ویرگول
ورودثبت نام
هدویگ
هدویگ
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

فن فیکشن فارسی هری پاتر

سلام! من یه کاربر ویرگولم که ترجیح میدم توی این اکانت ناشناس بمونم چون می‌خوام قضاوتی که روی نوشته‌ها میشه از روی خود متن باشه نه شخصیتم! یه فن دو آتیشه هری پاتر هستم و الان که نزدیک سی سالمه هنوز از جو هری پاتر بیرون نیومدم.

تصمیم گرفتم یه فن فیکشن فارسی برای هری پاتر بنویسم. فن فیکشن داستان‌های جانبی‌ایه که طرفدارهای یک سریال/فیلم/کتاب/انیمه و ... در فضای همون مجموعه اصلی می‌نویسن اما جزئیاتی رو تغییر میدن. مثلا داستان رو ادامه میدن و گاهی داستان اصلی رو به دلخواه خودشون عوض می‌کنن. فن فیکشن نویسی نوشتن و خوندن کار جالبیه و تو وب انگلیسی خیلی رواج داره. ناگفته نمونه که خیلی از فن فیکشن‌ها در حقیقت داستان‌های سکسی در قالب داستان اصلی هستن! البته اینا جزو نمونه‌های خیلی زرد فن فیکشن محسوب میشن اما فن فیکشن‌هایی هم هستن که حقیقتا شاهکارن و حیف که به خاطر کپی رایت فقط می‌تونن در حد فن فیکشن باقی بمونن.

یه فن فیکشن مهم که درباره هری پاتر نوشته شده، سری جیمز پاتر اثر G. Norman Lippert هستش که محبوبیت زیادی هم هستش و سرنوشت جیمز پسر بزرگ هری رو روایت می‌کنه.

اما برسیم به چیزی که من میخوام بنویسم! سال ۲۰۱۸ یه فیلم غیررسمی از زندگی ولدمورت در دوران تحصیلش ساخته شد که البته آش دهنسوزی نبود اما ایده پشتش جذاب بود: چی میشد اگه تام ریدل قبل از تبدیل شدن به لرد ولدمورت دل به دختری می‌بست؟ اون هم دختری که گریفیندوری بود؟ چی میشد اگه عشقی بین اونا به وجود میومد اما در نهایت سودای جادوی سیاه باعث میشد ریدل از دختر دل بکنه؟ فیلم origins of the heir درباره همین موضوعه البته خیلی سطحی و توی فیلم بیشتر دختر مورد نظره که به تام ریدل تمایل داره تا برعکس.

حالا جالبه که بدونید یک نفر این ایده رو گرفته و یک رمان کامل براش نوشته که در لینک زیر می‌تونید بخونید و باید بگم برای طرفدارای تام ریدل ارزش خوندن داره:

https://www.wattpad.com/579274569-star-crossed-chapter-one-the-beginning-of-the-end

و اما من...من دلم می‌خواد ادامه همین فن فیکشن بالایی رو با اندک تغییراتی بنویسم. نمیدونم قلمم چقدر به قلم رولینگ نزدیکه و چقدر ممکنه مخاطب پیدا کنم اما دلم خواست شانسم رو امتحان کنم شاید مخاطب‌هایی پیدا شدن که لذت بردن.

داستان رو فصل به فصل در همین اکانت منتشر می‌کنم و شما می‌تونید نظرتون رو برام بنویسید!

هری پاترفن فیکشنفارسیادامه هری پاترولدمورت
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید