یکی از مسائل مهم که اندیشه آدمی به سوی او کشیده می شود این است که انسان از جایگاه اعتقادی باید چه اندیشه و فکری را دنبال کند و پیرو آن تفکر قرار گیرد. مرحوم علم الهدی در این کتاب کوشیده تا تنها با استفاده از منابع مورد قبول اهل سنت غبار تحریف و کتمان حقیقت را از چهره تاریخ بزداید
کتاب "میرات به تاراج رفته" اثری به یاد ماندنی از مرحوم علم الهدی که توسط انتشارات رسالت در قطع وزیری و با 496 صفحه به چاپ رسیده است. که این کتاب در سایت های معتبری چون کتاب قم موجود می باشد.
نکته قابل تأمل این که، اگر چه ذوالخویصرہ تمیمی در سال هشتم هجری به پیامبر خدا اعتراض کرد، اما اعتراض توأم با جسارت عمر بن خطاب به رسول خدا در سال ششم هجری و در ماجرای صلح حدیبیه ، از اعتراض و بی ادبی ذوالخویصره، به مراتب بیشتر و شدیدتر بود که در ادامه با مدارک اهل سنت به آن اشاره خواهد شد، اما شهرستانی به آن اشاره ای نکرده است.
آیا می توان ادعا کرد که شهرستانی از آن اطلاع نداشته است؟ یا تعصب او، وی را به خیانت در تاریخ و حق کشی واداشته است؟
بنابراین با توجه به استدلال شهرستانی که شبهات آخرالزمان از شبهات صدر اسلام ریشه گرفته است، می توان ادعا کرد که اعتراض پسر خطاب موجب گستاخی ذوالخویصره و اعتراض به رسول خدا شد.
به راستی، پاسخ شهرستانی و دیگر علمای اهل سنت در مقابل این پرسش چیست ، اگر کسی بگوید: ذوالخویصره نیز به اجتهاد خود به آن حضرت اعتراض کرد، همان گونه که اعتراض های عمر را از اجتهاد او می دانید، پس چرا ذوالخویصرہ را خارجی می دانید، اما در مورد اعمال و رفتار توهین آمیز عمر سکوت کرده اید؟
اینک به نقش ابوبکر در میان امت از منابع اهل سنت اشاره می شود تا خاستگاه و ریشه های اختلاف در امت اسلامی به روشنی تبیین شود...
صفحه 36 کتاب میراث به تاراج رفته