ویرگول
ورودثبت نام
کامران انصاری
کامران انصاری
خواندن ۳ دقیقه·۲ سال پیش

شباهت های بین دکتری و معامله گری

قبلا شنیده بودم دکتر بودن باعث میشه که همیشه حس ناخوشایندی داشته باشی! چون دکترها هر جا که میرن مجبور هستن همش نسخه بپیچن و دوا و درمون کنن ! تو مهمونی ، تو دور همی ، تو باشگاه و...

حالا عین همین جریان برای خودم هم پیش اومده !میرم استخر چند نفری که من رو می‌شناسن و میدونن شغلم معامله گری هست دائم ازم میپرسن الان به نظرتون دلار چی میشه ؟ الان به نظرتون ما بخریم ؟ الان به نظرتون ما بفروشیم ... و یا وقتی میرم بانک برای انجام کاری !

تو جمع های خانوادگی هم همینطور و ...

و لازم نیست که بگم همیشه از پاسخ دادن به این سوالات طفره میرم

اما امروز یک خانمی تو اینستاگرام بهم پیام داد که من یک زن ۶۰ ساله و ناتوان هستم پول‌هام رو دادم دلار ۳۵۰۰۰ تومنی خریدم یعنی الان باید ببرم بفروشم ؟

یک لحظه خواستم همون جواب همیشگی رو بدم که عبارت هست از این جمله

من در معاملات دیگران دخالت نمیکنم و نظر من نظر شخصی هست و الزاما صحیح نخواهد بود و نباید مبنای تصمیم گیری های شما قرار بگیرد ، فقط بنا به نظر و صلاحدید خود اقدام کنید

همین جملات خیلی خشک و بی روح که نشانگر این هست که چقدر از جواب دادن به اینطور سوال ها بیزار هستم !

راستش این جمله رو حتی فکر هم نمیکنم که بنویسم ، در واقع تو قسمت note ? گوشی همین متن رو تایپ کردم و فقط کپی میکنم

اولش خواستم دوباره همون متن همیشگی رو کپی کنم و بفرستم

بعد با خودم گفتم که چی ؟!

چی میشه؟!

یک نفر که ناتوان شده و حالا تمام امیدش به همین پولی هست که داره و الان هم بنده خدا به خیال اینکه ارزش پوشش از بین نره رفته دلار خریده ۳۵۰۰۰ تومن و چهار روز دیگه که دلار بشه ۱۵ تومن اون سرمایه ای که می‌خواست باهاش آخر عمرش رو بگذرونه از بین میره .

آدم جوون یا میانسال هم که نیست بهش بگم برو دوره های آموزشی رایگان من رو نگاه کن و یاد بگیر ...

اما راهنمایی کردن اینطور افراد از راهنمایی نکردنشون هم بدتره ؟!

در واقع دلیل اینکه که اینطور مواقع ترجیح میدم هیچ نظری ندم این هست که بقول مری لینچ هیچکس تو دنیا وجود نداره که دقیقا بدونه زمان ریزش تو بازارهای مالی چه موقع هست !!

اینجور موقع ها بازار ساز تا جایی که بتونه تو پاچه ملت میزاره به عبارتی ممکنه دلار از ۳۰.۰۰۰ هزار تومن بریزه یا ۳۵۰۰۰ تومن یا ۴۵۰۰۰ تومن یا ۵۰.۰۰۰ تومن اما یه معامله گر مثل من میدونه که این قیمت ها هیچکدوم قیمت خرید نیستند و خودش روی قیمت ۱۵۰۰۰ تومن و ۲۰.۰۰۰ تومن درست همون موقعی که هیچکس دلار نمی خرید خرید کرده و روی قیمت ۳۰.۰۰۰ تومن و ۳۲۰۰۰ تومن از بازار خارج شده و حالا هم کاری نداره که قیمت تا کجا بالا میره چون میدونه دیگه قیمت خیلی بالا رفته و ریسک موندن تو بازار خیلی زیاد شده و عطای چنی سود پرخطری رو به لقاش میبخشه و میدونه مهمترین وظیفه ای که یک معامله گر در مقابل سرمایه اش داره دوری کردن از ریسک هست !!

حالا من بیام و بگم بله خانم ببر و بفروش !

بعد دلار بره برسه به ۵۰.۰۰۰ تومن میخواد من رو لعن و نفرین کنه که فلانی باعث شد من ضرر کنم اونوقت بره همون دلاری که ۳۵۰۰۰ تومن فروخته بود رو دوباره تو ۵۰.۰۰۰ تومن بخره درست مثل همون کاری که اسحاق نیوتون کرد تو خرید سهام شرکت دریای جنوب و تمام سرمایه اش رو هم از دست داد سر همین کارش بعد هم گفت : متاسفانه من بلد هستم حرکات اجرام آسمانی تو کهکشان رو اندازه گیری کنم اما بلد نیستم حرص و طمع مردم تو بازار مالی رو اندازه بگیرم

خلاصه اینطور موقع ها تو بد مخمصه ای گیر میکنم

خلاصه چی بگم !!

بلاخره دلم رو زدم به دریا و تو دایرکت بهش جواب دادم ببر بفروش خانم پولت رو بزار تو بانک یا صندوق درآمد ثابت




کامران انصاریآموزش معامله گریآموزش بورسآموزش فارکسآموزش رمزارز
من کامران انصاری، تحلیل گر ، معامله گر و مدرس بازارهای مالی هستم، اینجا همراه با من یاد میگیری که چطور پیش بینی های درست اقتصادی انجام بدی و تو تفکر مالی همیشه چند قدم جلوتر از بقیه خواهی بود
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید