متا
مولفه های Ui متا در داستان بازی وجود دارند ، اما در فضای بازی ساکن نیستند. آواتار بازیکن ممکن است از اجزای متا آگاه باشد یا نباشد. به طور سنتی، از اجزای متا برای نشان دادن آسیب به آواتار بازیکن استفاده می شود. مولفه های متا می توانند کامالا ظریف باشند ، مانند یک لیه خاک که به آرامی در سطح 2D بازی جمع می شود ، اما همچنین می توانند در تجربه بازی به طور گاها برجسته ای ظاهر شوند. در بازی های اکشن و ماجراجویی، کل حوزه دید متزلزل تار یا بی رنگ می شود تا نشان دهد بازیکن آسیب دیده است.بازی افسانه زلدا از متن پیمایشی (مولفه متا) برای پیشبرد داستان و ارائه نکات مفید به بازیکنان استفاده می کند.
جمع بندی
طبقه بندی مولفه های Ui بازی های ویدیویی همیشه واضح نیست. یک مقیاس زندگی ممکن است در یک بازی روایتی باشد اما در بازی دیگر غیر روایتی باشد. بسته به روایت یک بازی و ارتباط بازیکنان آن با دیوار چهارم ، مولفه ممکن است مرز بین گروه ها را محو کند. به همین ترتیب ، با توجه به جهت هنری بازی ، می توان طیف نامحدودی از سبک ها و پیکربندی های بصری را بر روی مولفه ها اعمال کرد.
مترجم : خانم عارفه جماشی
ترجمه مقاله : Level Up – A Guide to Game UI
نویسنده : میکا بوورز
گردآوری : جهش بازیسازی
آدرس کانال تلگرام : https://t.me/IranGameIndustryPromotion