ویرگول
ورودثبت نام
محمد غلامی پور
محمد غلامی پور
خواندن ۳ دقیقه·۳ سال پیش

گوگل ادورز; بازی قشنگ گوگل که همه دوسش داریم

قبل از اینکه در سال 1400 وارد پروژه های جدید بشم، در مورد تبلیغات گوگل ادورز مطالب زیادی رو خونده بودم و چند تا کمپین هم با همکاری بعضی از شرکت ها اجرا کرده بودم و اوایل کار حس می کردم شاید تبلیغات گوگل بر ضد سئو کار شده و میتونه سئو رو به کل از بین ببره.

دلیلشم این بود که با پول (همون چیزی که الان توی زندگی عزیز تر از همه چیز شده) میتونستی بیای و بالاتر از سایت هایی قرار بگیری که برای سئو اون صفحه زحمات خیلی زیادی کشیده بودن.

شاید این تفکر ابتدایی من رو بسیاری از شما ها که تازه وارد عرصه محتوا و سئو شدین هم داشته باشین، به همین دلیل یک چالش اساسی با این ابزار رو که خودم تجربه کردم، قصد دارم در ادامه باهاتون به اشتراک بذارم.

قبل از اینکه بخوایم کمپینی رو داشته باشیم، با توجه به تحلیل هایی که از نتایج کمپین های قبلی در مورد هزینه ثبت شرکت و هزینه ثبت برند داشتم، به این نتیجه رسیدم که ابزار تبلیغات گوگل یا همان گوگل ادورز که همه میشناسیمش، یه بازی قشنگ که گوگل راه انداخته تا از این راه بتونه درآمد های بالایی رو کسب کنه.

وقتی با متخصصین این حوزه در مورد مشکلاتی که در اجرای کمپین داشتیم، صحبت می کردم خیلی از مواردی که عجیب به نظر میومد رو باگ گوگل می دونستن.

نمیخام این مطلب زیاد تخصصی باشه چون ممکنه شما هم مثل ابتدای ورود من به بحث سئو، با این ابزار آشنایی نداشته باشین اما تصور کنین در یک فاکتور برای رتبه بندی با معیار های کاملاً یکسان، شما یک بار نمره 8 از 10 بگیرین و یک بار نمره 3 از ده!!!!!!!!!

اینجا بود که متوجه شدم هیچ چیز صد در صدی برای گوگل ادز در مورد کیورد های مختلف از جمله مدارک ثبت برند و ثبت شرکت وجود نداره و همچنان سئو ارزشمندتر از این ابزار تبلیغاتی می تونه فروش و محبوبیت یک برند رو از این رو به اون رو کنه.

مثلا ادورز رفتن روی کلماتی مثل شرایط ثبت شرکت مواد غذایی و یا اخذ ایزو 17025 اصلا اصولی نیست و برای این موارد بهتره که با داشتن یه مقاله درست و حسابی بتونین به راحتی تو این کلمات رتبه ها و کلیک های همیشگی و خوبی بگیرید.

بذارین ساده تر بگم، گوگل ابزاری رو که ازش داره کسب درآمد میکنه هیچ وقت به صورت الگوریتم صد در صدی در اختیار شما قرار نمیده.

یعنی قوانین مشخصی برای سرچ کلماتی مثل مدارک ثبت شرکت نمیذاره که بتونین با رعایت اون قوانین و فاکتور ها بالاتر از رقبا در نتایج سرچ نمایش داده بشین.

ما سئو کار ها ابزار های حرفه ای مثل آنالیتیکس و سرچ کنسول رو داریم که وقتی آمارشونو تحلیل می کنیم می تونیم با افتخار سرمون رو بالا بگیریم که بدون پول که قطعاً اینجا چرک کفت دست نیست!!! می تونیم سبد مشتری های سایت رو پر از محصولات مختلف بکنیم...

آخرشم باید برم سراغ این بیت شعر که

"رهرو (تبلیغات گوگل) آن نیست گهی تند و گهی خسته رود

رهرو (سئو) آن است که آهسته و پیوسته رود"

سئوتولید محتواآموزش سئوثبت شرکتهزینه ثبت شرکت
هر دم از این مطلب ویرگولی می رسد...
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید