ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه گرجی
فاطمه گرجی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

چی شد که من خیلی به حرف دیگران اهمیت نمیدم؟

این قضیه رو با یک اتفاقی که برای من افتاد براتون شرح میدم. چند سال پیش بود که من همچون رخش بر سرزمین توییتر می تازیدم. خب یعنی توییت می کردم و خیلی زیاد! دیده میشد. و کلی دوستان توییتری پیدا کرده بودم و با چند تا اینتراکشن هم داشتم.

این اتفاقات گذشت و بنده به عنوان یک روزمره نویس در توییتر فعالیت می کردم. روزمره نویس چیه؟ کسی که از زندگی روزمره خودش توییت میکنه. مثلا یک توییت من میتونست این باشه: من امروز سرما خوردم.

توییت های من صرفا انعکاس دهنده ی روز که می گذروندم بود و هیچ توهینی به کسی هم نمی کردم و حتی حرف زشتی که باعث بشه به شخصی اهانت بشه نمیزدم. خیلی بی حاشیه و بی تکلف!

یک روزی یه توییت از زندگی روزانه خودم زده بودم...تقریبا مثل مثال روزمرگی که بالا زدم و در کمال ناباوری دیدم یکی از کسایی که با اون اینتراکشن داشتم کامنتی با محتوای فحش سنگینی برای من گذاشت. من شکه شده بودم. از طرفی میدونستم اشکالی از توییت من نیست و از طرفی برام سوال بود چرا کسی که با اون انتراکشن داشتم یه چنین کامنتی برای من گذاشت؟ من در تعجب بودم و اون شخص رو از دایره دنبال کننده هام حذف کردم. بلاک کردم. تا قبل از اون قضیه من خیلی با رأفت با این افراد برخورد می کردم کامنت لبخند میذاشتم یا خیلی دیگه بهم برمیخورد میوت میکردم! اما این سری اوضاع فرق می کرد کسی چنین واکنشی به توییت من داده بود که من با اون احساس نزدیکی می کردم!

این هم گذشت و من فهمیدم مهم نیست نیت تو برای کاری چی باشه یا چقدر کاری که می کنی خوب باشه عده ای از مردم که مهم نیست چه کسایی هستند تاکید می کنم مهم نیست چه کسانی هستند همواره تو را قضاوت خواهند کرد و همیشه قراره ناراحتت کنند. اما تو باید یادت باشه که مشکل از تو نیست! می دونید مشکل از توییت من نبود. توییت من شامل یه بخش کوچکی از زندگی من بود. مشکل از اون کسی بود که این کامنت رو گذاشته بود. اون شعور و تربیت خودش رو با اون کلمه به نمایش گذاشت. اگه چنین اتفاقی برای کسی بیفته چیکار باید کرد؟ نادیده بگیرید.

زمان حال اگه کسی به من کامنتی در فضای مجازی بده که من نمی پسندم یا توهین به من کرده باشه من بدون تأمل اون شخص رو بلاک می کنم. حتی مهم نیست چقدر با اون اینتراکشن داشته باشم!

خب توی دنیای واقعی هم میشه همین کار رو کرد مثلا رفت و امدم رو با اون ادم ها کم می کنم.

و جمله آخر...من نمی گم قدرت ابرقهرمانی دارم منم از قضاوت ها و حرف های بقیه ناراحت میشم ولی کاری کردم که این ناراحتی حداقل ضرر رو برای من داشته باشه.

دنیاتون به زیبایی آسمان صاف 3>


قضاوتتوییترحدومرزحرف دیگرانfg
به اشتراک گذاشتن چیزهایی که یاد میگیرم | تلاش برای نوشتن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید