ویرگول
ورودثبت نام
Haj Geralt
Haj Geralt
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

چرا از Assassin's Creed Infinity،نیومده ناامیدم؟

دنیایی از خاطره پشت این عکسه برام:)
دنیایی از خاطره پشت این عکسه برام:)

چند وقت پیش،یوبی سافت به صورت خیلی غیر مستقیم وجود پروژه Assassin's Creed Infinity رو تایید کرد و هم چنین اعلام کرد که احتمالا بازی سرویس محوره(مثل سری Destiny).

من که اون موقع توی یکی از سایت های ایرانی گمنام که نام نمی برم،نویسنده بودم.یه پستی منتشر کردم در این رابطه که اینجا هم میزارمش.

پست جالبی بود،توصیه می کنم حتما بخونید:

زمانی که در سال 2007 بازی Assassin's Creed عرضه شد،شاید کمتر کسی فکرش را می کرد که این بازی چنان محبوب شود که استودیو سازنده تا همین اواخر به صورت سالانه نسخه های جدیدی از آن عرضه کند!

این فرنچایز که اندکی پیشتر 14 سالگی خود را جشن گرفت،هم اکنون طرفداران را مشغول اولین کراس اوور تاریخ این سری بین دو نسخه آخر آن کرده است که حدود یک هفته قبل با یک آپدیت کاملا رایگان به بازی AC Odyssey و Valhalla  اضافه شد و شامل حدودا 2 ساعت گیم پلی و یک جزیره کاملا جدید برای اکتشاف در هر دو بازی بود...

فارغ از کیفیت این DLC رایگان،داستان این دو هرچند که دور از انتظار نبود،اما با توجه به پایان DLC مربوط به بازی Odyssey نوید کراس اوورهای بیشتری را می داد.

چند وقت پیش،شایعاتی منتشر شد مبتنی بر این که نسخه بعدی این سری infinity نام خواهد داشت و بازی سرویس محور و رایگانی خواهد بود که برای آن DLC های پولی منتشر خواهد شد(چیزی شبیه به Destiny 2)

البته رایگان بودن این بازی تکذیب شد اما مشخص شد اسم رمز پروژه بازی بعدی همین خواهد بود و در حال حاضر این بازی مراحل اولیه توسعه خود را به پیش می برد.

در همین راستا،یکی از کاربران ردیت در مورد چرایی این که "هیچ امیدی برای  Assassin's Creed Infinity ندارد" نوشت که متن زیر ترجمه آن است:((

من اینجا نیستم که بگویم Assassin's Creed به عنوان یک فرنچایز بدتر شده است.ما همه دیدگاه های خودمان را در مورد این موضوع داریم.

شما می توانید بگویید که از Valhala و Oddyssey یا Origins لذت می برید،و همچنین شما می توانید بگویید که از Syndicate و Unity لذت می برید.اما چیزی که در مورد یوبیسافت وجود دارد و هیچکس نمی تواند آن را انکار کند،این است که آن ها خلاقیت خود را از دست داده اند.یا این که حداقل آنها نسبت به زمانی که سری بازی های مورد علاقه ما را آغاز کردند خلاقیت کمتری به خرج می دهند.

شاید شما بگویید که:"آنها یک شرکت بزرگ هستند و می خواهند پول به دست بیاورند،پس کاری را انجام می دهند که به کسب درآمد منجر شود."

برای مثال،نگاهی به وضعیت سری Ghost Recon بیاندازید.بازی جدید این سری،Frontlines،حتی با وجود این که هنوز عرضه نشده است،یک فاجعه است!(پ.ن مترجم:این بازی 13 مهر امسال معرفی شد.این بازی برای پلتفرم های Xbox One /   Xbox Series X|S / PlayStation 4 / PlayStation 5 / PC  عرضه می شود و هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد)

زیرا که صرفا یک بازی بی خلاقیت و هیچ گونه نوآوری است و برای کسب درآمد از سبک محبوب بتل رویال ساخته شده است.

یا به بازی Tom Clancy's XDefiant نگاه کنید.این بازی نام Tom Clancy را یدک می کشد اما فرسنگ ها از چیزی که باید این نام را به همراه داشته باشد دورتر است و صرفا از این برند سو استفاده می کند.(پ.ن مترجم:این بازی نیز 28 تیرماه امسال معرفی شد و برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس سری ایکس و سری اس، مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۵، اکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.)

مثال خوب دیگری برای این موضوع،فرنچایز Splinter Cell است که حالا رسما مرده به حساب می آید (پ.ن:لازم به ذکر است که در زمان انتشار این مطلب در ردیت،هنوز ریمیک نسخه اول این سری رونمایی نشده بود.) مردن این فرنچایز تنها به این دلیل است که آنها راهی برای تجاری سازی یک سری بازی کاملا داستان محور و تک نفره(با این راهبرد) ندارند پس به جایش از سم فیشر و عینک نمادینش در بقیه بازی های خود استفاده می کنند تا هوادران به یاد خاطراتشان برای بازی خرج کنند.

سری Rayman هم به همین دلیل است که از بین رفته و یوبیسافت حتی سالگرد تولد آن را جشن نگرفت زیرا نمی توانست فرمول درآمدزایی خود را روی آن پیاده کند!

کل حرف من این است که "هدف" از عرضه بازی های جدید فرانچایز Assassin's Creed بد است.در واقع حالا این بازی ها چیزی نیستند به جز بازی هایی به شدت بی روح،پر از پرداخت درون برنامه ای،کپی پیست شده و وصله های ناجوری هستند که وظیفه دارند که تا می توانند از طرفداران این سری پول بمکند.فرانچایزی که زمانی کاملا درباره مخفی کاری بود و دلیل کاملا واضحی برای وجود داشت.اما حالا این نام به بازی هایی اطلاق می شود که به کل هیچ ارتباطی با این سری ندارند و حتی شخصیت اصلی آنها اصلا یک Assassin نیست!

من انتظار دارم که Assassin's Creed Infinity قرار است صرفا همان چیزی باشد که همه انتظار دارند.یوبیسافت هیچوقت کسی را غافلگیر نکرده است. آنها همیشه یک کار را دوباره و دوباره انجام می دهند بدون اینکه به خواسته طرفداران گوش دهند.

اگر شما با من موافق نیستید،مشکلی نیست.من اینجا نیستم تا بگویم شما اشتباه می کنید یا اینکه سلیقه شما را تغییر دهم.این که شما از این بازی ها خوشتان می آید هیچ مشکلی ندارد.من فقط خیلی از یوبیسافت ناامید شده ام.من ناامید شده ام از اینکه قبلا فن Splinter Cell و Rayman بودم و حالا نیستم.این به این خاطر این نیست که من دیگر از آنها خوشم نمی آید.این به این دلیل است که آنها دیگر وجود ندارند.و حالا،وقتی که من به Assassin's Creed نگاه می کنم،فرنچایز دیگری که از ابتدا با آن همراه بوده ام،می بینم که این سری هم همان مسیر را طی می کند.

راستش را بخواهید،من دیگر هیچ......اشتیاقی برای بازی های یوبیسافت احساس نمی کنم.))

ممنون از اینکه نوشته ام رو خوندین :)
امیدوارم لذت برده باشید!

assassinscreedاساسینزکریداساسین کریدیوبیسافت
A metal soul of rage and fear| Tel: @Haj_Geralt
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید