ویرگول
ورودثبت نام
جهش بازیسازی ایران #ثریای_بازیسازی
جهش بازیسازی ایران #ثریای_بازیسازی
خواندن ۱ دقیقه·۳ سال پیش

راهنمای رابط کاربری بازی در سطح پیشرفته - بخش سوم

اعم
اعم

روایتی ( Diegetic )

  • آیا این مولفه در داستان بازی وجود دارد؟ آره
  • آیا این مولفه در فضای بازی وجود دارد؟ آره
مولفه های روایتی Ui هم در داستان و هم در فضای بازی ساکن هستند و شخصیت های درون بازی از مولفه ها آگاه هستند. حتی اگر آنها در داستان و فضای بازی وجود داشته باشند ، اما اجزای کم مصرف در نظر گرفته شده هنوز هم می توانند بازیکنان را منحرف یا ناامید کنند. مقیاس سنج، مولفه های روایتی را مکر آمیز میسازد. به عنوان مثال ، یک سرعت سنج در بازی که روی داشبورد وسیله نقلیه قرار دارد ، احتمالا خیلی کوچک خواهد بود که بازیکنان به وضوح نمی توانند آن را ببینند. در برخی از بازی ها ، مولفه های روایتی دستی (مانند نقشه ها) را می توان به یک نمایش 2D و تمام صفحه تبدیل کرد ،و در این صورت آنها به مولفه های غیر روایتی تبدیل میشوند. در بازی مسابقه تخریب Wreckfest ، اتومبیل ها مولفه های روایتی Ui هستند. در طول یک مسابقه ، آنها آسیب قابل توجهی می بینند که نشان می دهد یک بازیکن تا چه حد از رقابت خارج شده است.


مترجم : خانم عارفه جماشی

ترجمه مقاله : Level Up – A Guide to Game UI

گردآوری : جهش بازیسازی

آدرس کانال : https://t.me/IranGameIndustryPromotion

رابط کاربریبازیسازی مستقلبازیسازیکسب و کارتجربه کاربری
"جهش بازی سازی ایران" با هدف پیشرفت و دستیبابی به علم صنعت بازی سازان ایرانی ?
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید