سلام به سری چهارم از اصول برنامه نویسی شیء گرا خوش آمدین امیدوارم براتون مفید باشه.
توی این بخش اصطلاحات و بخش های مهم کلاس رو پوشش میدم.
متود ها (Methods) : متود ها تابعی هایی هستن که داخل کلاس وجود دارن حواستون باشه که متود ها دو نوع پر استفاده دارن private , public که بعدا بهشون اشاره می کنم
پراپرتی ها (Properties) : همون متغیر هایی هستن که متعلق به شیء ما دارن
سازنده ها (Constructor) : یه متود خاصه که موقع به کارگیری کلاس اجرا می شه از این متود برای مقدار دهی پراپرتی ها استفاده میشه توی زبانی مثل Python اینطوریه :
متود __init__ همون تابع سازنده است my_car یه شیء از Car name,model,year,color هم پراپرتی های کلاس Car هستن self هم که قبل از پراپرتی ها استفاده شده در اصل به خود شیء که در حال حاضر از کلاس استفاده می کنه اشاره داره
مخرب (Destructor) : یه متود که وقتی دیگه به اون شیء از کلاس احتیاج نداشته باشیم صداش می کنیم برای اینکه استفاده از منابع کمتر بشه و برنامه سریعتر توی یه سری از زبون به صورت خودکار ساخته می شن و اجرا می شن ولی توی یه سری دیگه می تونی خودت بنویسیش و استفادش کنی (البته توی نوع قبلی هم خودت می تونی بنویسی) مثلا توی Javascript میتونیم از کلمه کلیدی delete استفاده کنیم اینم یه مثال برای پایتون
خوب برای این پست کافیه اگه خودت نکته ای رو میشناسی که من اشاره نکردم توی کامنت بگو امیدوارم این پست به دردتون خورده باشه موفق و پیروز باشید...
ان شاء الله راهی که میریم ختم بشه به ظهور سریعتر آقا امام زمان...
اگه به ادامه این سری علاقه مندید :
اگه خواستید به کل سری اصول برنامه نویسی شیء گرا دسترسی داشته باشید: