ویرگول
ورودثبت نام
فاطمه
فاطمه
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

چرا ساعت هوشمند شیائومی خریدم؟ مزایا و معایب ساعت هوشمند من

بعد از سروکار داشتن با مطالب متنوع مربوط به تکنولوژی، وسوسه شدم خودم را به یکی‌شان مجهز کنم. از خیلی وقت پیش دوست داشتم ساعت هوشمندی بخرم و بالأخره شرایطش مهیا شد و ساعت هوشمند مدل هایلو RT LS05S را از شیائومی خریدم. دلیل اینکه چرا این ساعت و این برند را انتخاب کردم و اصلاً بدردم خورد یا نه را برایتان در ادامه می‌نویسم. امیدوارم در فرآیند شناخت و خرید این محصول به کارتان بیاید!

اول از همه، چرا ساعت هوشمند؟

ساعت هوشمند؛ یک ساعت، هزار کارایی!
ساعت هوشمند؛ یک ساعت، هزار کارایی!

حقیقت این است که دوست داشتم کارهای بیشتری با ساعتِ روی دستم انجام دهم! دیده بودم که برخی دوستانم ساعت هوشمند دارند و آن را به تلفن همراهشان وصل می‌کنند. با این کار پیامک‌هایشان را چک می‌کردند و به تماس‌هایشان پاسخ می‌دادند. عجیب‌تر برایم این بود که یکبار یکیشان جلوی من حتی تلگرامش را هم با ساعتش چک کرد! درواقع به‌نظرم رسید که با ساعت هوشمند، بدون درآوردن گوشی از جیبم می‌توانم خرده‌کارهای زیادی را انجام دهم و این اولین انگیزۀ من بود. مخصوصاً داشتن تمام این امکانات حین ورزش یا دویدن باعث می‌شد که دیگر با حمل گوشی حواسم پرت نشود و از تصور این کار خوشم می‌آمد.

علاوه بر این همیشه به فکر خرید یک دستبند سلامتی بودم که همیشه و هر لحظه حواسش به سلامتی‌ و برنامه‌های ورزشی و میزان نشستن و... باشد. بعد از اینکه متوجه شدم ساعت هوشمند چنین کاری هم می‌کند و اغلب قابلیت‌های یک دستبند سلامت را دارد، بنظرم یک تیر و دو نشان خوبی بود؛ البته سه نشان! کارکرد ساعت، نوتیفیکیشن‌ها و کنترل سلامتی. غیر از این‌ها ظاهر شیک ساعت هوشمند هم در خرید خیلی از مردم بی‌تأثیر نیست؛ هرچند که فاکتور چندان مهمی برای من نبود و حین خرید بیشتر به کارایی‌اش اهمیت می‌دادم.

چرا ساعت هوشمند شیائومی؟

ساعت هوشمند شیائومی
ساعت هوشمند شیائومی

حقیقت این است که من گوشی سامسونگ دارم و در اولین نگاه بنظرم آمد از همین برند ساعت هوشمند بخرم. با این حال بعضی فاکتورها باعث شد انتخاب نهایی‌ام شیائومی باشد.

این فاکتورها ترکیب قیمت و کیفیت بود. این روزها که همه‌چیز گران‌قیمت‌تر از قبل می‌شود، به عنوان یک دانشجو آخرین چیزی که دوست دارم برایش هزینه کنم، گجت‌های غیرضروری است! بنابراین اصلاً دلم نمی‌خواست برای یک ساعت هوشمند چند میلیونی هزینه کنم چون واقعاً برایم نمی‌صرفید. با دیدن قیمت‌های ساعت‌های هوشمند سامسونگ احساس کردم بهتر است سایر گزینه‌ها را بررسی کنم و به این مقاله برخوردم که ساعت هوشمند سامسونگ و شیائومی را با جزئیات مقایسه می‌کرد. در انتهای آن مقاله جدول خوبی برای مقایسۀ این دو برند وجود دارد و آخر سر هم سامسونگ 5 از 5 و شیائومی 4 از 5 از نویسندۀ مقاله گرفته است. این امتیازدهی یعنی هردوی‌شان واقعاً رقیب یکدیگر محسوب می‌شوند و کیفیت بالایی دارند. اما فقط نگاه کردن به قیمت شیائومی کافی بود که فکر کنم هزینه‌اش واقعاً به کیفیش می‌ارزد! درواقع آخر سر هم با کمتر از یک میلیون تومان، ساعت هوشمند شیائومی مدل هایلو RT LS05S را خریدم که تمام امکانات موردنظری که پیش‌تر گفتم را داشت.

آیا واقعاً بدردم خورد؟

بله! خوشبختانه بعد از چند ماه استفاده، اغلب امکاناتی که فکر می‌کردم استفاده‌شان می‌کنم به دردم خورد. از همه مفیدتر برای من ویژگی‌های سلامت‌سنج بود که از کیفیت خواب گرفته تا میزان کالری ام را حساب می‌کرد. عمر باتری اش هم بنظرم معقول بود. تقریباً هر دو هفته نیاز است شارژش کنم و بعد از آن دیگر نیازی نیست. فقط باید مراقب باشم که جایی نیوفتد و زمین نخورد چون فکر نمی‌کنم در برابر شوک‌های زیاد مقاوم باشد. یکی از مزایای ساعت هوشمند این است که دیگر نیاز نیست اپلیکیشن‌های سلامتی مثل قدم شمار و ... نصب کنم. به‌جایش یک ساعت دستم می‌کنم و همه‌چیز تحت کنترل است. از نظر شیائومی بودن هم مشکل چندانی پیش نیامد. نوتفیکیشن‌ها سروقت می‌رسند ولی گاهی از هر پیام دو اعلان می‌آید. غیر از این مشکل خاصی نیست و واقعاً از کیفیتی که استفاده می‌کنم راضی‌ام و بنظرم به‌شدت به قیمتش می‌ارزد.

اگر شما تجربه‌ای درمورد ساعت‌های هوشمند شیائومی دارید حتماً برایم بنویسید. بنظرتان چطورند؟

ساعت هوشمندساعت هوشمند شیائومیساعت هوشمند شیائومی یا سامسونگ
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید