ویرگول
ورودثبت نام
کتاب قم
کتاب قم
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

کتاب سلول های بهاری

دکتر حسین بهاروند استاد ممتاز و موسس پژوهشکده زیست شناسی و فناوری سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان، سال 1374 به پژوهشگاه رویان پیوست. فعالیت های علمی او و همکارانش باعث شد تا شاخه های مختلف پزشکی بازساختی را در ایران پایه گذاری کنند.

در کتاب "سلول های بهاری" که به روایت همین استاد بزرگوار نوشته شده است به سراغ خاطرات تولید و توسعه دانش سلول های بنیادی رفته ایم که این کتاب توسط انتشارات راه یار در قطع رقعی و با 408 صفحه به چاپ رسیده است.که این کتاب در سایت های معتبر چون کتاب قم موجود می باشد.


که عشق آسان نمود اول...:

داخل که رفتیم، لپ تاپ و ویدئو پروژکتور را راه انداختیم، همه چیز را مرتب و آماده کردیم و نشستیم تا آقا آمدند. بعد از اینکه وارد شدند سلام و حال واحوال کوتاهی کردند و جلسه شروع شد. اگر درست یادم باشد فکر کنم اول دکتر منتظری صحبت کرد، بعد دکتر کاظمی و بعد من.

استرس عجیبی داشتم، می خواستم نزد رهبر بزرگوار حرف بزنم؛ همچنین می خواستم آنچه را که سالها برای حصولش تلاش کرده بودیم به بهترین وجه ارائه کنم. تصور کنید سخنرانی نزد سخنوری توانا چقدر سخت است. چقدر در آن لحظه خوشحال بودم که خداوند چنین لطفی به من کرده است.

حدود پانزده دقیقه با نشان دادن اسلاید صحبت کردم و مباحث علمی سلول های بنیادی را گفتم: اینکه سلول بنیادی چیست، ما چه کار کرده ایم، امروز به کجا رسیده ایم و درنهایت این دانش به چه کاری می آید؛ یعنی گذشته و حال و آینده سلول های بنیادی رویانی انسانی را به طور خلاصه و ساده گفتم. سپس آقا از حضار خواستند که اگر سوالی دارند بپرسند. کسی سؤال نکرد، اما خودشان چند سؤال زیبا مطرح کردند.

پس از سؤال و جواب ها ایشان شروع به صحبت کردند؛ یادم هست که خوشحال شده بودند و ما را برای ادامه مسیرو پیشرفت در این دانش تشویق کردند. صحبت بسیار زیبا و منحصربه فردی داشتند.

کتابخرید کتابمعرفی کتابانتشارات راه یاربهار
فروشگاه اینترنتی کتاب قم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید