جهش بازیسازی ایران #ثریای_بازیسازی
جهش بازیسازی ایران #ثریای_بازیسازی
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

راهنمای رابط کاربری بازی در سطح پیشرفته - بخش اول

راهنمای رابط کاربری بازی در سطح پیشرفته - بخش اول
راهنمای رابط کاربری بازی در سطح پیشرفته - بخش اول

شصت سال پیش آزمایشگاه ملی بروخاون در آپتون ، نیویورک یک جشن عمومی برگزار کرد. بازدیدکنندگانی که از دراین آزمایشگاه حضور داشتند دعوت به بازی تنیس دو نفره شدند. برپایی این جشن تنها با یک نمایشگر آنالوگ 5 اینچی و دو ناظر ، هر کدام با یک دسته و یک دکمه صورت گرفت. بدین صورت اولین بازی ویدیویی جهان شکل گرفت ، اما پس از دو سال ، این نمایشگاه تعطیل شد. بعد از گذشت دوازده سال ، یک بازی جذاب مشابه در یک بار به نام Andy Tavern s’Capp به نمایش گذاشته شد. نام بازی Pong و سازنده آن که آتاری بود، یک شبه دنیای رو به رشد بازی های ویدئویی را متحول ساخت و با گذشت زمان به صنعت تبدیل شد. از زمان Pong، پیچیدگی گرافیک بازی های ویدیویی به طور برجسته ای پیشرفت کرده است. ما با هر ارتش قابل تصوری از جمله حشرات بیگانه ، ماجراجویی های جن و پری و سربازان روبرو شده ایم. ما با پادشاهی قارچ ها، حلقه های بوکس ،و جهانی مملو از دشمن مواجه شده ایم. اگرچه یادآوری بعضی شخصیت های مبهم وطرح های غیرممکن جالب است اما باید از طرح ها و شخصیت هایی در بازی ویدیویی استفاده کنیم که ارزش مولفه های رابط کاربری را داشته باشند. مانند وب سایت ها یا برنامه های تلفن همراه ، بازی های ویدیویی دارای مولفه های مشترک رابط کاربری هستند که به بازیکنان در پیمایش ، یافتن اطالعات و رسیدن به اهداف کمک می کنند.

از صفحه های شروع تا شمارنده سکه ، مولفه های رابط کاربری بازی ویدیویی جنبه مهمی از قابلیت پخش است (تجربه لذت بردن و سرگرمی از بازیک). برای درک چگونگی تأثیر این مولفه ها بر تجربه بازی ، باید به سرعت به دو مفهوم حیاتی برای طراحی بازی های ویدیویی بپردازیم:

روایت و دیوار چهارم >>>>

روایت : روایت داستانی است که یک بازی ویدیویی تعریف می کند.

دیوار چهارم : دیوار چهارم یک مانع خیالی بین بازیکن بازی و فضایی است که بازی در آن اتفاق می افتد.

روایت و دیوار چهارم دو سوال را ارائه می دهند که باید از هر مولفه UI گنجانیده شده در یک بازی پرسیده شود:

1 .آیا این مولفه در داستان بازی وجود دارد؟

2 .آیا این مولفه در فضای بازی وجود دارد؟

از میان این دو سوال ، چهار گروه از مولفه های Ui بازی های ویدیویی پدیدار می شوند:

غیر روایتی، روایتی ، فضایی و متا



مترجم : خانم عارفه جماشی

ترجمه مقاله : Level Up – A Guide to Game UI

گردآوری : جهش بازیسازی

آدرس کانال : https://t.me/IranGameIndustryPromotion

بازیبازیسازیبازیسازییونیتیاستارتاپ
"جهش بازی سازی ایران" با هدف پیشرفت و دستیبابی به علم صنعت بازی سازان ایرانی ?
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید