مهرههای شطرنج شامل پادشاه، وزیر یا رخ، فیل، موشک، رخحام، سربازها و ترس میشوند.
1. پادشاه: این مهره اصلی و حیاتی در بازی است. این مهره میتواند در هر جهت به یک خانه حرکت کند.
2. وزیر یا رخ: این مهره میتواند به صورت عمودی و افقی در تمام خطوط تخته حرکت کند.
3. فیل: این مهره میتواند به صورت قطری در تمام خطوط تخته حرکت کند، به معنای اینکه فقط روی رنگ خودش حرکت میتواند کند.
4. موشک: این مهره میتواند به صورت L شکل حرکت کند، به معنای اینکه دو خانه به طرف جلو و یک خانه به سمت چپ یا راست یا برعکس.
5. رخحام: این مهره میتواند به صورت عمودی به یک خانه حرکت کند و سپس یک خانه به سمت چپ یا راست.
6. سربازها: این مهرهها میتوانند در ابتدای بازی ۲ خانه یا یک خانه به جلو حرکت کنند و در حرکتهای بعدی میتوانند فقط یک خانه به جلو حرکت کنند. همچنین میتوانند در نقاط ویژه از انتهای تخته برای تبدیل به قطعه دلخواه استفاده شود.
7. ترس: این مهره بدون قابلیت حرکت است و فقط به عنوان نمایندهی پادشاه و مهرهی حیاتی توصیف میشود.
در پایان شما این مقاله رو از ویرگول کامران رسولیان میخونید ممنون که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید