا خیر؟

منطق من جواب آری را پیشنهاد میکنه ولی باید در طول روز علاوه بر جعبه لایتنر از کتاب خوندن یا فیلم و سریال دیدن یا تدتاک دیدن یا SNL یا مقاله فلان سایت خبری استفاده کنید. به قول این زبان خونده ها باید اکتیو عمل کرد.

هیچ وقت دوبار از زیرنویس فارسی برای فیلم و سریال استفاده نکن! ^_^


خورشید دلتون روشن 3>

جعبه لایتنرزبانزبان انگلیسیلایتنرlightner
به اشتراک گذاشتن چیزهایی که یاد میگیرم | تلاش برای نوشتن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید