ویرگول
ورودثبت نام
کتاب قم
کتاب قم
خواندن ۲ دقیقه·۲ سال پیش

کتاب فرمانده گندم خوار - نشر مهرستان

روایت وقایع تاریخی برای کودکان از اهمیت خاصی برخوردار است، علل الخصوص روایتی که با زبان نوجوانان و از منابع معتبری همچون قرآن کریم، الکامل فی التاریخ، اعیان الشیعه و... استفاده شده باشد.

کتاب "فرمانده گندم خوار" به قلم سید سعید هاشمی اثری است پیوند دهنده تاریخ اسلام با ایران، روایت روزهایی که عمر سعد که فرمانده مشهور سپاه کوفه بود، برای حرکت به سمت ایران و گرفتن حکومت ری تلاش می کرد و همچنین روایتی متفاوت و چالش برانگیز از واقعه کربلا.

خواندن این رمان را به تمامی نوجوانان علاقه مند به تاریخ و رمان های تاریخی پیشنهاد می کنیم.این کتاب را می توانید از فروشگاه های معتبر از جمله سایت کتاب قم سایت گنج صادق و سایت حاجت بوک تهیه نمایید.


چرا حکومت ری؟

آن روز، بیرون کوفه، کنار لشکرم بودم. لشکر داشت آماده می شد. من در خیمه ام نشسته بودم و لشکر قدرتمند ۴ هزارنفره ام را نگاه می کردم. نعمان بن بشير، قبل از اینکه برکنار شود، مرا مأمور کرده بود به جنگ دیلمیان بروم. دیلمیان در ایران قیام و قسمتی از ایران را تصرف کرده بودند.

نعمان بن بشیر که تا چند وقت پیشش حاکم کوفه بود، به من گفته بود اگر دیلمیان را شکست بدهم، می توانم به ری بروم و حکومت ری را به دست بگیرم.

ری، سرزمین بزرگ و حاصلخیزی بود. نعمت و برکت زیادی داشت. من قبلا ری را دیده بودم. زمانی که پدرم امیر کوفه بود، یک بار برای آرام کردن شورشی که در آنجا روی داده بود، به ری رفتیم. ری، آب وهوای خوبی داشت و خیلی بهتر از کوفه و مدینه بود. آرزویم بود که روزی امیرری شوم. امیری ری، یعنی امیری تمام ایران...

صفحه 3 کتاب فرمانده گندم خوار

سید سعید هاشمی کیست؟

در بهمن ماه سال ۱۳۵۳ در شهر قم در محله سنتی و قدیمی جویشور به دنیا آمدم. مردم جویشور قمی های اصیل بودند؛ اما من قمی نبودم. پدر و مادرم متعلق به روستای خنجین از توابع فراهان بودند. پدرم روحانی و اتاقش در خانه کوچکمان پر از کتاب بود.

کتابهای پدرم، اولین کتاب هایی بودند که خواندم و اولین قصه ها را هم از زبان پدرم که فوق العاده خوش بیان و بذله گو بود، شنیدم. کتابها و قصه های پدرم مرا به سمت قصه نویسی کشاند و البته مجله های دهه شصت هم بی تأثیر نبودند.

در هفده سالگی در تحریریه مجله سلام بچه ها مشغول به کار شدم. اولین کتابم را انتشارات مدرسه، در سال ۱۳۷۰ با عنوان گربه ها و یاکریمها چاپ کرد. کار من آش شله قلمکار است؛ هم طنزکار می کنم، هم شعر، هم رمان....

البته این روزها بیشتر روی تاریخ اسلام برای نوجوانان متمرکز شده ام.

دهه شصتقرآن کریممهرستانمعرفی کتابفرمانده گندم خوار
فروشگاه اینترنتی کتاب قم
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید