ویرگول
ورودثبت نام
M.K.H.S/Kasra
M.K.H.S/Kasra
خواندن ۶ دقیقه·۱۳ روز پیش

اولین وبلاگ مهم کانال درمورد بازی سازی و برنامه نویسی و نویسندگی - یک مهر 1403


به نام خدا

سلام به همگی دوستان ، اومدم درباره فعالیت ها صحبت کنم درباره این که چرا اصلا این کانال رو ساختم معنی اسم کانال و در کل اصلا من این وسط چه کاره هستم؟

چرا این کانال رو ساختم؟

دلیل ساخت کانالم به این دلایل بود:

1- بتونم به علم رایانه و کامپیوتر اضافه کنم و بتونم به بقیه در روند یادگیری برنامه نویسی کمک کنم

2- بتونم به تشویق کتابخوانی و کتاب نوشتن و نویسندگی کمک کرده باشم و دیگران رو به کتاب خواندن تشویق کنم

3- بتونم توی بحث گیمنیگ و بازی های رایانه ای یه کمکی به این صنعت کنم هرچند همه میگن بازی سازی معنی نداره و ... ولی من اهمیت نمیدم ! حتی اگه قرار باشه شکست بخورم از نظر من همان طور که کتاب خواندن مهمه بازی هم مهمه ! حالا چه بردگیم و تخته ای مثل شطرنج و فکری مثل مافیا و اسم فامیل و چه بازی های دیجیتالی

4- بتونم هوش مصنوعی و برنامه نویسی رو پیشرفت بدم و کمک کنم و واقعا یک هوش مصنوعی بدیم بیرون و بسازیم که همه سورس کد هاش مال خودمون باشه نه این که ip برنامه chat GBT رو برمیداریم میذاریم تو برنامه مون و فکر میکنم خیلی کار شاخی کردیم! ( و واقعا هم همین طوره ...)

5- بتونم خودم رو نشون بدم و محک بزنم

6- من قراره در آینده با لینوکس آشنا بشم و کار کنم و برم سمتش پس این رو هم اضافه میکنم که دوست دارم به کسانی که قصد آشنایی با سیستم عامل های متن باز و لینوکسی رو بهش کمک کنم

7- بتونم به اهدافم برسم و سودی کنم و در کل با استعدادم هم شمارو خوشحال و سرگرم کنم و هم بهتون کمک کنم ! همین برام کافیه کسب درآمد هم نخواستیم! خدا از من راضی باشه منم خوشحالم!

معنی اسم کانال

معنی خاصی نداره مخفف اسمم و مخفف کلمه های machine learning و کتابخانه Keras پایتون و Smart home و Smart device هستش. (میدونم حق دارید گیج بشید ولی مخفف چیز هایی هست که من باهاش سر و کار دارم)

و من تو گروهی نیستم! همه این هارو خودم مدیریت میکنم در کنار درس هام و زندگیم و ... با کار گروهی میونه خوبی ندارم و تنهایی موفقیتم بیشتره و در کل ترجیح میدم تنهایی این کار هارو بکنم تا این که بخوام یه گروه درست کنم و لنگ بقیه بمونم ...

برای همین شما همین مخفف کانال یعنی MKHS/Kasra رو یادت باشه نمیخواد تلفظ خاصی بلد باشی حروف رو تند پشت سر هم بگی کافیه در کل این کانال گروه نیست کسی که داره این پست و همه کار هارو انجام میده منم! و شاید اگه خدا خواست بعدا اسم کانال و فعالیت رو عوض کنم و گروهی برم جلو و کار گروهی کنم ولی من تازه شروع کارم هست برای همین به بزرگی خودتون اگه اسم کانال عجیب و غریب بود ببخشید (:

بریم سراغ اهداف :

عکس برای تزیین است - درباره عکس: چت بات الیزا اولین چت بات بود
عکس برای تزیین است - درباره عکس: چت بات الیزا اولین چت بات بود

ساخت برنامه هوش مصنوعی:

اولین برنامه ای که من قراره بدم بیرون یک هوش مصنوعی هستش ... نه در حد chat GBT قرار هم نیست با گروه یا شرکت خاصی رقابت کنم هوش مصنوعی که من دارم میسازم داستانش کمی فرق داره و سبک متفاوتی رو داره ! نمیتونم بیش تر از این توضیح بدم ولی بدونید که قراره تجربه ای متفاوت از هوش مصنوعی رو داشته باشید و با یک نوع و شکل جدیدی ازش آشنا بشید که شاید کاربردی تر هم باشه ولی هدف من رقابت با شرکت چند صد نفری open Ai نیست!

پس الان نرید تو کامنت ها و شروع به هیت دادن کنید ! نوع که من میسازم و توسعه میدم متفاوته دیدگاه متفاوتی داره و کسی هم الان نگفت من دارم بهترین برنامه رو میسازم پس اگه منتشر هم شد خواهش میکنم حمله نکنید! کسی نگفت آره قراره با فلان شرکت یا فلان برنامه رقابت بشه هر چیزی تو زمینه خودش کاربرد داره شما نمیتونی یه فوتبالیست رو با یک بازیگر مقایسه کنی چون در حق هر جفتشون نامردی میکنی! (مثال بود باز هم تورو خدا آروم باشید)

خلاصه این که قراره در آینده یک هوش مصنوعی کاملا ایرانی و خوب به دستتون برسه و خبر خوب این که رایگان هستش ((((:

توجه داشته باشید دوست این عکس تزیینی و برای زیبایی است و هیچ ربطی به بازی که من میخوام بسازم نداره
توجه داشته باشید دوست این عکس تزیینی و برای زیبایی است و هیچ ربطی به بازی که من میخوام بسازم نداره

ساخت بازی:

قراره یه بازی بسازم سبکش سبک های مختلفه ولی تا حدودی اکشن و داستانی و معمایی هستش و گرافیک خوبی هم داره . فعلا رو داستان و طراحی مراحل اولیه دارم تمرکز میکنم و قراره برای بیشتر پلتفرم ها پورت بشه مثل ویندوز ، لینوکس ( یا روی وب یا خود سیستم عامل لینوکس) ، مک (باز هم مثل لینوکس ممکنه روی وب و مرورگر تجربه ش کنید که خب بیشتر به نفعتون هست چون بازی که دارم میسازم با وب سازگاری خوبی داره ) ، اندروید ها و موبایل های اندرویدی و وب که شما تلوزیون های هوشمند هم میتونی حساب کنی !

بازی قرار نیست مثل بازی های الان برای پر کردن زمان باشه . داستان داره گیم پلی داره و در کل جدی هستش.

کتاب:

اولش همون بازی که منتشر کردم یه رمان اقتباسی از روش مینویسم و رایگان منتشرش میکنم اگر شد یه صدا پیشه یا پادکستر هم گیر میارم تا نسخه صوتیش رو منتشر کنه و اگر دیدم استقبال خوبی داشت و نظرات خوب بود شاید چاپش کردم!

معرفی دو تا از وبلاگ ها :

من علاوه بر git hub و game jolt دو وبلاگ دارم که فعلا خالی هستن و چیزی توش ننوشتم:

1-وبلاگ بلاگ اسکای که من توی اون کتاب ها و داستان ها رو منتشر میکنم و البته بازی های منتشر شده صفحه دانلودشون اونجاست

2-وبلاگ بلاگیکس که من در آنجا در باره مطالب برنامه نویسی اگه زیادی حرفه ای و طولانی بود صحبت میکنم و صفحه دانلود برنامه ها و App ها

3-در git hub اگه دیدم استقبال ها زیاد بود شاید یکی از برنامه هام رو به صورت منبع باز منتشرش میکنم تا بقیه بتونن ازش بهره مند بشن

4-و game jolt هم دانلود بازی از این سایت هست البته بگم که من تو استیم و بقیه استور ها و فروشگاه ها بعدا میرم ولی فعلا برای شروع همین ها کافیه (:

5-در ویرگول هم سعی میکنم مطالب مفید و سرگرم کننده بذارم ولی سعی میکنم مطالب زرد ننویسم برای همین اگه دیدید یه وقت هایی کم پیدا هستم بدونید که دنبال یک موضوع خوب برای نوشتن هستم و خیلی از مطالب مهم هم در اینجا گذاشته میشه.

خیلی ممنون که این نوشته من رو مشاهده کردید امیدوارم موفق و سلامت باشید(=

MKHS-Kasra (M.K.H.S/Kasra) · GitHub github

M.K.H.S/Kasra (@MKHS-Kasra) - Game Jolt game jolt

لینک های اون دوتا وبلاگ هارو نمیذارم چون فعلا چیزی نذاشتم و داخلشون چیزی ننوشتم و نساختم ولی در اولین فرصت میذارمشون (:

خدانگهدار.

برنامه نویسیهوش مصنوعیبازی سازینویسندگیکامپیوتر
سلام به همه دوستان بنده کسرا هستم نویسنده داستان و برنامه نویس پایتون در هوش مصنوعی، اندروید و دسکتاپ فعالیت میکنم . معمولا داستان هایم رو به بازی تبدیل میکنم (=
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید