ویرگول
ورودثبت نام
محمد مهدی وزیری
محمد مهدی وزیری
خواندن ۲ دقیقه·۳ سال پیش

تجربه ورزشی من: دو

اپلیکیشن StartRunning
اپلیکیشن StartRunning

بعد ۱۴ ساعت روزه غذای خشک قرار بود صبح ساعت هفت دوییدن به سمت پارک ملت رو شروع کنم. صبح ساعت نُه از تخت زدم بیرون و بعد نوشتن رویایی که دیشب دیده بودم و گریه. لباس پوشیدم و با توجه به اینکه حوصله رفتن سمت پارک ملت رو نداشتم و فقط میخواستم سریع بدوم و برگردم سراغ مطالعه فصل اول کتاب برف در تابستان که شب قرار بود ارائه بدم، رفتم سمت زمین ورزشی پشت خونه و قید پارک ملت رو زدم. هنوز داشتم گرم می کردم که نظرم عوض شد و مسیر حاشیه وکیل آباد به سمت پارک ملت رو ترجیح دادم.

شکوفه‌های درخت پارک خطی سرو
شکوفه‌های درخت پارک خطی سرو


کل مسیر با برنامه دوییدم. و از مجموع ۳۵ دقیقه بیست دقیقه تمام دو داشتم. پنج دقیقه ابتدا و آخر کار گرم کردم و پنج دقیقه (یک دو دقیقه و سه تا یک دقیقه) هم قدم زدم وسط کار. به این صورت دوره اول اپلیکیشن استارت راننیگ رو تموم کردم.?

حین دوییدن از آهنگ‌های کانال تهران‌رانینگ‌کلاب تو تلگرام استفاده کردم که نقش زیادی در ایجاد انگیزه با توجه به ریتمیک بودنش دارند.? برای بار اول هفت دقیقه مداوم دوییدم. این یعنی حواسم به ریتم بود، علیرغم فشار مقاومت کردم و همین، تونستم. ? مسیر جدید جذابیت داشت، با اینکه شلوغ بود و کنار بلوار می‌دویدم اما شوق رسیدن به پارک ملت و فضای اونجا و همچنین دیدن باقی مردم در حال ورزش، حسی متفاوت از زمین ورزشی خالی محله داشت.

پس از دو، حین سرد کردن
پس از دو، حین سرد کردن


دوی صبح تجربه بهتری از دوی آخر شب بود برای من. بعد از دوی شب، احساس مثبت و انرژی به خواب منتهی می‌شد درحالی که در دوی صبح در طول روز چنین توان و انرژی‌ای باقی می‌مونه و ادم رو سرحال نگه میداره. برنامه‌ای که برای چالش صد کیلومتر در 14 روز عید 1401 هم دارم همینه. یعنی از شش عصر تا هشت صبح روزه غذای خشک. شش صبح بیداری و دوییدن به سمت پارک ملت و سپس باز کردن روزه و صبحانه مفصل و ادامه روز. ?

احساس می‌کنم عید نهایتا روزی پنج کیلومتر با سرعت ۷ بتونم بدوم. و این یعنی تو چهارده روز نمیتونم صد کیلومتر رو تموم کنم. مگه اینکه بعد از اتمام دو قدم زدن تند (Nordic walk) رو انجام بدم و قاطی آمار استراوا بدم بره...??

دوییدنتجربه ورزشیدوتهران راننینگ کلابچالش ورزشی
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید