ویرگول
ورودثبت نام
Loki
Loki
خواندن ۱ دقیقه·۵ سال پیش

خودِ لعنتی

تا حالا شده راجبه خودشناسی کتابی بخونین؟

تفکر زائد کتابی ک تازگی تموم کردم میگه همه ما درون ذهنمون مرکزی موهومی داریم به نام خود یه صدا ک میاد مارو توصیف میکنه بر اساس کردار و رفتار و اعمال دیگرانو از جنبه دیگه ای تعبیرو قضاوت میکنه همین میشه شروع مشکلات. ارزشهایی ک جامعه بهت القا کرده و تو تمام زورتو میزنی ک بهش پایبند باشی .

رقابت چیزی ک باعت بوجود امدن این خوده و مقایسه(فلانی باهوشه من کم هوش .)

تشویق شدن و تحقیر شدن همه و همه سر این ارزشهای موهومیه و گرفتار زمان بودن (فلان کارو در گذشته کردم و هنوز درگیرشم)چیزی ک این مرکز ازش تغذیه میکنه، اصن کارش ملامته اینکه تورو با هر چیزی ک میتونه سرگرم کنه تا اونجا که حس کنی همچین مرکزی واقعن وجود داره،این "من" واقعن هست. یه چیزی ک کتاب میگه اینه ک تا از وخامت اوضاع مطلع نشدین نمیتونین این خودو رها کنین.

کل عمرتو ازت میگیره و زندگی در لحظه همچنین ..البته راهکار هایی هم داده برا رهایی ازین هویت جعلی که توصیه میکنم خودتون برین سر وقت کتاب.




گاهنوشت های یک عدد هیکیکوموری
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید