طراحی و کاربرد پذیری در وب و موبایل با رویکردی منطقی.
چیز های مختلفی در یک صفحه وب مارا وادار به توقف و تفکر میکنند.
مثلا انتخاب نام هایی که بسیار اثرگذار است..
توجه کنید که اینطور چیز ها توافقی است و روی گستره ای بین (بدیهی برای همه) و (واقعا نامفهوم) قرار دارند.
--> نکته اصلی بحث این است که حتی هنگامی که به ناچار به توافق روی موضوعی هستیم , حاصل کار باید به جهت ((واضح)) متمایل باشد.
:) منشا دیگر سوالای غیر ضروری بالای سر افراد , لینک و دکمه ها هستند. به طور واضح قابل کلیک نیستند , هر علامت سوال به بار ذهنی ما می افزاید و توجه را از کار اصلی منحرف میکند.
هدف باید وضوح هر صفحه یا انچه نمایش داده میشود باشد , بدون اینکه ناچار باشند راجعش فکر کنند , قضیه را 《بگیرند》; اما گاهی اوقات , خصوصا هنگامی که روی محصولی نوآورانه یا پیچیده کار میکنید , باید به (بی نیاز از توضیح) بسنده کنید.
قانونش این است ---> اگر نمیتوانید چیزی را بدیهی طراحی کنید , لااقل آن را بی نیاز از توضیح طراحی کنید.
درسته که رقابت شدید است به خصوص در چیز هایی مانند اپلیکیشن های موبایل که به راحتی جایگزین هایی دارند , اما ممکن است که این تنها گزینه شان باشد , و چاره ای جز استفاده از آن نداشته باشند. (مثل اپ های موبایل بانک شان و ... ).
---> واضح کردن هر صفحه مانند کار گذاشتن نور کافی در یک فروشگاه است : با این کار همه چیز بهتر به نظر میرسد .استفاده از سایتی که وادارمان نمیکند به چیز های کم اهمیت فکر کنیم آسان است.
منتظر فصل های بعدی باشید ...