غیر روایتی (Non-Diegetic)
مولفه های Ui غیر روایتی در خارج از داستان و فضای بازی قرار دارند. هیچ یک از شخصیت های بازی ، از جمله آواتار بازیکن ، از وجود این اجزا اطلاع ندارند. طراحی ، قرار دادن و زمینه اجزای مولفه های غیر روایتی از همه مهمتر هستند. در بازی های سریع ، اجزای غیر روایتی ممکن است مانع از غوطه وری بازیکن در بازی شوند. اما در بازی هایی با استراتژی سنگین ، مولفه های غیر روایتی می توانند ارزیابی دقیق تر منابع و اقدامات را به بازیکنان ارائه دهند. معمولا در بازی های ویدیویی به عنوان بررسی وضعیت ظاهر اجزای غیر روایتی میشوند. آنها امتیاز ، زمان ، خسارت و منابع مختلفی را که بازیکنان در طول بازی جمع می کنند و مصرف می کنند ، ثبت می کنند.
در Super Mario Bros 3 ، وضعیت حاضر غیر روایتی است زیرا در خارج از دنیای بازی و داستان وجود دارد (شخصیت های درون بازی نمی دانند آنجاست).
مترجم : خانم عارفه جماشی
ترجمه مقاله : Level Up – A Guide to Game UI
گردآوری : جهش بازیسازی
آدرس کانال : https://t.me/IranGameIndustryPromotion