ویرگول
ورودثبت نام
M.K.H.S/Kasra
M.K.H.S/Kasra
خواندن ۴ دقیقه·۳ ساعت پیش

چرا بازی سازی موبایل اهمیت داره؟


به نام خدا

سلام به همه دوستان بنده کسرا هستم و خوش اومدید به این مطلب راستش به دلیل درس ها و کارهای شخصی خیلی وقت نکردم به ویرگول بیام ولی سعی میکنم این هفته بیشتر تو ویرگول باشم و هفته بعد هم اگه شد فعالیت وبلاگ هارو شروع کنم و شاید حتی کانال aparat و game jolt رو شروع کنم!

قبل از شروع :

این مقاله به درد چه کسانی میخورد؟

  • اون هایی که بین بازی سازی برای موبایل و سیستم موندن!
  • اون هایی که میخوان از بازی سازی کسب درآمد کنند
  • بازی سازان

مقدمه:

هنوز که هنوزه صنعت بازی های موبایلی جدی گرفته نمیشه که خب حق هم هست ! به دلیل بازی هایی که فقط اسم بازی را یدک میکشند و از نظر بازی و داستان دارای هیچ خلاقیتی نیستند.

نمونش بازی هایی که توی تبلیغات برنامه ها میبینیم که صرفا برای تلف کردن وقت تو مترو شاید به درد بخورد!

حالا چرا ما باید به بازی های موبایلی اهمیت بدیم؟ چرا مهمه و چرا میتونیم از همین راه درآمد بیشتری کسب کنیم؟ این ها همه سوالاتی هستند که در این مطلب به آنها جواب خواهد داده شد.

دلیل اول: درآمد بهتر:

ببینید شما وقتی یه بازی رو برای سیستم های رایانه و کنسول های بازی میفروشید خب راحت اون بازی هک میشه و کرک میشه و طرف راحت این بازی رو تو کانال تلگرامی خودش یا توی سایت خودش میذاره و شما حالا باید بری دنبال این که جلوش رو بگیری!

بیشتر ما گیمر ها و افرادی که بازی هم میکنیم صرفا بازی هارو کرکی میریزیم چرا؟ چون سی دی یه بازی ساده ps5 حداقل ۳ میلیون ناقابل هست! بنابراین خطر کرک شدن بالایی وجود داره از طرفی ممکنه بعضی ها اصلا سمت بازی شما نیان!‌شما اگه یک ریال هم روی اون بازی قیمت بذاری باز هم خیلی ها زورشون میگیره تا اون بازی رو بخرن و در کل فروختن بازی همیشه جوابگو نیست

اما شما وقتی یه بازی برای اندروید یا موبایل منتشر میکنی میتونی راحت بیای تبلیغ درون برنامه ای براش بذاری یا اصلا بیای خرید درون برنامه ای براش بذاری و راحت تر درآمد کسب کنی تا این که بخوای اون بازی رو بفروشیش.

دلیل دوم: رقبای کمتر!:

بازی هایی که اکثرا برای موبایل ساخته میشن بیشتر از بازی یه سرگرمی آنی و زودگذر هستند تا یک شخص رو بتونن در یک ایستگاه مترو یا اتوبوس چند دقیقه ای سرگرم کنن و بازی هایی که متنوع باشن و بتونن مخاطب رو ساعت ها سرگرم خودشون کنن واقعا کمه! حالا شما اگه بتونی یه بازی خوبی رو بسازی که هم سرگرم کننده باشه و هم بتونه به مخاطب حس خوبی رو بده یعنی شما توی این راه تونستی به بهترین حد بازی سازی برسی!

رقبای شما توی بازی های موبایلی به مراتب کمتر از بازی های رایانه ای Pc و کنسول های بازی هست چرا؟ شما الان یه بازی سه بعدی ترسناک برای کنسول یا سیستم منتشر کن رقیب سرسختی که شما با اون الان برخورد میکنید سایلنت هیل ۲ ریمیک هست!

اما شما همین بازی رو برو توی موبایل منتشر کن اوج رقبای شما شاید بازی های هلو نیبر و دلقک بستنی و بازی های خیلی ساده هستن!

یا مثلا شما یک بازی سبک دارک سولز دو بعدی بساز رقبای شما در موبایل یه dead cells و hollow night بیشتر نیست!

در کل برنده شدن شما اینجا بیشتره!

دلیل سوم:در دسترس بودن:

بله همه ما میدونیم الان دیگه هر فرد حداقل یه سیستم تو خونش داره حتی اگه مال ۲۰ سال قبل هم باشه باز داره . باشه.

ولی هیچ آدم عاقلی جدا اون سیستمش یا lap top رو با خودش مهمونی و مسافرت نمیبره مگر این که نوت بوک باشه که خب کلا تجربه بازی روی نوت بوک اصلا حال نمیده و من تجربش کردم.

ولی یک موبایل همه جا هست همه جا بازی شما دسترسیش به مردم و کاربران راحت تر میشه و این به نفع شماست.

دلیل چهارم: احساس کامینویتی بودن

اگه بازی شما تونست واقعا طرفدار های زیادی رو بهش جذب کنه خب اون کسی که واقعا از کار و امضای کار شما خوشش اومده خیلی ذوق زده میشه اگه بفهمه که بازی مورد علاقش توی موبایلش هم هست شما اینجا میتونید کمی ایده به کار ببرید و یک سری کار ها کنید تا مردم مجبور بشن به سمت بازی شما بیان!‌یا حتی بابتش هزینه بدن! چجوری؟

مثلا:

یک سری تفاوت ها میان نسخه اصلی و موبایل مثل مینی گیم های مخفی و بازی های مخفی باشه

یک سری قابلیت ها توی نسخه موبایلتون بذارید مثلا بخش آنلاین یا فناوری واقعیت افزوده AR

اگه بازی شما داستانی باشه میتونه داستان جدیدی داخل نسخه موبایل باشه

و ...

جمع بندی:

ساخت بازی یکی از لذت بخش ترین کار هایی است که یک برنامه نویس علاقه به دنیای بازی و گیمنیگ میتواند انجام بدهد از انجام آن نترسید و از بازی های کوچک شروع کنید و یادتون باشه که خلاقیت مهم تر از بیرون دادن اثری هست که شبیه بازی های دیگر هستند و سعی کنید در ساخت بازی از تمام قابلیت های دستگاه استفاده کنید مانند دسته کنترل بازی یا کیبورد یا موبایل .

خیلی ممنون که این نوشته من رو مشاهده کردید امیدوارم موفق و سلامت باشید(=

MKHS-Kasra (M.K.H.S/Kasra) · GitHub github

M.K.H.S/Kasra (@MKHS-Kasra) - Game Jolt game jolt


بازی سازیبازیgameساخت بازیgithub
سلام به همه دوستان بنده کسرا هستم نویسنده داستان و برنامه نویس پایتون در هوش مصنوعی، اندروید و دسکتاپ فعالیت میکنم . معمولا داستان هایم رو به بازی تبدیل میکنم (=
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید