ویرگول
ورودثبت نام
تازه به تازهFreshToFresh
تازه به تازهFreshToFresh
خواندن ۳ دقیقه·۱ ماه پیش

دوم خرداد . . .

سید محمد خاتمی
سید محمد خاتمی





دوم خرداد سال ۷۶ من در فرمانداری خوانسار سر صندوق رای بودم تازه رفته بودم سربازی و هنوز ابتدای آموزشی بودیم ...


۲۴ ساعت سرپا ایستادیم با یک اسلحه ژ۳ و دو تا خشاب پر ...سنگین بود و خسته کننده ... روز قریبی بود هم خیلی خسته شدیم هم بعد از چندین روز که همش تو پادگان بودیم سرباز و درجه دار دیده بودیم مردم رو میدیم خیابونها ماشینها زنها مردها بچه ها و ....

شب ساعت شاید ۱۰ بود فهمیدیم تو اون شهر خاتمی پیشتاز از بقیه ایران خبری نداشتیم تو هم دوره ای هامون سرباز یزدی زیاد بودن اونا خیلی شنگ و خوشحال بودن من هیچ حسی به هیچکدوم نداشتم گرفتار سربازی بودم و روز و شب و همه چیزم این سربازی کوفتی بود ....

صندوقها همشون شمرده شده تو فرمانداری جمع شد صورتجلسه شد و تو یک انباری نگهداری میشد دیگه کارمون تموم شده بود..

یادم نیست صبحونه دادن یا نه راهی شدیم به سمت کرج پادگان دوره آموزشی مون ...حدود ۲ بعدظهر برای ناهار؟! نه برای نماز دم یکی از این رستورانهای نزدیک قم بودیم صدای تلویزیون تا آخر باز بود اولین خبر اعلام کردن خاتمی ۲۰ میلیون رای آورده و ناطق نوری فکر کنم حدود ۷ میلیون ...سرباز یزدیها خیلی خوشحالی میکردن من حس و نظر خاصی نداشتم و اصولا درکی از تفاوتشون نداشتم ....

روزگاران گذشت هر جا تو سربازی می رفتیم فرمانده ناحیه یا استان اهل یزد بودند سمتها دست یزدیها بود ..خوب البته من که یک سرباز صفر بودم مهم نبود اهل هر جا میخواد باشند رابطه استخدامی که نداشتم اومده بودم خدمت کنم و برم دنبال زندگی ...


همه جا در اون دوران عکس سه سید رو قاب گرفته بودند و تو همه اتاقها نصب بود منظورم از سه سید امام خمینی و آیت ا... خامنه ای و سید محمد خاتمی بود عکس خاتمی در وسط بود و اون دو سید بزرگوار در راست و چپ تصویرش قرار داشتند..

دوم خرداد همیشه تو خاطرم می مونه چون تنها روزی بوده تو عمرم که بیش از ۲۴ ساعت بدون خواب پست دادیم با ژ۳ و دو تا خشاب پر و پذیرایی در حد پادگان هم از مون نشد ...


اگر بخوام خیلی خلاصه حس اون سالها رو بگم در تصور شاید بخش بزرگی از هم نسلهای اون روز من این بود که ایران داره یواش یواش از جنگ و ویرانیهاش فاصله میگیره و یک گرفتاری اصلی داره اونم تنظیم روابطش با غرب هست تا سرمایه و تکنولوژی بیاد و ایران اساسی ساخته بشه و پیشرفت کشور خوب منتهی به پیشرفت و جلو افتادن همه مردم تو زندگیشون میشه.. اگر این مسئله رو حل کنه دیگه بالاخره داخلم میگرده و وضع خوب میشه .. این احساس یک جوون غیرسیاسی مثل من بود از عملکرد خاتمی رضایت نداشتیم حس میکردیم قوی عمل نمیکنه خیلی ملاحظات رو لحاظ میکنه ... همش حس میکردیم روی جوونی و کم اطلاعی مون که پشتوانه ۲۰ میلیون رای ماهیت نقد شوندگی داره و قادر اهرم فشار جدی ایجاد کنه ...اما بعدها دیدیم که کل این دولت از پس یک فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ(سردار لطفیان و آقای نظری) هم بر نمیاد ...نسل من دیگه قشنگ از اونجاها به بعد بیشتر احساس نسل سوخته جزغاله را داشت و به بن بست رسیدیم واقعا

ای دلت خورشید رخشان سینه تاریک غم سنگ قبر آرزو بود سنگ قبر آرزو بود😔😎

امروز دوم خرداد هم تشیع جنازه یک رئیس جمهور بود نمیدونم هر دو سید و هر دو رئیس جمهور مربوط به دو عصر دوره متفاوت ....اصلاحات که پایه و اساسش روی روابط خوب با جهان بخصوص کشورهای پیشرفته و غربی هست ...امروز و شرایط امروز ما وامدار همه زحمات همه مردم و همه این مسئولان و سیاستمداران داخل و جهان هست ....

عمیقا داغدار درگذشت رئیس جمهور فقید هستیم و حقیقتا همه علاقمندان به مرحوم دکتر رئیسی رو درک میکنم و برام عزیزند این طرف هم مردمی خواهان کسب جایگاه شایسته ایران در طول دوران حیاتشون هستند همه اینها برای ایران زحمت کشیدند برخی سعادت بیشتری در خدمت داشتند و نزد مردم عزیزترند دیگرانی شاید کمتر عزیزند اونهام زحمت ها کشیدند...

سید ابراهیم رئیسی( رئیس جمهور فقید)
سید ابراهیم رئیسی( رئیس جمهور فقید)


🥁🏴🏴🏴🏴🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷

به امید یه هوای تازه تر...

رئیس جمهورسید ابراهیم رئیسیسید محمد خاتمیهم اصلاحات هم عدالت هم رفع محرومیت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید