ویرگول
ورودثبت نام
کامران انصاری
کامران انصاری
خواندن ۶ دقیقه·۲ سال پیش

چرا معامله گران دست به انتشار تحلیل در خصوص بازارهای مالی میزنند



چند وقت قبل مقاله ای دیدم در خصوص تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال از ال بروکس مقاله به حدی برایم جالب بود که فورا ترجمه آن را در ویرگول قرار دادم
در آن مقاله ال بروکس جمله ای نقل کرده بود به این مضمون که هیچکدام از معامله گران‌در انجام‌معاملات خود هیچگاه  استفاده ای از اخبار و  تحلیل های فاندامنتال نمی کنند اما همیشه به گونه ای رفتار می کنند که گویی اخبار و تحلیل های فاندامنتال برایشان بسیار پر اهمیت است و دلیل این امر آن است که نمی خواهند در نظر مردم معامله گرانی بیسواد به نظر برسند

خوب که فکر کردم دیدم این دقیقا همان کاری است که خود من هم انجام می‌دهم
من هیچگاه در هیچکدام از تصمیمات معاملاتی ام هیچ ‌توجهی به اخبار فاندامنتال ندارم و تنها بر مبنای ست آپ ها و استراتژی های معاملاتی خود که همگی تکنیکال هستند دست به انجام معامله میزنم اما همانطور که ال بروکس گفته بود همیشه نیز وانمود میکنم که اخبار و فانداها همانند اخبار مربوط به مذاکرات هسته ای و برجام و یا نرخ تورم در کشور و  همینطور جلسات فدرال رزرو برایم بسیار پر اهمیت هستند دلیلش نیز دقیقا همانی بود که ال بروکس گفته بود
چون دوست ندارم  در نظر مردم معامله گری بیسواد جلوه کنم

خوب که فکر کردم‌دیدم این کار یک کار اشتباه بوده و بهتر است که من به اشتباهی که در تمام این مدت مرتکب میشدم اعتراف کنم

واقعیت این است که نه من و نه هیچ معامله گر  دیگری هیچگاه بر اساس اخبار و یا تحلیل های فاندامنتال دست به انجام معامله نمی‌زنیم
و اصولا این همان کاری است که هنرجویان من پس از پایان دوره آموزشی معامله گر آلفا که دوره ویژه آموزشی من در خصوص معامله گری در بازارهای مالی است می آموزند که انجام دهند .

و تنها در این صورت است که تبدیل به یک معامله گر حرفه ای در بازارهای مالی خواهند شد

واقعیت این است که اصولا تحلیل های فاندامنتال فقط مختص بانک ها و موسسات بزرگ مالی و نهادی است زیرا این موسسات هم منابع بی پایان مالی در اختیار دارند و هم زمان کافی برای باقی ماندن در معاملات خود را

چیزی که معامله گران خرد در بازارهای مالی فاقد آن‌هستند .
صرفنظر از هر تعبیری اصولا معامله گری با روش های تحلیل بنیادی برای معامله گران خرد بازارهای مالی که مجبور هستند حد ضرر های کوچکی را رعایت کنند و توان محدودی برای باقی ماندن در معاملات زیان ده  دارند امری نا ممکن است .
معامله گران خرد مجبور هستند که تنها از روش های تکنیکال برای انجام معاملات خود استفاده کنند چرا که واقعیت های کلان اقتصادی می‌تواند برای مدت زمانی نسبتا طولانی با آنچه که در عمل در بازار اتفاق می افتد بسیار متفاوت باشد .
بعنوان مثال ممکن است برای مدت دو یا سه سال نرخ تورم بطور پیوسته در کشور در حال افزایش باشد اما در همان حال نرخ دلار بوسیله سیاست هایی که بوسیله دولت اعمال می‌شود در روند نزولی قرار بگیرد البته که در نهایت واقعیت های کلان اقتصادی بر سیاست های کوتاه مدت دولت خواهد چربید اما بطور معمول پیش از آنکه این اتفاق بیفتد معامله گر خرد به ورشکستگی خواهد رسید .
البته چنین چیزی در مورد یک موسسه نهادی سرمایه گذاری صدق نمی کند

اخبار و تحلیل های بنیادی برای یک معامله گر خرد تنها می‌تواند از این جهت مفید باشد که بتواند تحلیل هایی جذاب را در خصوص بازارهای مالی ارائه دهد
این تحلیل ها در عمل هیچگونه کاربردی برای یک معامله گر ندارند چون همانطور که گفتم یک معامله گر خرد تنها بر اساس یک سری استراتژی های از پیش تعیین شده دست به انجام معامله می‌زند
و حرفه ای گری و تجربه به او آموخته است که می بایست به اصول استراتژی های خود تحت هر شرایطی پایبند باشد

اما اگر معامله گران خرد هیچگاه هیچ استفاده ای از تحلیل های خود نمی کنند اصولا برای چه چنین تحلیل هایی را ارائه می‌کنند
بارها در فضای مجازی از من تمجید می کنند که ما بر اساس تحلیل های شما دست به انجام معامله زدیم و سود کردیم و از من بخاطر این امر تشکر می کنند و یا بالعکس از من انتقاد می کنند که بدلیل تحلیل های شما دچار ضرر و زیان شدیم

البته من همواره همگان را در قالب انواع و اقسام هشدار های ریسک از این امر برحذر میکنم و اصولا یکی از مشکلات من همواره این بوده که بتوانم مخاطبان خود را توجیه کنم که وقتی خود من هیچگاه بر  اساس هیچکدام از تحلیل های خود دست به انجام معامله نمیزنم اصولا سود کردن و زیان کردن شما در یک معامله بر مبنای تحلیل من از بازار تنها یک تصادف بوده است و نه چیز دیگر

معامله گران خرد بطور کلی به سه  دلیل دست به انجام تحلیل در خصوص بازارهای مالی می‌زنند البته این امر به عقیده من مختص آن دسته از افرادی است که صادق هستند زیرا در فضای فعلی با وجود محیطی به نام اینستاگرام گروهی نیز هستند که نه معامله گر هستند و نه اصولا چیزی در مورد بازار می دانند
این دسته بطور معمول هیچ تحلیلی در مورد بازار ارائه نمی کنند و هیچ نقطه نظری هم در هیچ مورد ندارند بجز یک سری کلی گویی ها
  و تنها بوسیله نمایش تجملات قصد فروش دوره های آموزشی خود را دارند که البته و بطور یقین این دورها  کاملا نیز بی ارزش هستند و هیچگاه هیچکس بوسیله این دوره ها تبدیل به یک معامله گر نمی شود چرا که اصولا خود این اشخاص فاقد چنین مهارتی هستند و تنها با ضبط انبوهی فیلم و نمایش یک زندگی تجملاتی غیر واقعی از زندگی یک معامله گر  در صدد سود جویی هستند

اصولا معامله گران‌حرفه ای انسان‌هایی بسیار  معقول ، حساب گر ، مقتصد و صرفه جو هستند  و نه آنگونه که جلوه داده میشود انسان‌هایی عیاش و خوشگذران که فقط در صدد نابود کردن پول‌هایشان در انواع و اقسام خوشگذرانی ها باشند دلیل این امر نیز واضح است معامله گران حرفه ای برای کسب هر دلار از سرمایه خود زحمت بسیار فراوانی را متحمل شده اند

اما بازگردیم به این موضوع که چرا معامله گران حرفه ای نیز دست به ارائه تحلیل در خصوص بازار می‌زنند در زمانی که خودشان بر مبنای این تحلیل ها معامله ای انجام نمی دهند
به یک دلیل ، ایجاد انجمن های هواداری ، برگزاری دوره های آموزشی ،  گسترش سبک معاملاتی خودشان و نیز جذب سرمایه
این دلیل حقیقی ارائه تحلیل در خصوص بازارهای مالی است که متاسفانه بسیاری این تحلیل ها را با سیگنال معاملاتی اشتباه می گیرند
کسب سود مستمر از بازارهای مالی تنها زمانی محقق می‌شود که یک هنر جوی معامله گری بتواند  یک استراتژی برای انجام معاملات در بازار برای خود دست و پا کند و بیاموزد که به استراتژی معاملاتی خود در هر شرایطی پایبند باشد و مهارت های روانی لازم برای انجام اینکار را کسب کند و تنها در اینصورت است که عنوان معامله گر بازارهای مالی برازنده او خواهد شد

کامران انصاری

تحلیل گر معامله گر و مدرس بازارهای مال












بازارهای مالیمعامله گران
من کامران انصاری، تحلیل گر ، معامله گر و مدرس بازارهای مالی هستم، اینجا همراه با من یاد میگیری که چطور پیش بینی های درست اقتصادی انجام بدی و تو تفکر مالی همیشه چند قدم جلوتر از بقیه خواهی بود
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید