ویرگول
ورودثبت نام
مهدی حبیبی‌‌ زاده
مهدی حبیبی‌‌ زاده
خواندن ۴ دقیقه·۲ سال پیش

درآمدزایی از ویرگول - از دروغ تا واقعیت

استیکر ویرگول - از فروشگاه فلربو برداشتم
استیکر ویرگول - از فروشگاه فلربو برداشتم

سلام دوست من :)

توی این پست قراره چند راهکار برای شروع درآمدزایی از محتوای متنی داخل ویرگول رو با همدیگه مرور کنیم و به این بپردازیم که چقدر میشه از تولید محتوای متنی داخل ویرگول درآمد داشت و روش حساب باز کرد؟

لطفا حوصله کنید و کامل مطلب رو بخونید و در آخر اگر راهکاری به ذهنتون رسید بگید که به مطلب اضافه کنم :)




پرداخت اشتراک ماهیانه

چند وقت پیش که به ویرگول سر زدم، متوجه مدل درآمدزایی اشتراکی در انتشارات ترجمان شدم:

خدایی می‌ارزه با این قیمت :)
خدایی می‌ارزه با این قیمت :)


مدلی که توی پست زیر یه کتاب در موردش معرفی کردم و یه مختصری ازش گفتم:

https://vrgl.ir/ojlI3

اگه بخوام یه خلاصه‌ای ازش بگم، این میشه که افراد برای دسترسی کامل به متن هایی که نوشتید به صورت ماهانه یه مبلغی رو بهتون پرداخت می‌کنند و در ازاش دسترسی کاملی برای خواندن مطالب شما خواهند داشت. این مدل اشتراکی باعث میشه چندتا اتفاق براتون بیفته:

  • در مرحله اول محتوایی که تولید میشه کیفیت بالاتری داشته باشه، چون باعث درآمدزایی نویسنده میشه
  • و در مرحله دوم مخاطبی که برای خوندن مطالب شما هزینه میکنه اهمیت بیشتری به محتواتون میده و هیچوقت از کنارش ساده رد نمیشه و اگه محتوا براش مفید باشه دائما اشتراکش رو تمدید می‌کنه
  • مورد سوم رو شما بگید..
من سعی کردم اشتراک انتشارات ترجمان رو خریداری کنم و یک ماه از محتوای این انتشارات به صورت کامل استفاده کنم، نکته جالب اینه که امکان اتصال مستقیم به کیف پول دیجی پی رو داره و اگه کیف پولتون شارژ باشه به صورت ماهانه اشتراک رو خودکار تمدید می‌کنه.

چندبار سعی کردم اشتراک رو بخرم و پولش از کیف پول و حساب بانکیم کسر شد اما هیچ فایده ای نداشت، نه اشتراکی خریداری شد و نه پولی به حساب برگشت...

به پشتیبانی ویرگول هم پیام دادم اما تا این لحظه جوابی ندادند، چقدر که پشتیبانیشون قویِ!



مدل سایت مدیوم

سایت مدیوم نمونه جهانی ویرگول به حساب میاد و یه جورایی ویرگول کپیِ ناقصِ مدیوم در ایران هست. اگه اشتباه نکنم مدیوم رو جک دوروسی مدیرعامل توئیتر ساخت تا متن های بلندتر رو مردم برن و توی مدیوم بنویسند که به طرز شگفت انگیزی مخاطب پیدا کرد و بازارش داغ شد.

عکس رو از مطلب آرش نقدی عزیز برداشتم
عکس رو از مطلب آرش نقدی عزیز برداشتم

سایت مدیوم یه چیزی داره به نام اشتراک ماهانه. حالا این اشتراک ماهانه چیه؟ شما داخل سایت که باشی نهایتا میتونی 3 یا 4 مطلب رو در ماه بخونی و برای خوندن مطالب بیشتر باید برای مثال ماهانه 5 دلار پرداخت کنی. خب این مبلغ رو مدیوم از میلیون ها کاربر خودش دریافت می‌کنه و براساس مدت زمانی که یه نفر از یه مطلبی بازدید میکنه به نویسنده درآمد میده

برای مثال شما برای خوندن مطلب من 5 دقیقه وقت میذارید. مدیوم میاد براساس تعرفه‌ای که مصوب کرده بهم پول میده و اینطوری برای نویسنده خودش ارزش قائل میشه، یاد بگیرن بعضیا (:

این مطلب از آرش نقدی عزیز رو بخونید حتما، خیلی بهتر از من این قضیه مدیوم رو توضیح داده:
https://vrgl.ir/XsmHK




همکاری در فروش

به قول این خارجی‌ها Affiliate Marketing :)
به قول این خارجی‌ها Affiliate Marketing :)

بالاخره رسیدیم به یه راهی که ویرگول توش نقش پر رنگی نداره! همکاری در فروش یکی از بهترین راه هایی هست که میتونید ازش درآمد داشته باشید. فرض کنید که کتابی رو دارید میخونید و قصد معرفی اون رو دارید آخر مطلب کافیه که لینک همکاری در فروش اون رو بذارید تا به ازای هر فروش اون کتاب که با لینک شما باشه بهتون مبلغی تعلق بگیره.

البته بعضی از فروشگاه های اینترنتی هم هستند که موقعی که کسی از طریق لینک شما وارد سایتشون میشه تا مدت دو یا سه ماه هم هرچی بخره درصدی از اون به شما تعلق می‌گیره!

این مدل رو سایت های بزرگ مثل دیجیکالا دارند و از اونجاها میتونید شروع کنید، انقدر هم تنوع محصول وجود داره که دیگه نگران این نیستید که چیزی که در موردش صحبت می‌کنید داخل دیجیکالا وجود نداشته باشه.

قصد داشتم این مدل رو تست کنم، متوجه شدم که سیستم همکاری در فروش دیجیکالا منتقل شدند به سایت افیلیو. فرم ثبت نام رو پر کردم ولی بعد از گذشت یک هفته هیچ خبری ازشون نیست. اگه اوکی شد ادیت میکنم.




مدل اسپانسرینگ

در این مدل یک قرارداد با یک کسب و کاری امضا می‌کنید و در ازای اون متعهد می‌شوید داخل پست‌هاتون تبلیغات اون رو بکنید. این مدل میتونه داخل ویرگول روی دکمه های دعوت به اقدامی که در انتهای صفحه قرار می‌گیره اتفاق بیفته (هرچند که باید این امکان رو خریداری بکنید)

از مزایای این مدل میشه به قطعی بودن و سریع الوصول بودن درآمدش اشاره کرد که پس از ثبت قرارداد به اون مبلغ توافق شده می‌رسید.

از معایبش میشه به اینکه نیاز به تعداد زیادی دنبال کننده و بازدیدکننده مستمر نیاز دارید و این به همین سادگی‌ها بدست نمیاد.



ختم کلام

میشه بازهم مثال هایی زد و از مدل های دیگه‌ی کسب درآمد گفت. ولی دیگه خیلی دور میشیم از فضای ویرگول و اینجا هم به مرض اینستاگرام مبتلا میشه که چپ و راست رو میبینی تبلیغاته...

امیدوارم مدیران ویرگول به خودشون بیان و این قضیه رو جدی بگیرن. درآمد نویسندگان چیزی هست که آدما رو به پلتفرم وفادارتر میکنه و در نهایت هم نوشته های بهتری رو داخل ویرگول میبینم، هم اینکه بازدیدکنندگان بیشتری رو سمت اینجا می‌کشونیم.




نظرت رو بگو ✏️

شما چه راهی برای درآمدزایی در این پلتفرم سراغ دارید؟?

ویرگولدرآمدزاییدرآمدزایی از ویرگولهمکاری در فروشکسب و کار اشتراکی
یک دیزاینر ساده | به دنبال خلق ارزش | habibizadeh.ir
شاید از این پست‌ها خوشتان بیاید