ویرگول
ورودثبت نام
فـــ... هستم
فـــ... هستم
خواندن ۲ دقیقه·۴ سال پیش

قدرت سکوت؛ در دنیایی که از حرف زدن باز نمی ایستد.


بخشی از بهشتِ منِ درون گرا (:
بخشی از بهشتِ منِ درون گرا (:

بعضی از ما درون گراها خودمون رو می شناسیم و بعضی هامون هم نه, نمی شناسیم. بعضی از اطرافیان, ما رو می شناسن و ویژگی هامون رو می دونن و بعضی دیگه از ما, اطرافیانی داریم که سر از درون گرایی و برون گرایی در نمیارن. خب من اینجام تا از کتابی براتون بگم که خوبِ خوبِ خوب, حال ما رو می دونه (:

اول از همه بگم, بخشی از کتابی که برای خوندن انتخاب کردم, امید بخش ترین قسمت کتاب هست برای من. (توضیحات بیشتر و ویدئوی خوانش, انتهای مطلبه)

اسم این کتاب سکوته. در واقع اسم اصلی کتاب: قدرت سکوت در دنیایی که از حرف زدن باز نمی ایستد هست و درباره همین مسئله ایه که ازش حرف می زدم: درون گرایی و درون گراها.

خانوم سوزان کِین, نویسنده این کتاب, با کلی آدم مصاحبه کرده, کلی مقاله خونده و تموم نتایجی که به دست آورده رو در قالب کتاب تقدیممون کرده. چیزی حدود هفت سال مصاحبه و تحقیق و جستجو, هفت سال مطالعه و این چیز کمی نیست, به خصوص که خودش هم درون گراست و در نتیجه درون گرایی و شناختنش, جزئی از دغدغه های اصلی زندگیش بوده. خود خانوم سوزان کین در این مورد می گه:

"من از سال 2005 به طور رسمی و در تمام عمر بزرگ سالی ام به طور غیر رسمی, روی این کتاب کار کرده ام. من با صدها و شاید هزاران نفر از مردم درباره مطالب این کتاب صحبت کرده ام و به آن ها نوشته ام و همان قدر هم کتاب های مختلف, مقالات مجلات گوناگون, بحث های اینترنتی و پست ها و وبلاگ ها را خوانده ام."
پس مطالعه این کتاب می تونه جالب و جذاب باشه, مخصوصا برای درون گراهایی مثل من (یا شما) و برون گراهایی که دغدغه بهتر شناختن و درکِ دوست و رفیق و همکار و آشنا و اطرافیانِ درونگراشون رو دارند. با خوندن این کتاب, خیلی از سوءتفاهم ها می تونه رفع بشه و خیلی از درگیری های ذهنی حل و فصل.

وقتی بدونی یه درون گرا چه ویژگی هایی داره, اونوقت کمتر خودت رو و اطرافیانت رو سرزنش می کنی بابت رفتارهایی که "طبیعی" هستند! اما جز این, مسئله دیگه ای هم هست که به همین اندازه مهمه: اینکه درون گرایی (به معنای کسی که هنگام بودن در جمع یا محیط هایی با محرک بالا, زودتر انرژیش رو از دست میده و برای بازیابیش به مکانی ساکت و خلوت نیازمنده) مانع تو برای رسیدن به آرزوهات نیست. در واقع فرقی نداره آرزوی تو چی هست, کافیه قِلِق کار دستت بیاد تا تو, هم بتونی از کاری که دوست داری لذت ببری و هم انرژیت رو به نحوی دوباره تامین کنی و شارژ بشی. این همون مطلبی از کتابه که قراره توی ویدئو, خونده بشه. امیدوارم از دونستش به اندازه من کیف کنید (:

•کتاب سکوت •نویسنده: سوزان کین •مترجم:سیمین موحد •سال انتشار کتاب با زبان اصلی: 2012
https://www.namasha.com/v/3j9VAcjX


آدرسصفحهوبیکهمیخواهیدنمایشدهیدروPasteکنید

پی نوشت: این کتاب با ترجمه دیگری هم موجوده. ترجمه خانوم موحد خوب هست اما نیاز به ویراستاری مفصلی داره:)


حال خوبتو با من تقسیم کنما درون گراهادرون گراییمسابقه دست اندازکتاب
من یه درونگرام که داره تلاش می کنه درونش رو هر چی بیشتر ببینه! بشناسه! و بپذیره! و البته رشد بده! حالا یا میشه یا نمیشه!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید