ویرگول
ورودثبت نام
Hamed Fazilat khah
Hamed Fazilat khah
خواندن ۲ دقیقه·۶ سال پیش

دنیای واقعی یا دنیای واقعیت مجازی اما ،بدون محدودیت

  • پیش مقدمه

آینده جالبی پیش روی مجازی بازهاست آینده ای که شاید حداکثر در 5 سال آینده به اوجش برسه

فضای مجازی مارو کاملا در سیطره خودش می گیره دنیایی که در آینده باید به اون عادت کنیم، دنیای چشم ماست بله همه چیز پیش روی ماست

دنیایی آمیخته با فضای مجازی ،و افزودنی های مجازی، زندگی مجازی ،ما خلاصه می شود دریک لنز چشمی بدون مراجعه به موبایل بدون آنکه دستی وتاچی درکارباشد
همه ی دنیا زیر چشم ماست .

تنها پنج قدم مانده تا واقعی شدن ، باچاشنی محتوا

چشم .لمس.بو .سرعت.پردازش گرافیکی.

چشم

درحال حاضر تکنولوژی AR-VR در قسمت چشم پیشرفت های خوبی داشته یک ترکینگ که شرکت آمازون آنرا عملی کرده ،همچنین کمی عینک ها کاربری پسند شده اند ولی هنوز هم خیلی کامل قابل استفاده نیستند. مشکل دیگر عینک خود عینک است خیلی ها علاقه به زدن عینک ندارند . تازمانی که عینک ها سبک نشده باشند یا تبدیل به لنزهای چشمی نشوند امیدی به استفاده وسیع از این تکنولوژی ندارم.

لمس

مهمترین مسئله ویژگی یک حواس پنج گانه است مثالی برای محصول است که می گند هرچقدر محصول تمامی حواس مارو درگیر کند محصول موفق تری دربازار خواهد بود.(مثل قورمه سبزی رنگ بو مزه و...)

این روزها فیلم جدید ready player one اسپیلبرگ رو دیدم این فیلم شاهدی براین مدعای من که عینک حتما باید احساس لمس روهم درگیرکنه بله حسگرهایی درتمام بدن واین منجر به همه گیرشدن این تکنولوژی میشه

بو

مسئله ایست به مانند کاربرپسند شدن یک نرم افزار، بو باعث افزایش تعلق به این تکنولوژی خواهدشد وکمک خواهد کرد تا انسان به تمامه خودرا در فضا احساس کند. تصور کنید حال فضای مجازی واقعی تراست یا فضای واقعی

سرعت

مسئله مهم دیگر سرعت اینترنت است که در حال حاضر نمی توان خیلی روی این مسئله مانورداد ما برای خلق یک دنیای واقعی اما به صورت مجازی نیاز به کیفیت بالاداریم یعنی 8k یا بالاتر که این فقط سرعت می خواهد بپس که نیاز به افزایش سرعت چندین برابری اینترنت است.

پردازش گرافیکی

سیستم ها درحال حاضر مستقر درgpuهستند پردازش بربستر گرافیک این مقوله درحال تکامل است نرم افزار های معماری موتورهای رندر ریل تایم موتوری رندر اینترنتی واین ها همه باید به سرعت رشد کنند در دو مقوله یک کارکردن بدون لگ وافزایش کیفیت تا باور پذیری برای کاربر.

محتوای سه بعدی مجازی

ما نیاز به ساخت جهان مجازی خواهیم داشت واین مهم با معماران وبازی سازها به انجام میرسه برای ساختن دنیای بدون مرز در در واقعیت مجازی. دنیایی که هر تخیل سه بعدی واقعی خواهد بود.

این 5 عنوان بالا مهمترین چالش های این تکنولوژی خواهد بود

درآینده نزدیک ما شاهد زندگی نامحدود در فضای واقعی، امامجازی
خواهیم بود.




vrarدنیای واقعیت مجازیready player one
تغییرات در بستر زمان اما سریع
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید