ویرگول
ورودثبت نام
لیلی ام
لیلی ام
خواندن ۲ دقیقه·۹ ماه پیش

در ستایش تجربه! تجربیات یک دانشجوی دندانپزشکی.

تجربه هامو از همون اول انتخاب رشته تا آخر فارغ التحصیلی مینویسم. و این قسمت اولشه



قسمت اول: انتخاب رشته

هم اکنون، داشتم پایان ناممو مینوشتم که برای این که به خودم یه استراحت بدم، گفتم بیام و این تاپیک رو که مدت ها مد نظرم بوده رو بنویسم. و جی جی جینگ ،،

و خب، کی تا حالا کارا با جی جی جینگ پیش رفته که این دفعه دومش باشه :))

من 1200 و خوردی منطقه دو کنکور 96 بودم. ولی اصلا نمیدونستم پزشکی میخوام یا دندون و این چالش اصلی انتخاب رشته من بود.

اگه فکر کردید انتخاب رشته منو ازین دو دلی نجات داد، باید بگم خیر، این خودش یه داستان دیگه ست. ولی بذارین در این مورد چند تا نکته بهتون بگم:

  • به قول امین آرامش تو پادکست کارنکن (پادکستاشو حتما گوش کنید)، تنها راه حل اینکه ما بفهمیم برای چه کاری ساخته شدیم، تجربه ست و تجربه ست و تجربه. پس جسارت به خرج بدید و هر گزینه ای برای آینده ی تحصیلی و شغلی مد نظرتونه رو برید تو محیطش، یه مدتی تو اون محیط قرار بگیرید و فقط در این صورته که میتونید تصمیم درستی بگیرید.
  • ذهنتونو بسته نگه ندارید. چه قدررر فرصت های ادامه تحصیل و انتخاب شغل بدون کنکور و با کنکور وجود داره که چون تو بوغ و کرنا نکردنشون به چشم نمیان. ولی اگر درست انتخاب بشن، میشن یکی از بهترین انتخابای زندگیتون. ازونجایی که انتزاعی نصیحت کردن رو چندان قبول ندارم، در عین حال چیزی که میخوام بگم خیلی گستردست؛ بذارین چند تا سرنخ بهتون بدم:

- تو حوزه های مورد علاقتون پادکست خیلی گوش بدین

- در مورد آینده ی زمینه های مورد علاقتون علاوه بر فارسی، انگلیسی هم سرچ کنید .

- بدونید خیلی از مسئولان مدرسه و خیلی از بزرگتر ها از خیلی چیزا خبر ندارن.

  • به تجربه ی آدمای دیگه در مورد مسیر مورد نظرتون هم خیلی اتکا نکنید. این مهمه، چون آدما خیلی باهم فرق دارن. بذارین براتون یه مثال بزنم:

یکی میره پزشکی در حالیکه همیشه دلش میخواسته مجبور نباشه خیلی درس بخونه و گشت و گذار و ارتباطاتش و تجربه های دیگه ی زندگیشم براش خیلی مهم ان. عمومی میگیره و حال تخصص گرفتنم نداره. ازین شخص اگه بپرسید میگه اصلا نرید پزشکی و عاقبت نداره.

یکی هم نه، ازون خرخونا که اصلا با درس خوندن عشق میکنه. امورات دیگه هم رو پذیرفته باید یه خرده ازشون بزنه و بعد عمومی راحت میشینه و تخصصش رو هم میگیره. این فرد ممکنه که پزشکی رو توصیه کنه.

{ ولی خب متاسفانه با قانون مالیاتی که برای این رشته ها گذاشتن، ممکنه حتی این فرد هم سرخورده شده باشه} در نتیجه،،

  • علاوه بر سلایق خودتون، شرایط بیرونی تون رو هم برای انتخاب مسیر آیندتون در نظر بگیرید تا تصمیمتون عاقلانه باشه.
اثر خودمه ولی من نیستم، فقط یه من نوعیه که داره سردرگمی رو تجربه میکه .
اثر خودمه ولی من نیستم، فقط یه من نوعیه که داره سردرگمی رو تجربه میکه .


فعلا تا همین جا،،

یا علی



تجربهادامه تحصیلانتخاب شغلفارغ التحصیلیقانون مالیاتی
یک عدد تا به ابد دانشجو، علاقه مند به پرسش، جست و جو و یاد گرفتن چیز های جدید وبه درد بخور
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید