ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه هلالی زاده
فاطمه هلالی زاده
خواندن ۱ دقیقه·۲ سال پیش

گنجینه ارزش‌ها

لحظاتی با خود فکر کردم چگونه ارزش هایی در درون خود دارم؟
اگر بخواهم تمام ارزش هایی که به آنها احترام می‌گذارم و در صدد داشتن آنها هستم را در یک عبارت توصیف کنم باید بگویم آنها اعتقادات دینی‌ام هستند.
اعتقاداتی که خود گنجینه‌ای از ارزش های معنوی هستند و تا آنجا که می‌توانم همیشه سعی دارم به بهترین نحو به این دارایی ها پایبند باشم.
که البته به نظرم راه طولانی را برای انجام این کار به درستی در پیش دارم...
امروز زمانی که از من خواسته شد از دلیل پایبندی‌ام به این ارزش ها بنویسم، در نظر خود را آماده دیدم
راستش من با مسائلی که دارای هیچگونه دلیل به طوری که با عقل جور در بیایند، نیستند رابطه خوبی ندارم یعنی سعی می‌کنم اینطور باشم
زمانی که با مسئله‌ای رو به رو می‌شوم ممکن است حتی چند روز را تنها برای اینکه از چگونگی آن خبردار شوم، به مطالعه کتاب ها و منابع اطلاعاتی دیگر بگذرانم
که البته دلیلش هم این است که مطمئنم مسائل دینی، دارای دلیل های مخصوص به خود هستند به طوری که می‌توانند من را قانع کنند بخاطر همین تا زمانی که به یک دلیل منطقی نرسیده‌ام، سعی می‌کنم به جست و جویم ادامه بدهم
به عبارتی در این مسیر، پا فشاری زیادی می‌کنم و به دنبال فهمیدن چگونگی اعتقادات دینی‌ام هستم.
و اگر بگویم که اعتقاداتم من را از خیلی از خطرات حفظ کردند، اغراق نکرده‌ام، مسائل زیادی وجود داشتند که می‌توانستم با توجه به معیار های این ارزش ها، در موردشان تصمیم گیری کنم
و در آخر اینکه به نظرم برای حفاظت از ارزش ها تنها باید به درستی به آنها پایبند بود
شاید من تا به حال خیلی در انجام این وظیفه‌ام موفق نبوده‌ام اما می‌دانم که بن بستی هم در این مسیر وجود ندارد.

اعتقادات دینی‌امارزش‌ها
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید