ویرگول
ورودثبت نام
حسین شورگشتی
حسین شورگشتی
خواندن ۱ دقیقه·۱ سال پیش

ثروت نعمت نیست

در دنیایی که نهایت الگوی ثروت‌مند شدن در آن کسانی هستند مثل ایلان ماسک که با دو درصد سرمایه‌اش می‌تواند معضل گرسنگی دنیا را حل کند و مانند بیل‌گیتس که با خورده‌ی خورده‌ی سرمایه‌اش می‌تواند بیمارستان‌ها و مدرسه‌ها بسازد... در این دنیا ، خودتان را با این جمله گول نزنید :

من می‌خواهم ثروتمند شوم تا بتوانم به مردم نیازمند کمک کنم...

خدا زمانی که می‌خواهد به آن بنده‌ی بخشنده‌اش ثواب بدهد معیارش #مقدار نیست، #درصد است...

فرض کنید دو انسان هر کدام صد هزار تومان در راه خدا داده‌اند... یکی از آنها ماهیانه یک میلیون تومان و دیگری صد میلیون تومان درآمد دارد... کدام با ارزش تر است؟

خدا زمانی که می خواهد از بنده اش تعریف کند می‌گوید والذین فی اموالهم حق معلوم ... او نمی‌گوید که بنده‌ی خوب من فلان تومان برای من می‌دهد بلکه می‌گوید بنده من در اموالش #درصدی را برای من کنار می‌گذارد ...

اگر می خواهی با این هدف به دنبال ثروت بدوی، باید بگویم که ابتدا درصدت را مشخص کن... درصد خدا از این که تو به این هدف برسی چقدر است؟

این درصد را مشخص کن و از همین الان درصد خدا را پرداخت کن...خواهی دید که هرچه به هدف نزدیک‌تر می‌شوی پرداخت درصد خدا برایت سخت‌تر خواهد شد...

خواهی دید ثروت نعمت نیست ، #امتحان الهی است...

ایلان ماسکبیل گیتسپولمعیار خدادرصد
طلبه و دانش‌پژوه رشته روانشناسی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید