یک طراح بازی چه کاری انجام می دهد؟ آیا شما هنرمند هستید؟ آیا شخصیت ها را طراحی می کنید و داستان را می نویسید؟ یا نه ، صبر کنید، شما یک برنامه نویس هستید؟ طراحی بازی اصطالحی نامفهوم برای افرادی است که از این صنعت اطالعی ندارند ، اما از آنجایی که شغل من طراحی بازی است، به خوبی با این صنعت آشنا هستم.
من دوست دارم شغلم را با عبارت "مشکل در" توصیف کنم.
پیش فرض: شما در حال ساخت یک بازی هستید.
آیا در بازی شما درهایی وجود دارد؟
آیا بازیکن می تواند آنها را باز کند؟
آیا بازیکن می تواند دربازی همه درها را باز کند؟
یا برخی از درها برای تزئین هستند؟
بازیکن از کجا تفاوت را می داند؟
آیا درهایی که می توانید باز کنید سبز رنگ هستند و درهایی که نمی توانید باز کنید قرمز ؟
آیا جلوی درهایی که نمیتوانید باز کنید سطل زباله هست؟
آیا فقط دستگیره های در را برداشته اید و آن را مجددن قرار میدهید؟
آیا می توان درها را قفل و باز کرد؟
بازیکن چطور متوجه می شود دری که قفل هست باز خواهد شد یا نه؟
آیا بازیکن می داند چگونه قفل در را باز کند؟
آیا آنها به کلید احتیاج دارند؟
یا اینکه برای باز شدن قفل باید یک گنجینه را رمز گشایی کنند یا یک معما را حل کنند و یا مدت زمانی را سپری کنند تا در باز شود.
آیا درهایی وجود دارد که بتواند باز شود اما بازیکن هرگز نتواند از آن ها عبور کند؟
دشمنان از کجا آمده اند؟
آیا آنها از در وارد می شوند؟
آیا بعد از آن درها قفل می شوند؟
بازیکن چگونه در را باز می کند؟
آیا آنها فقط به آن می رسند و باز می شود؟
آیا بازیکن باید دکمه ای را فشار دهد تا باز شود؟
آیا درها پشت بازیکن قفل می شوند؟
اگر دو بازیکن وجود داشته باشد چه اتفاقی می افتد؟
آیا فقط پس از عبور هر دو بازیکن از در قفل می شود؟
اگر اگر سطح واقعا بزرگ باشد و همه همزمان نتوانند در یک زمان وجود داشته باشند ، چه می شود؟
اگر یک بازیکن پشت سر بماند ، زمین ممکن است از زیر آنها ناپدید شود. چه اتفاقی رخ خواهد داد؟
آیا تا زمانی که هر دو در یک اتاق با هم نباشند، از پیشرفت بیشتر یک بازیکن جلوگیری می کنید؟
آیا بازیکنی را که پشت در مانده هست را عبور می دهید؟
درب چه اندازه است؟
آیا درب باید به اندازه کافی بزرگ باشد که بازیکن بتواند از این طریق عبور کند؟
در مورد بازیکنان هم گروه چطور؟
اگر بازیکن 1 در آستانه ایستاده باشد، آیا این موضوع بازیکن 2 را مسدود می کند؟
در مورد متحدانی كه از شما پیروی مي كنند چطور؟
چه تعداد از آنها بدون گیر افتادن میتوانند از در عبور کنند؟
در مورد دشمنان چطور؟
آیا مینی بوس هایی که بزرگتر از یک نفر هستند نیز میتوانند از در بگذرند؟
این یک مسئله کاملا کلاسیک در طراحی است که فردی مجبور است مشکل در را حل کند، و فرد دیگر باید طراحی کند.
مترجم : خانم عارفه جماشی
ترجمه مقاله : The Door Problem
گردآوری : جهش بازیسازی
آدرس کانال تلگرام : https://t.me/IranGameIndustryPromotion