ویرگول
ورودثبت نام
دریا هستم
دریا هستم
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

فرانسیس در برابر فرانسه!

سلام!:)

طبق معمول کلی موضوع و حرف تو سرمه که عین بچه های دبستانی توی صف دارن همو هول میدن که اول من.. اول منو بنویس! و من باید جنتل زنانه و موقرانه نفس عمیق بکشم، چشمامو ببندم و بگم دریا.. فقط عطر!راستش قرار نبود دومین نوشته من راجع به رویارویی آقای فرانسیس با فرانسه باشه.

(فکر می کنم این"راستش قرار نبود" رو قراره زیاد از من اینجا بخونین چون تقریبا فقط 3 درصد از کارام طبق برنامه قبلی پیش میره و این عدد رو بخاطر رودربایستی با شما که هنوز یخ بینمون اونقدرام باز نشده جهت آبروداری گفتم!)

قرار بود متن راجع به عطری باشه که من به بنفش یاسی توی ذهنم سیوش کردم و اخیرا متوجه شدم اصلش مشکی بوده. کلی هم براش اطلاعات و عکس جمع کردم و میخواستم سنگ تموم بزارم که امروز سمپل عطری که منتظرش بودم رسید و تا الان در حال بو کردن جفت مچ دستامم.

داستان از اینجا شروع میشه که من خیلی وقت پیشا عاشق شمایل جذاب خانم هرمس تویلی شدم و سمپلشو خریدم. بو کشیدن همانا و عاشق شدن همانا. اولین باری که بوش کردم منو یاد برف و رنگ سفید انداخت. چرا؟ طبق معمول.. نمیدونم!

اگه بخوام راجع به شخصیت خانم تویلی بهتون بگم باید خدمتتون عرض کنم ایشون یه دختر به شدت جسوره. شاده، اعتماد به نفس داره و شیک و خوش استایله که اینو علاوه بر اصالت خونوادگیش که به قدیمی ترین برند فرانسه برمیگرده میشه از کلاه بامزه مشکی و روبان رنگارنگ و جسورانش هم فهمید.


کریستین ناژل ( یا ناگل) پرفیورمر سوئیسی خانم تویلی رو بر اساس روحیات جسورانه روی بیس زنجبیل قرار داد. بخاطر همین در اولین مواجهه با هرمس تویلی، زنجبیل پر شیطنت غافلگیرتون میکنه. مریم گلی دومین رایحه ایه که احتمالا به مشام شما میرسه. میگم مشام شما چون من کلا بوی گل از این ادوپرفیوم احساس نکردم. من بعد از زنجبیلی که عاشقشم صبر کردم بگذره و دوباره مچمو بو کردم و نمیدونم چرا مزه خامه، بستنی، بستنی خامه ای...یه همچین چیزی توی ذهنم اومد. نت ها رو چک کردم و فهمیدم دلیل این تصور برمیگرده به یکی از روایح نت های پایانیش؛ وانیل!:)

بعد از آشنایی با خانم تویلی تصمیم گرفتم به عنوان امضای زمستونم انتخابش کنم و پولامو واسش جمع کنم که اتفاقی با مای باربری آشنا شدم. فهمیدن اینکه فرانسیس کرکجیان پرفیومر این عطره کافی بود که بو نکشیده ازش خوشم بیاد.

فرانسیس کرکجیان، رفیق جینگ الی صعب (که با اینکه خود الی صعب هم عطاره اما من عاشق لباسایی هستم که طراحی میکنه) یکی از مورد علاقه ترین پرفیومرهای منه. این بشر رو من یکی از خوش سلیقه ها و تو دل بروها میدونم و درباره دوستش.. خدای من! یکی از کالکشن هایی که طراحی کرده بود کاملا تورو یاد نقاشی های سقف کاخ ورسای و موزه لوور میندازه.. اجازه بدید همینجا قیچیش کنم برگردم سراغ عطر.


در بیوگرافی عطر مای باربری گفته شده درپوش عطر برگرفته از دکمه های ترنچ کت باربریه و روبان دور گردن عطر هم همون ساتنیه که توی لباسای این برند استفاده میشه. فرانسیس دوس داشتنیم این عطر رو با الهام از باغ و گل های بارون خورده لندن ساخته.

فرانسیس کرکجیان، ترنچ کت باربری، گل و خاک بارون خورده.. به نظر میاد رقیب سرسختی برای خانم تویلی پیدا شده بود. به انتخاب امضای زمستونیم شک کردم. راه حل فقط خرید سمپل مای باربری بود. اما هرچی گشتم سمپل ادو پرفیوم مای باربری رو نتونستم پیدا کنم. یه جا نسخه غلیظ ترشو داشت. مای باربری بلک. ایشون هم دست پرورده آقای کرکجیان هستن و با یک روبان مشکی از نسخه ملیح تر از خودشون متمایز میشن.

هیچی دیگه! گفتم مای باربری بلک میخرم بوش میکنم ملایمشو تصور میکنم میشه همون مای باربری! خریدمو صبرکردمو بسته رسیدو باز کردمو با سه مدل سمپل غافلگیر شدم. ادوپرفیوم مای باربری، ادوتویلت مای باربری و ادوپرفیوم مای باربری بلک همه در یک جعبه! میزان ذوق و خوشحالی وصف ناپذیر بود و تا همینجاشم خیلی وقتتونو گرفتم. بخاطر همین ازش سریع میگذرمو میرسم به بو کشیدنشون.


این عکس در ساعت 1:11 دقیقه (اتفاقی) بعد از ویرایش متن آپلود شد. 3تا1 میشه 3! 3 تاعطر:)
این عکس در ساعت 1:11 دقیقه (اتفاقی) بعد از ویرایش متن آپلود شد. 3تا1 میشه 3! 3 تاعطر:)


رایحه غالب ادوپرفیوم و ادوتویلت مای باربری کاملا گل، گلاب، بوی مکان های آرامش بخش و مذهبی و.. ست. مای باربری بلک اما از نظر من یه سر و گردن بالاتر بود. همون روبان مشکیه!

اولین چیزی که با بو کردنش متوجه میشین شکره. قشنگ بلور شکر!:) یکم صبر کنید و دوباره بو بکشید.. آقای کرکجیان به باکلاس ترین شکلی که بلد بودن یاس، رز، نعناع هندی، هلو و کهربا رو کنار هم چیدن. مای باربری بلک واقعا یه خانم جوان باکلاس، اغوا کننده، محترم و .. اجازه بدید دوباره مچ دستمو بو بکشم!

..یه خانم ساکت! یه دختر جوونی که خیلی هم با نشاطه ها! ولی ترجیح میده شیک و اغوا کننده بودنشو با وقار و سکوت نشون بده.مای باربری بلک از نظر من اینجوریه.

در مقابل اون یکی مچ دستم خانم تویلی که جنب و جوش و جسارت از سرو روش میباره و احتمالا صرفا تایپ خاصی از افراد رو جذب کنه!

از بعد از ظهر تا الان هر چند دقیقه یکبار مچ دستامو بو میکنم. از نظر من ماندگاری هرمس تویلی خیلی بیشتره. شاید پخش بوی مای باربری بلک بیشتر باشه و البته آرامشش. اما به ماندگاری هرمس نمیرسه. مای باربری بلک برای همه جا جوابه. اما هرمس تویلی،،، بستگی به شخصیت خودت داره!:)

12 و 40 دقیقه صبح روز شنبه ست و نمیدونین چند بار وسط نوشتن متن به خودم گفتم دریا.. فقط عطر! هر چیزی که نوشتم و در آینده از عطرها مینویسم همه نظر شخصی و تجربیات خودمه و به هیچ وجه فشاری بر قبول کردنش نیست!:)

راستی ... فکر میکنین کدومش بیشتر بهم بیاد!؟:)



مای باربریهرمس تویلیفرانسیس کرکجیانفرانسهسمپل عطر
عاشق عطرم، بیش فعالی و حس آمیزی دارم و اگه مهندسی برق نمیخوندم حتما یه پیانیست می شدم.
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید