ویرگول
ورودثبت نام
IR Ctrader
IR Ctrader
خواندن ۴ دقیقه·۶ ماه پیش

تجربه کار با بروکر لایت فایننس

چون من سی تریدر کار می کنم و بعد از روبو فارکس هنوز به بروکر دلخواهم نرسیدم بروکرهای جدید رو تست می کنم تا هرکدوم بهتر بود باهاش کار کنم و به بقیه دوستام هم معرفی کنم.

آخرین بروکری که هم خیلی سابقه بالایی در بازار داره و جدیدا سی تریدر رو ارایه داده بروکر لایت فایننس است.

در این نوشته من تجربه کاری خودم رو با این بروکر براتون به اشتراک میزارم و نکاتی که برام مهم بود و به چشمم اومده رو براتون می نویسم.

این بروکر تا چند سال قبل با نام لایت فارکس فعالیت می کرد و بعد اسمش به لایت فایننس تغییر داد. هرچند هنوز شعبه اروپاییش با نام لایت فارکس فعالیت می کنه.

ثبت نام تو این بروکر مثل بقیه بروکرها بسیار ساده و آسونه. کافیه رو لینک زیر کلیک کنید گزینه ثبت نام رو بزنید و فرم رو پر کنید. میتونید هم با ایمیل هم با تلفن ثبت نام کنید یا با اکانت گوگل یا فیسبوکتون هم ثبت نام رو جلو ببرید.

لینک ثبت نام بروکر لایت فایننس

بعد از این مرحله باید احراز هویت انجام بدید که برای من خیلی سریع انجام شد و چند دقیقه بعد از بارگزاری مدارکم خیلی سریع احراز شدم و تونستم با بروکر کار کنم. برای احراز هویت هم یک مدرک شناسایی مثل کارت ملی یا شناسنامه و ... و برای احراز ادرس هم یک قبض یا بیمه ماشین و ... نیاز دارید.

میتونید قبضهای برق و گاز رو خیلی راحت از اینترنت و از سایت مربوطه خودشون بگیرید.کافیه تو گوگل سرچ کنید فقط.

نکته: تا زمانی که نخواهید با پول واقعی ترید بزنید نیاز به احراز هویت ندارید.

واریز و برداشت:

برای واریز میتونید با کریپتو و تاپ چنج اکانتتون رو شارژ کنید و از همین دو روش هم برداشت کنید. پیشنهاد شخصی من استفاده از کریپتو هست.

توصیه: اگر اکانتتون کوچیکه و برداشتهاتون خیلی جزیی و ریز هست میتونید از طریق ترون واریز و برداشت کنید که کارمزد کمتری بدید چون اگر بخاید از طریق تتر برداشت انجام بدید یک دلار کارمزد شبکه تتر رو باید بپردازید.

مهمترین نکته این بروکر که منو ترغیب کرد از topfx‌ بیام اینجا برداشتهای خودکار و نسبتا سریعشون هست. شما میتونید تا ۳ بار درروز ومجموع ۵۰۰۰ دلار به راحتی برداشت کنید و خیلی سریع برداشت انجام میشه .طبق تجربه من حدود یکساعت طول می کشه. البته گاهی زودتر هم انجام میشه. سعی کنید روزهای تعطیل واریز و برداشت رو انجام ندید ( نه تو این بروکر نه بروکرهای فارکس دیگه). چون اکثرا بخش اداریشون تعطیله و ممکنه پولتون تا روز کاری بعد گیر کنه

من خودم تو این بروکر لایت فایننس روز تعطیل برداشت نداشتم که تجربمو بگم.

حداقل واریز برای اکانت ای سی ان هم ۵۰ دلاره که با این مبلغ خیلی راحت میتونید به اکانت ای سی ان دسترسی داشته باشید. برخی از بروکرها برای ارایه اکانت ای سی ان حداقل مبلغ بالانس رو مبالغ بالایی مثل ۵۰۰ دلار در نظر میگیرند.

اسپرد:

نکته مهم: در این بروکر عدد پنجم اعشار (یورو دلار)بعنوان پیپ در نظر گرفته میشه در حالی که در اکثر بروکرها عدد چهارم در نظر گرفته میشه و عدد پنجم ما بعنوان پیپت می شناسیم. مثلا اگر میزان یک حرکت یورو دلار تایم یک دقیقه ۵ پیپ عادت داشته باشید ببینید اینجا ۵۰ پیپ نشون داده میشه. فقط باید چشمتون بهش عادت کنه وگرنه چیز خاصی نیست.

اسپردها بسیار معقول و منطقی است. اسپرد سر خبر هم و آخر شب هم مناسبه. اسپرد آخر شب یورو دلار تا ۴ پیپ واید میشه معمولا که البته روزهای چهارشنبه این عدد بیشتره. نمادهایی که ترید می کنید حتما یه شب بیدار بمونید و میزان واید شدنش رو در بروکرتون چک کنید.

اسپرد یورو دلار دلار میتونم بگم میانگینش 1 پیپ هست.(معادل 0.1 پیپ بروکرهای دیگه)

کمیسیون: در این بروکر برای حساب ای سی ان شما به ازای هر لات ۷ دلار کمیسیون پرداخت می کنید. دقت کنید که این کمیسیون فقط در حساب سی تریدرشون هست و در متاتریدر کمیسیون بیشتری میگیرند. علتشو نمیدونم واقعا؟(عزیزانی که متاتریدر کار می کنند اگر خواستند بیان این بروکر حتما شرایط حساب خودشون چک کنند)

سواپ:

سواپ لایت فایننس یه ذره کمتر از تاپ اف ایکس هست. این عکس سواپ یورو دلار هر دو بروکر رو میتونید ببینید.


سایت بروکر هم بدون وی پی ان باز میشه که این هم خودش مزیتی هست و پینگ سی تریدر لایت فاینس برای من از topfx‌ بهتر بود.

دو هفته اخیر هم بروکر topfx‌ سر اخبار بسیار بد عمل می کرد . اردرها دیر فعال می شدند و کندلهای درست و حسابی هم ارایه نمیداد در یک دقیقه (زمان خبر)

حجم:

تعداد معاملات لایت فایننس هم در یورو دلار یک بازه زمانی مشابه حدود ۳ برابر بیشتر از topfx ‌بود و این یعنی شما نمودار تیک چارت بهتری رو خواهید داشت.

اپلیکیشن:

اپلیکیشن بسیار خوبی هم این بروکر طراحی کرده که رو گوشیتون میتونید استفاده کنید.

سایت:

سایت این بروکر از سایتهای خوب طراحی شده بین بروکرهایی است که با ایرانیان کار می کنند و تمام مقالات آموزشیشون هم به زبان فارسی قرار میدن. در سایت هم یک یک چت روم هست که میتونید با بقیه تریدرها چت کنید که البته این ویژگی رو من جز نکات منفی میدونم نه مثبت ?

تمام آموزشهای مربوط به واریز و برداشت و احراز هویت و هر چی که یک تریدر نیازه بدونه به زبان فارسی هم در سایت موجود هست و از این نظر واقعا شما هیچ کمبودی احساس نخواهید کرد.

لایت فایننسمعرفی بروکر فارکسبروکر سی تریدر
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید