ویرگول
ورودثبت نام
هاشمی متین
هاشمی متین
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

واجب از یاد رفته :: بحث کوتاه


امر به معروف و نهی از منکر واجب است، مثل نماز و روزه. خیلی فرقی هم نمی کنه وجوبش رو واجب کفایی بدونیم یا عینی. چقدر در روایات ما به این فریضه تاکید شده و چقدر که براش ارزش قائل شدند.

امیر المومنین فرمودند:

«الامر بالمعروف افضل اعمال الخلق :: امر به معروف با فضیلت‌ترین اعمال خلق خداست» (غرر الحکم ج۱ ص ۱۰۳)
«قوام الشریعه الامر بالمعروف و النهی عن المنکر و اقامه الحدود :: برپایی شریعت به وسیله امر به معروف و نهی از منکر و اقامه حدود ممکن است». (غرر الحکم ج۱ ص ۸۰)
«....وَ مِنْهُمْ تارِکٌ لِانْکارِ الْمُنْکَرِ بِلِسانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ یَدِهِ فَذلِکَ مَیِّتُ اْلَاحْیاءِ :: و برخی از آنها منکر را با زبان و قلب، و دست انکار نمی‌کند، پس او مرده زندگانی است. » (نهج البلاغه حکمت٣٧٤)

حدیثی دیگر از امام علی (علیه اسلام)

اما کمتر پیدا می شود کسی که به این واجب فراموش شده عمل کند، حتی اطلاعات مردم درباره این واجب، ناقص و بعضا کاملا اشتباه است.

انشالله باید هممون سعی کنیم در مرحله اول احکام و شرایط امر به معروف رو یاد بگیریم، و به اون عمل کنیم تا به واجب شرعی مون عمل کرده باشیم و هم خودمون و هم اطرافیانمون اهل کار معروف و خوب بشیم ان شاء الله. و البته یادمون نره که بهترین عمل ها همین واجب فراموش شده هست و ثواب و اجر زیادی داره.

من برای یاد گرفتن امر به معروف و نهی از منکر از آموزش های موسسه آمرین استفاده کردم، و راضی بودم. گفتم در ضمن معرفی کنم :: دوره های آموزشی هم دارن که می تونین مراجعه کنید. ::: سایت آمرین ::: کانال ایتا آمرین


اینم از اولین پستم تو ویرگول



واجب فراموش شدهامر به معروفنهی از منکرواجباحکام
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید