ویرگول
ورودثبت نام
کامیار حبیبی پور
کامیار حبیبی پور
خواندن ۶ دقیقه·۵ ماه پیش

راه منطقی برای پیدا کردن شریک زندگیِ تمام عمر

این شیوه date کردن بهینه است و می تواند از هدر رفتن زمان شما جلوگیری کند.


نکات کلیدی
· اگر سر قرار عاشقانه زیاد می روید اما نمی توانید شریک زندگیِ مناسبی پیدا کنید، یک شیوه سازمان یافته تر می تواند کمک کننده باشد.

· اگر شما شریک زندگیِ تمام عمر می خواهید، تنها با افرادی ملاقات کنید که آماده هستند تعهد بلند مدت بسپارند.
· زمان خود را با چنگ زدن به رابطه با افرادی که بعید است برای شما مورد خوبی باشند، تلف نکنید.
· واقعیت را بپذیرید و توقع نداشته باشید که کسی تغییر کند.



خیلی از مردم در حسرت روابط جدی هستند و سال های ارزشمند زندگی خود را برای تعقیب کردن و date کردن با افراد اشتباه هدر می دهند. من اولین بار وقتی به این موضوع فکر کردم که چندین مراجعِ من به این دام افتاده بودند. مراجعین مذکور افرادی جذاب و توانمند بودند که می توانستند با موفقیت اکثر حوزه های زندگی را پیش ببرند. آن ها می توانستند شغل، آپارتمان و دوستان خوبی پیدا کنند اما نمی توانستند جفتشان را پیدا کنند. اغلب این عدم توانایی در پیدا کردن شریکِ تمام عمر از دلایلی بود که آن ها به جلسات تراپی می آمدند.


این توصیف یکی از مراجعین خانمِ من از وضعیت خود هست:

من زیاد سر قرار ملاقات رفته ام اما هیچوقت کار نکرد. من او را دوست داشتم، او مرا دوست نداشت یا بالعکس. و شایدهای زیادی وجود داشت و " نهایتا به هیچ جا نرسید". من افسرده و از لحاظ احساسی فرسوده شدم. من می خواستم ازدواج کنم، اما نمی توانم مطمئن باشم که قادر خواهم بود با این وضع ادامه دهم. می توانید مرا کمک کنید؟ چه کاری را اشتباه انجام می دهم؟


بعد از گوش دادن به نسخه های متعددی از این داستان، من شروع کردم به از نزدیک نگاه کردن به اینکه رهیافت این مراجعین در پیدا کردن شریک زندگی چگونه است. وقتی دقت کردم، متوجه شدم که الگوهای مشابهی وجود دارد که با شکست همبستگی دارد:


1- اپلیکیشن های جفت یابی منجر به کیس های نامناسب می شود: به خاطر ازدیاد اپلیکیشن های جفت یابی، کار تعداد زیادی از مراجعین من به ملاقات کردن با آدم هایی می کشد که اگر آن ها را در ابتدای امر به صورت حضوری ملاقات کرده بودند، هرگز با آن ها بیرون نمی رفتند. جاذبه واقعی وجود ندارد، یا به نحوی نامناسب عدم تطابق داشته اند که در پروفایل های زوج یابی نشان داده نشده بود.


2-در برگیرند گی بیش از حد: بسیاری از مراجعین به اندازه کافی در مورد اینکه موافق باشند با چه کسی قرار ملاقات بگذارند، نکته سنج نبودند و افراد بسیاری را در دایره انتخاب خود قرار دادند، چرا که احساس استیصال می کردند.


3- بیش از حد ماندن در رابطه: همچنین آن ها تمایل دارند به روابطی که به جای نمی رسد ادامه بدهند، برای ترس از این که مورد بهتری را پیدا نکنند یا به این امید که چیزها به نحوی بهبود خواهد یافت.


4- توصیه های بد در مورد روابط: وقتی در مورد شرایط خود پیش خانواده یا دوستان گلایه می کنند، آن ها توصیه هایی با نیت خوب دریافت می کنند که بیش از حد به سمت آرزو اندیشی های رمانتیک گرایش دارد. نگران نباش "عشق تو را در جایی که کمترین توقع را داری پیدا خواهد کرد" یا مراجعین من را سرزنش می کنند که "تو باید کمتر در انتخاب سخت بگیری". هیچکدام از این ها کمک کننده نیست. چیزی که مراجعین من به واقع نیاز دارند یک برنامه عمل گرایانه است که به آن ها کمک کند مورد مناسب خود را پیدا کنند و موردهای نامناسب را نفی کنند.
بنابراین من تصمیم گرفتم در مورد این شرایط منطقی فکر کنم. اگر راهی بود که زودتر در فرآیند جفت یابی، شناسایی و حذف شرکای احتمالی نامناسب صورت بگیرد چه طور؟ من به شیوه ای ساده برای جفت یابی که به مقدار زیادی شانس مراجعینم را افزایش می دهد رسیدم. این شیوه برای فهم ساده و بسیار موثر است، چرا که مبتنی بر واقعیت و منطق هست نه ایده های رمانتیک.


واقعیت اول- به شما جذب شده باشد و در دسترس باشد
مگر اینکه در منطقه ای بسیار ایزوله زندگی کنید و اصلاً معاشرت نداشته باشید، در هر زمانی گروهی از آدم ها که به آن ها دسترسی دارید مجرد هستند و شما را جذاب می یابند.
توصیه: آن هایی که مجرد نیستند و یا به شما جذب نشده اند را بی خیال شوید. مهم نیست که دلایل آن ها چیست. وابسته شدن به افرادی که در دسترس نیستند استفاده دردناک و غیر بهینه ای از زمان شما خواهد بود.
اگر معتقد هستید که هرگز کسی به شما جذب نشده است یا ذاتا سوژه عشقی نیستید، محتملاً شما قبل از این که توصیه مرا مورد استفاده قرار دهید به مقداری روان درمانی نیاز دارید. نداشتن حرمت نفس مانع توجه کردن و پاسخ مناسب دادن به افرادی می شود که به شما جذب شده اند.


حقیقت دوم- جذب آن ها شدن
در گروهی از افراد که جذب شما شده اند، زیر مجموعه ای وجود دارد که شما آن ها را جذاب می یابید.
توصیه: هر کسی را که جذاب نمی یابید بی خیال شوید. این مهم نیست که به چه علتی آن ها را دوست ندارید. وقت خود را با دلیل تراشی و منطقی جلوه دادن ادامه رابطه با آن ها یا خیالپردازی در مورد تغییر آن ها هدر ندهید.
حقیقت سوم- آماده شریک زندگیِ تمام عمر شدن
در میان گروهی که شما را جذاب یافتند و شما نیز آن ها را جذاب یافتید یک گروه زیر مجموعه وجود دارد که آماده انتخاب شریک زندگی هستند. به ملاقات کردن هر کسی که احتیاج به ترغیب شدن جهت ازدواج با شما دارد یا کسی که به شما در زمانی در آینده متعهد خواهد شد نپردازید.


حقیقت چهارم- شما را انتخاب می کند
در گروه اشخاصی که شما ملاقات می کنید، گروه زیر مجموعه ی کوچکتری هستند که می خواهند شما شریک زندگی آن ها باشید.
توصیه: هر کس را که علاقه اش را به شما بعد از ملاقات کردن تان از دست داد، بی خیال شوید. مهم نیست دلایل آن ها چیست. زمان خود را برای تلاش کردن جهت تغییر ذهنیت آن ها هدر ندهید.


وقتی آن چه در بالا آمد را اجرا کردید، شریک زندگی خود را از گروهی از اشخاص که شما را انتخاب می کنند، انتخاب کنید.


خلاصه
اگرچه هزاران شخص وجود دارند که شما، آن ها را واقعاً جذاب می یابید، تنها آن گروهی می توانند شخص مورد نظر باشند که ویژگی های زیر را دارند:
· مجرد هستند.

· شما را جذاب می یابند.

· شما آن ها را جذاب می یابید.

· هم اکنون آمادگی دارند که شریک زندگی خود را انتخاب کنند.

· می خواهند که شما شریک زندگی تمام عمر آن ها باشید.

بهترین شیوه برای یافتن سریع شریک زندگی کنار گذاشتن هر کسی است که شرایط بالا را نداشته باشد و احساسات رمانتیک خود را برای کسی ذخیره کنید که این شرایط را دارد.


آن چه در بالا آمد برگردان مطلبی است که از دکتر الینور گرینبرگ در سایت Psychology Today آمده است.

شریک زندگیجذابیتتعهد بلند مدتشیوه سازمان یافتهاپلیکیشن
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید