ویرگول
ورودثبت نام
MJ_BD
MJ_BD
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

فَکْتِ رَپْ، فَکِّ لَقْ؟!?

سلام دوستان

حالتون چطوره؟

امروز میخوام یه دیدگاه جدید از رپ رو با هم بررسی کنیم.




موقعی که میگن " رپ " به چیزی فکر میکنی؟

97% تون به یه سبک خوانندگی که توش پره فحشه فکر می کنی.

ولی باید بهتون بگم که اصن اینطور نیست.

افرادی که خیلی خیلی معروف شدن همچین ذهنیتی رو با شعرهاشون به ذهن مردم منتقل می کنن.

از نظر من رپ اومده که حرف بزنه، نه هر حرفی، حرف حق...

من به اعتقاد خودم، اگر بخوام کسی که تا الان رپ گوش نداده رو تشویق کنم میگم برو به ترتیب یاس، شایع و هیدن گوش کن.

به طور کلی بخوام بگم، برو رپ ارزشی گوش کن. رپ ارزشی به این معنی نیس که برو رپ هایی که درباره قاسم سلیمانی و... درست شده رو گوش کن، یعنی از این رپی که گوش میدی یه چیز لطفا یاد بگیر.

این صحبت من دو تا برداشت داره:

  • اینکه من فقط برم این رپ هایی که توش چیز های مختلف یاد میگیرم رو گوش بدم مثل درست زندگی کردن و...
  • و اینکه من تمامی رپ ها رو گوش میدم و از همه اونها یه جمع کلی یاد میگیرم مثل ادب از که آموختی از بی ادبان... که مثالش معروفه

در کل حرف من اینه، لطفا همینجوری رپ گوش ندین. یه چیزی ازش یاد بگیرید. درباره اون شعری که گوش دادین فکر کنین، تحلیل کنین و نتیجه درست رو ازش بگیر و با استفاده از اون زندگیت رو تغییر بده.

رپ با پاپ فرق داره دوست عزیز




خود یاس داخل آهنگ سفارشی میاد میگه فَکْتِ رَپْ، فَکِّ لَقْ، خوب این حرفو کسی میزنه که این شعرو گفته، این حروفو کسی میزنه که تاحالا تو شعراش حتی یه فحش هم نداده.

شایع مودب ترین هیپ هاپر ایرانی شناخته شده. این فرد کلی آهنگ داره که تو فقط با گوش دادن به یه بیتش می تونی راه زندگیتو عوض کنی! شما لایو ها و استوری هایی که میزاره رو نگاه کنید، اصن این آدم نگاهش به رپ چیز دیگس.


من نمی خوام نظر خودمو بهتون القا کنم، فقط میخوام بگم یه کوچولو ذهنمونو باز کنیم، بخدا عقل چیز خیلی خوبیه.

من نمیگم فلان رپر رو گوش نده ولی میگم ازش یه چیز یاد بگیر. چیز درست رو انتخاب کن.

من هیچ بی احترامی به رپر های دیگه نگردم فقط گفتم که لطفا گوشتون رو به هر شعری آلوده نکنین.




ببخشید یه کوچولو ذهنم درگیر بود، مطالب بهم ریخته شد و این مهارت شماست که چیزای مرتبطشو بزارید کنار هم.

در آخر گشتم چند تا کلیپ پیدا کردم از رپ های ارزشی که اگر کاملشونم گوش کنید چه بهتر.

اسمشونم خواستید بگید داخل پیام ها بهتون بگم.

کسانی که خیلی معتقد هستن به رپ گوش ندادن لطفت کلیپ زیر رو نبینن.

کلیپ رپ ارزشی (سیل و سفارشی رو هم اگر گوش کنید و به معنیش دقت کنید خالی از لطف نیست، چون نتونستم موزیک ویدیوش رو بزارم)




خیلی ممنونم که تا اینجا همراهم بودین، هر سوالی،
انتقادی، پیشنهادی داشتید داخل کامنتا بگید.


خب تمام.


گودِتون بای
   بایِتون گود
      تا درودی دیگر
         بدرود??

رپفَکْتِ رَپْ فَکِّ لَقْآهنگیاسآهنگین
چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند!
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید