ویرگول
ورودثبت نام
Mohammad Parvin
Mohammad Parvin
خواندن ۴ دقیقه·۳ سال پیش

نکات و علایم کرونا از زبان یک کرونایی در فروردین ۱۴۰۰

برای اینکه متن رو خلاصه بتونید بخونید علایم ها و نکات رو پررنگ کردم

علایمی که مینویسم چیزهایی بود که به چشم دیدم

و صد افسوس که جایی ندیده بودم که اگر زودتر میدیم برام خیلی بهتر بود

چون دکترها علایمی که میگفتم رو به اصرار می گفتن که علایم حساسیت هست

تا آخرین بار به دکتر گفتم یه تست کرونا بنویس میخوام بدم که نتیجش مثبت شد و

روز به روز حالم بدتر شد تا امشب که به حد مرگ رسیدم


گفتم برسم خونه مرده هم باشم این رو مینویسم تا حداقل کمکی بتونم بکنم به بقیه


ما روز ۱۱ فروردین پسرم رو بردیم بیمارستان بخیه سرش رو بکشیم، پرستار به ما گفت بیرون وایسید محیط به شدت آلودست

درست سه روز بعد ۱۴ فروردین علایم شروع شد

خانمم زندگ زد گفت بی حاله ، من خودم هم به شدت کلافه بودم و احساس گرما می کردم

فرداش شرکت نرفتم پیام دادم نمیتونم برم

چون به طرز عجیبی خواب آلودگی داشتم در صورتیکه شب قبل هم زود خوابیده بودم


فرداش قرار شد بریم دکتر، قبل دکتر پسرم گریه می کرد ببرمش پارک،‌بردم پارک توی خنکی ساعت ۵ عصر یهو خود به خود خون دماغ شدم، که باز دکتر اصرار داشت از خشکی بینی هست


شب یک سری دارو دکتر داد و استفاده کردیم، ولی فردا صبحش کلا افتاده بودم اصلا از جام نمیتونستم بلند بشم خانمم هم به شدت سرفه می کرد

تا عصر نشستیم گفتیم شاید خوب بشیم ولی بدتر شدم رفتیم دکتر

اینبار دکتر گفتم بیماری خانمم ویروسی هست ولی برای من همچنان حساسیت و برونشیت هست

برای خانمم به اصرار خودش تست کرونا نوشت ولی تست کرونای رایگان!!!!

به هیچ وجه به این تست اطمینان نکنید!!!!

جواب تست منفی بود، ولی فردا صبح بویایی خانمم کامل قطع شد.

روز پنج شنبه ۱۹ فروردین بود که این اتفاق افتاد و شب رفتیم دکتر، من کل روز باز هم افتاده بودم و نمیتونستم بلند بشم

شب تب شدید داشتم ،زیر سرم رفتم و به شدت سردرد داشتم (به شدت که میگم یه چیز خیلی بد)

اینبار به دکتر گفتم برای من تست PCR بگیر (این تست معتبر هست به نظرم ولی حتی اگر این هم منفی بود شما چند روز رو به شک بگذرونید تا حالتون خوب باشه بعد برید بیرون از منزل)

فردا هم باز افتاده بودم و شب به زور داروها بلند شدم رفتم بیمارستان تریتا ساعت ۹ و نیم شب شخصی که اونجا بود گفت نمیگیریم

شنبه صبح زنگ زدم تریتا تلفن گویا گفت ۲۴ ساعت تست می گیریم، صبر کردم وصل شد به بخش پرسیدم گفت بله تست می گیریم گفتم دیشب گفتن و....

خدایی نکرده اگر لازم شد رفتید با حرف یه آدم بر نگردید منزل

هزینه این آزمایش تقریبا ۳۰۰ هزار تومان هست

فردا شبش هم جواب آزمایش توی سایت تریتا اعلام شد

یه نکته خیلی مهم واسه کسایی که بیمه تکمیلی دارند، بیمارستان تریتا اصلا نمیذارن حرف بزنید، یعنی بفهمن تست کرونا دارید اصلا جوابتون رو نمیدن(حق هم دارند اونها هم میترسن)، برای من بجای محمد پروین نوشته محمد فردین!!!

نه کدملی ازم پرسید نه اسمم رو باهام چک کرد که ببینه درست باشه

خودم هم انقدر حالم بد بود که بعدا اومدم خونه دیدم اشتباه نوشته

اشتباه در درج اسم
اشتباه در درج اسم


جواب کرونا که اومد یه شک هم به آدم میده،‌هرچند من می گفتم نه من نمیترسم و این حرفها ولی داشت

شب باز حالم بد بود و رفتیم دکتر، توی این چند هفته اندازه کل عمرم آمپول و سرم زدم

خانمم حالش نسبت به من بهتر بود خوشبختانه

چون واقعا اون نبود نمیدونستم باید چیکار کنم


ولی بدترین شب سه شنبه ۲۴ فروردین بود

مرگ رو به چشم دیدم، اشتباه هم از سمت خودم بود

فکر می کردم آش خوبه برای این مریضی ولی دکتر گفت به شدت کار اشتباهی کردی

دکتر گفت به هیچ وجه لوبیا،‌نخود،لپه، گوشت، مرغ و امثال اینها رو نخور

گفت فقط غذاهای آبکی بخور

گفت مرغ رو فقط بپزید آبش رو بخورید

لبنیات هم گفت اگر کم چرب باشه مشکلی نیست

آب میوه هم خوب هست


دیشب که میگم مرگ رو به چشم دیدم دکتر یه آمپول زیر پوستی بهم داد Enoxaparin Sodium

قبل از اون انگار لکنت گرفته بودم، بریده بریده حرف می زدم

دکتر میگفت ۲۵ درصد ریه ات رو درگیر کرده

حتی مادرم زنگ زد حالم رو بپرسه نمیتونستم خودم رو کنترل کنم سه کلمه پشت هم بگم


یه قرصی رو هم دکتر گفت برای کرونا هست (Favipiravir)، گفت شب و روز اول ۸ عدد و روزهای بعد ۶ عدد

یک خانم مسنی اومده بود اونجا بهم نشون داد گفت این بنده خدا ریه اش بیشتر از شما درگیر بود و این قرصها رو خورده بهتر شده

پسر اون خانم هم اونجا بود و تایید می کرد حرفهای دکتر رو

دکتر گفت برای هر کدوم یک میلیون و نیم در میاد

Favipiravir 200
Favipiravir 200




ببخشید اگر اشتباه تایپی داشته باشم، الان هم که دارم می نویسم نفسم سخت میاده و میره

گفتم شاید به کار کسی باید

امیدوارم همگی سلامت باشید

محمد پروین



علایم کرونانکات کروناداروهای کروناتست کرونا
Senior Sysadmin with hands-on experience with Linux, Bash Scripting, Docker, Python, Galera, Ansible, Git, CI/CD, Automation and DevOps processes
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید