ویرگول
ورودثبت نام
IU.BTS  کانالی برای طرفداران آیو و بی تی اس
IU.BTS کانالی برای طرفداران آیو و بی تی اس
خواندن ۵ دقیقه·۵ سال پیش

دانلود آلبوم Palette از آیو IU - آهنگ های آی یو

دانلود آلبوم Palette از آیو IU - آی یو
دانلود آلبوم Palette از آیو IU - آی یو

برای دانلود آلبوم کلیک کنید


آلبوم پالت یکی از موفق ترین آلبوم های کی پاپ در تاریخ ۲۱ آوریل ۲۰۱۷ منتشر شد این آلبوم برای آی یو موفقیت های زیادی کسب کرد و مثل باقی آلبوم های آی یو این آلبوم هم تونست تمام چارت های موسیقی کره رو تصاحب کنه نه تنها چارت های کره بلکه تونست جایگاه های اول The 20 Best K-Pop Albums و World Albums بیلبورد موزیک رو هم تصاحب کنه ، آلبوم Palette از IU شماره 12 در لیست 20 آلبوم برتر جهان در سال 2017 به انتخاب Fuse جف بنجامین نوشت :

"به طور ناعادلانه‌ای، خیلی از آرتیستای کی‌پاپی که آلبوم های بدون زرق و برق منتشر میکنن شهرت خوبی ندارن، اما آلبوم بی نظیر Palette از IU یه مورد بزرگتری از قدرت کی‌پاپ شخصی بود. از تایتل بیوگرافی مانند تا ورق برگردانایی مثل Jam Jam و Ending Scene که بنظر میرسه از تجربه‌های زندگی IU به عنوان یک سلبریتی هستن، این حس کاملا شخصی بودن منتقل میکنه و نشون دهنده‌ی این نگاه نادر به ذهن یک کی‌پاپ‌استاره که به ندرت بهش توجه میشه."

وهمینطور نیویورک تایمز آهنگ Palette رو یه عنوان یکی از25 آهنگ در جهان انتخاب کرد که به ما میگن موسیقی توی کدوم مسیر حرکت میکنه

ونوشت :شماره‌ی 9: کسی که خارج از بسته‌ی کیپاپ قدم برمیداره، IU✨❤️

••اولین باری که گوشش دادم، مطمئن نبودم که میدونم توی Palette از IU چه خبره - آهنگی که اکثرش به زبان کره‌ای هست - فقط اینکه دوستش دارم. تعداد کمی کلمات انگلیسی هم در آهنگ هست ("صورتی جیغ،" "پیژامه،" "رژ لب")، اما توی کروس به یه چیز قابل تامل میرسیم: "خوشم میاد، 25 سالمه،" با صدای نفس‌گیرش روی یک باس لاینِ هیجان انگیز که بیشتر از هرچیز حس R&B میده میخونه: "اوه، فهمیدم، حالم کاملا خوبه." (شک دارم. تاحالا شده کسی حالش "کاملا خوب" باشه؟) موزیک ویدئو IU رو در بین موی بلند پرشور و موی کوتاه مدرن، نشون دادن بزرگسال شدن با کارایی مثل ترجیح دادن رنگ بنفش به صورتی، پوشیدن لباس‌خواب‌های راه راه و گوش دادن به موزیک با گرامافون. ما هممون قبلا توی این مسیر بودیم، دردهای بزرگ شدن!

••به شکلی، لی جیون - که به اسم IU شناخته میشه و یعنی "من" و "تو" - من و یاد بریتنی اسپیرز میندازه؛ یکی که هردو ستاره‌های جوان سولویست هستن که خودشون و توی موج سنگینی از گروه‌های معروف نگهداشتن و دیگری اینکه حتی در میانه‌ی کار حرفه‌ایشون رد صلاحیت شدن. بر اساس معیار اسپیرز IU در مسیر "دختر جوان نبودن، اما زن هم نبودن" خودش قرار داره: اون داره در سن فلان از زندگیش برای میلیونها طرفدار صحبت میکنه. من 16 سالم بود وقتی اسپیرز سینگل کلاسیکش از نابالغی رو منتشر کرد - منم توی دوره‌ی نه دخترجوان و نه زن بودم، یه نوجوان نا مطمئن بودم که توی درخشش محدودیت یک نفر دیگه دنبال کم کردن ترس از محدودیت های خودم بودم. بخاطر همین وقتی برای اولین بار "Palette" رو شنیدم - و معنیش رو فهمیدم - همون حسی رو بهم منتقل کرد که اون زمان اسپیرز بهم داد. نه تنها معنی شعر رو فهمیدن کمک کرد بلکه بهم این امکان و داد که وارد دیدش به بزرگسال شدن بشم.✨

••موسیقی پاپ کره‌ای که توی غرب بیشترین توجه‌هارو جلب کرده موزیکای پرانرژی بودن -مثل Gangnam Style موزیک بشدت معروف سال 2012 - اما IU یکی از خواننده-ترانه‌سراهای بی‌نظیر و صدرنشین همیشگی چارت‌های کیپاپ هست، و مهارتش در خودآزمایی قانع کنندس چون تقریبا تونسته به آرومی کلیشه‌های موجود در سبک های موسیقی رو بشکنه. من زیاد به کیپاپ گوش میکنم و اکثر موزیک‌ها انگار توسط یک شخص 17 ساله نوشته شدن که موزیک ریتمیک و لیریکس شیطنت آمیز دوست دارن. اینا خیلی احساسات سطحی دارن - "قلبت پر از تصویر من میشه/هرجا که بری دنبالم میگردی حتی وقتی خوابی" - اما IU اعتباری رو به نمایش میذاره که تابحال نتونستم جایی پیداش کنم. IU یک آدم صادق هست. به کره ای میخونه: "اوه، چرا اینجوریه؟ چیزای از مد افتاده رو دوست دارم، دوست دارم پلت و پر از رنگ کنم بجای نقاشی، دفتر خاطراتم و وقتایی که خوابم و از همیشه بیشتر دوست دارم."✨

••این حس مشابه زمانی بود که اولین بار شنیدم بریتنی میخونه "انگار وسط چیزی گیر افتادم." اما بریتنی الان 36 و من 31 ساله‌ام. من و IU هردو بشدت میخوایم بزرگتر و بزرگتر بشیم، اما میتونم به عنوان بزرگتر یه نصیحت بکنم: ممکنه دردای بزرگ شدن باعث بشن گریه کنیم اما وقتی که بالاخره یک بزرگسال شدی، هنوزم حس خواهی کرد که 16 ساله‌ای و نه کوتاهی مو و نه گوش کردن به موزیکای قدیمی نمیتونن کمکمون کنن. ولی به هر حال، هممون بالاخره کاملا خوب خواهیم شد.

پ.ن: IU تنها آرتیست کیپاپ در این مقالس

از جوایز این آلبوم : Song of the Year ,Lyricist of the Year , Producer of the Year در مراسم Gaon Chart Music Awards

جوایز Digital Daesang , Digital Bonsang در مراسم Golden Disc Awards 2018

جوایز Album of the Year , Top 10 Artists , Best Songwriter در مراسم Melon Music Awards 2017

جایزه Best Female Artist در مراسم Mnet Asian Music Award 2017

جایزه Record of the Year در مراسم Seoul Music Awards 2018

جایزه Best Pop Album در مراسم Korean Music Awards 2018

و همینطور نامزد صد ها جایزه دیگر، این آلبوم واقعا شنیدنی و عالیه ^_^

کمپانی آی یو درباره انتخاب اسم آلبوم گفته:

"اسم این آلبوم Palette هست. همونطور که میدونید توی پالت رنگهای مختلفی قرار داره و بخاطر اینکه در این آلبوم سبک های مختلفی از موسیقی مثل R&B, POP, Electronic و سبکای مختلف دیگه دیده میشه این اسم رو انتخاب کردیم."

آی یو paletteدانلود آهنگ های آی یوآیوآهنگ palette از آیو
در این کانال میتونید تمام اجراها ، آهنگ ها و هرچیزی که یکی آرمی و یوئنا دنبالش میگرده رو پیدا کنید و چیزی های که از آیو و بی تی اس دوست دارید رو در قسمت نظرات برای ما کامنت کنید ممنون.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید